Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ikiera
#2084744
Mijn hond eet al een paar maanden kvv van duck, het gaat prima en zij is er verzot op alleen is ze te dik geworden. Ik geef haar nu nog maar een derde van wat ze daarvoor kreeg en geef er prinsesseboontjes bij voor wat meer vulling. Ze valt echter niet af (ze komt ook niet meer bij).
Heeft iemand dezelfde ervaring met Duck, is er een kvv die niet dik maakt? Tegen Tinlo barfmenu kan ze spijtig genoeg niet tegen.
Door Suzanne
#2084787
[quote="ikiera"]
Mijn hond eet al een paar maanden kvv van duck, het gaat prima en zij is er verzot op alleen is ze te dik geworden. Ik geef haar nu nog maar een derde van wat ze daarvoor kreeg en geef er prinsesseboontjes bij voor wat meer vulling. Ze valt echter niet af (ze komt ook niet meer bij).
Heeft iemand dezelfde ervaring met Duck, is er een kvv die niet dik maakt? Tegen Tinlo barfmenu kan ze spijtig genoeg niet tegen.
[/quote]

Hm....
Allereerst zou ik me afvragen: hoe groot is de hond, hoe zwaar weegt ze, wat is haar ideaalgewicht en hoeveel geef je haar nu. Zonder die info kom ik niet verder dan "ze krijgt veel te veel eten en/of tussendoortjes".  Of, andere mogelijkheid: ze beweegt veel te weinig.
Eigenlijk net als met mensen; voor haar beweging eet ze dus teveel.

Althans... als er lichamelijk niets mis is.... dat is natuurlijk op tie nummer 3...

Suzanne
Door ikiera
#2086067
Mijn hond moet volgens de dierenarts 3 kilo kwijt, het is een border-collie.
Zij krijgt veel minder dan ze volgens de verpakking nodig heeft.
Ons meisje krijgt enorm veel beweging, alle dagen opnieuw, te weinig bewegen is in haar geval zeker niet de reden. Ze is kerngezond en krijgt geen enkel tussendoortje, s'morgens al eens een youghurt met haar vitaminen. Waarom kan het niet gewoon aan de soort kvv liggen?
Door Miranda 1
#2086119
Misschien een beetje een rare opmerking, maar vind jij ook dat ze te dik is. Ik heb zelf een Berner en merk dat dierenartsen vaak vinden dat andere Berners te dik zijn. Dit hoor ik op het Berner forum, maar de eigenaren vinden van niet. Kunnen gewoon de ribben voelen en de honden hebben een mooie talle. Snap je?

Sommige kvv's zijn vetter dan andere. Ik kan je daarin niet adviseren. Maar ik vind twee derde minder geven wel heel veel minder en dan te bedenken dat ze niet afvalt. Lastig.

Hoe lang geef je haar nu minder voer?
Door Suzanne
#2086153
[quote="ikiera"]
Mijn hond moet volgens de dierenarts 3 kilo kwijt, het is een border-collie.
Zij krijgt veel minder dan ze volgens de verpakking nodig heeft.
Ons meisje krijgt enorm veel beweging, alle dagen opnieuw, te weinig bewegen is in haar geval zeker niet de reden. Ze is kerngezond en krijgt geen enkel tussendoortje, s'morgens al eens een youghurt met haar vitaminen. Waarom kan het niet gewoon aan de soort kvv liggen?
[/quote]

Okay, toch nog een keer:
Wat weegt ze nu en wat ozu ze moeten wegen (okay, 3kg minder) EN hoeveel voer je haar?

Want wat conform de verpakking moet, is eh.. ahum, nonsens ;-)
Vandaar dat ik vraag naar hoeveelheden; grammen dus ;-)  dat beoordeelt wat makkelijekr.

Suzanne
Door ikiera
#2086496
Okay Suzanne,
Ze is een klein teefje, ze weegt 19 kilo, ze krijgt  300 gr duck dynamiek. daar doe ik dus boontjes bij. s'Morgens een klein potje magere yougurt met een lepeltje omega 3 olie  en 1 keer op twee weken een rauw eitje, niks tussendoor. Ze is een echte spring in 'tveld en is vrolijk en gezond maar ze is ook naar mijn eigen inzicht net ietsje te zwaar. En dat is op lange termijn niet zo gezond denk ik. Het is toch heel goed mogelijk dat de ene kvv wat meer aandikt dan de andere, daarom stelde ik mijn vraag. Ik ben buiten dat ene probleempje heel tvreden van Duck, zij eet het graag, ontlasting is prima, vacht is zeer mooi enz...
Door M@rina
#2086904
Duck schijnt  vrij vet te zijn heb ik me laten vertellen , maar 300 gram is inderdaad niet veel. Je moet de yoghurt moet je ook mee tellen. Iedere dag yoghurt is trouwens niet nodig hoor en als je een beetje kvv voert (ik ben zelf niet zo dol op duck voor mijn honden) dan hebben ze de zalmolie ook niet nodig.

