Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Molllie
#2083922
Wie kent dat programma op National Geographic over enge insekte en parasieten, ik geloof dat het bite me heet
twee dagen geleden ging het over australie, en toen vertelde die prensentator/dokter dat je hond besmet kon raken met een worm die overal in het lichaam cysten veroorzaakte, je kon er door je hond mee besmet raken, en dan kreeg je zelf dus ook die cysten, ik geloof dat je dan ten dode was opgeschreven
Nu kon je dit alles voorkomen door je hond nooit rauw vlees te geven en zeker geen schapenpens want hierdoor was de besmettingskans veel groter
Heeft iemand deze aflevering gezien en wie weet hier meer over?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2083977
Ik ken dat  programma wel maar heb die aflevering niet gezien. Kan je niet via hun site dat achterhalen of via uitzending gemist oid?
Door Butch
#2084641
Nou is de flora en de fauna in Australië wel heel anders dan in Europa hoor. Omdat dat continent al miljoenen jaren geïsoleerd is van de rest van de wereld bestaan daar diersoorten en dus ook insecten die nergens anders ter wereld voorkomen. Had die presentator het niet over een gebied ergens waar je last van een heel specifiek beestje kon hebben? En dat dat dus niet slaat op de rest van de wereld?

Als je in Noord Australië een rivier tegenkomt moet je niet aan de rand van het water gaan staan omdat er overal krokodillen kunnen zitten, maar hier in Nederland kan je rustig je hond laten zwemmen.

Als het echt een worm zou zijn die hier in Europa voorkwam, was het echt bij ons wel bekend en eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord en ik denk niet veel mensen hier.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2084656
maar gaat die worm niet dood zoals alle andere (meeste) parasieten door alles een aantal weken in de vriezer te houden??

over het algemeen is het vlees wat wij aan de honden voeren langere tijd in de vriezer geweest.. zowel bij de leverancier als bij ons.. als het goed is toch??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door