Ik heb even op de site van duck gekeken dit staat er bj duck dynamiek:
Geschikt voor elke hond. Extra voor honden met verteringsproblemen,honden met overgewicht ,gesteriliseerde- en gecastreerde honden, honden met te weinig spiermassa, met vacht- en geurproblemen, sporthonden, honden met bepaalde allergieën.


Ik snap er niets van geschikt voor honden met overgewicht (die wil je laten afvallen denk ik dan), en voor sporthonden, die hebben uist eer energie nodig....

Misschien een keer een andere kvv proberen? Eentje die er ook herkenbaar als vlees uit ziet  ;) i.p.v. karton. Van carnibest is er bijv. de diabetesvariant, ook geschikt voor honden zonder diabetes.
Door ikiera
#2087048
Bedankt voor het meedenken, ik ga me eens verdiepen in de samenstelling van de verschillende kvv's.
Ben wel een beetje bang om te veranderen want ze doet het nu zo goed. Het zal een kvv met niet te veel bot mogen zijn denk ik,  daar ze van Tinlo bakstenen k....en overgaf, dat heeft ze bij duck dus niet :confused1:
Door Miranda 1
#2087058
Is Carnibest iets? Ik hoor daar goede verhalen over?
Mijn Berner deed het erg goed op Farmfood kvv. Alleen hij eet daarvan 1,6 kilo per dag, dus niet te betalen. Hij is namelijk nog in de groei. Voor een gemiddelde volwassen hond is het wel te doen.

Maar ik weet niet wat de kenners daarvan vinden, ik ben maar een leek, haha.
Door Barf
#2087299
[quote="ikiera"]
Bedankt voor het meedenken, ik ga me eens verdiepen in de samenstelling van de verschillende kvv's.
Ben wel een beetje bang om te veranderen want ze doet het nu zo goed. Het zal een kvv met niet te veel bot mogen zijn denk ik,  daar ze van Tinlo bakstenen k....en overgaf, dat heeft ze bij duck dus niet :confused1:
[/quote]
is ze gesteriliseerd ?
Door pallas
#2087362
Is de dynamiek versie dan wel de juiste voor haar? Meestal zijn de sportversies erg vet. Bovendien zit er in duck relatief veel granen, daar kan ze ook dikker van worden.
Je kan dus kiezen voor de normale versie.
Hier een border van 22,5 kg schoon aan de haak, geen grammetje vet erop. Eet ruim een kilo barf per dag :P
Maar zoals je zegt vindt je haar zelf ook te dik.
Basis beweging iets opvoeren (zwemmen/fietsen) en daarnaast de voeding iets aanpassen dan moet je er wel komen hoor. Goed blijven voelen, want de weegschaal zegt niet alles over of je hond te dik is.

Je kan ook kiezen voor twee maal per week een magere barfhap te maken:
runderpens zonder vet en wat groenten.
Konijnkarkas met wat kipfilet.
Noem maar op. Lekker eten en zonder vet. :)
Door ikiera
#2087370
Nee zij is niet gesteriliseerd.
En in dynamiek zitten geen granen in de andere versies wel.
Twee dagen een magere hap maken lijkt me een goed idee maar als ik bijv; kipfilet geef hoeveel mag dat dan in haar geval zijn?Ik durf geen karkas geven :-\
Door pallas
#2087394
[quote="ikiera"]
Nee zij is niet gesteriliseerd.
En in dynamiek zitten geen granen in de andere versies wel.
Twee dagen een magere hap maken lijkt me een goed idee maar als ik bijv; kipfilet geef hoeveel mag dat dan in haar geval zijn?Ik durf geen karkas geven :-\
[/quote]

Gewoon de barf-norm aanhouden

Pak weg 50% vleesbot (kipkarkas of nekken kan je ook zelf flink pletten)
En dan 30% spiervlees en 20% groenten

In kvv zit best veel orgaan, dus dat hoef je voor twee dagen per week dan niet erbij te doen hoor.
Door pallas
#2087405
Ik heb even op de site van Duck gekeken maar er staat dus voor alle complete duck versies:

"De koolhydraten en ruwe vezelstoffen in DUCK worden geleverd door ontsloten granen van steeds dezelfde kwaliteit en in dezelfde verhouding. Dit maakt dat de kans op verteringsproblemen nagenoeg uitgesloten is. Omdat door het ontsluiten van granen geen voedingsstoffen maar wel vitaminen verloren gaan, voegen we nog vitaminen, mineralen en spoorelementen toe, natuurlijk in de juiste verhouding."

Verder zou ik toch nog eens de calorie tabellen met elkaar vergelijken aangezien deze soort ook voor sporthonden bedoeld is.

Alleen in de enkelvoudige soorten van Duck zit geen graan, vandaar dat ze dan ook aanbevelen om er rijst/groenten mix bij te geven.

Granen heeft je hond niet nodig of maar héél weinig, het is een bekende dikmaker voor honden die er gevoelig voor zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door