Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CarpePuncto
#2083992
Manou is in hongerstaking.. ze heeft donderdag avond een half bak KVV (Darf EKO) gegeten en sindsdien eet ze niets meer. Geen snacks en geen normaal KVV.

Verder is ze wel redelijk vrolijk en actief. Ik zie geen "ziekte" verschijnselen. Ze drink wel gewoon water.

Ik probeer nu gewoon elke avond haar KVV te geven.. en dan maar hopen dat ze weer honger krijgt. Maar hoe lang kan/moet ik dit volhouden ? En wanneer moet ik een DA gaan raadplegen.. ?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2084006
hier hadden ze na een maandje vers ook in een keer een hongerstaking :)
leek wel of ze verzadigd waren ...
bij noa heeft  het 2 dagen geduurd en bij loeka 4 dagen  :biggrin2:
heb toen ze aten de maaltijd een weekje verlaagt naar 3/4 van het huidige menu
daarna aten ze beter en kregen ze weer het gewone menu
ik heb in die tijd natuurlijk t wel iedere keer aangeboden ...
Door CarpePuncto
#2084017
[quote="lauraV"]
hier hadden ze na een maandje vers ook in een keer een hongerstaking :)
leek wel of ze verzadigd waren ...
bij noa heeft  het 2 dagen geduurd en bij loeka 4 dagen  :biggrin2:
heb toen ze aten de maaltijd een weekje verlaagt naar 3/4 van het huidige menu
daarna aten ze beter en kregen ze weer het gewone menu
ik heb in die tijd natuurlijk t wel iedere keer aangeboden ...
[/quote]

Ik zit net even in mijn agenda te kijken.. en warempel, ik ben ongeveer een maand bezig nu met vers vlees.. en zoals je zegt, het lijkt alsof ze gewoon verzadigd is ofzo.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2084019
hier hebben we die strijd ook gevoerd, hij heeft het 7(!!!) dagen vol weten te houden. Ik niet, ik heb na 4 dagen mn da gebeld maar hij mankeerde niks. Behalve dus een enorme dosis koppigheid.

Nu flikt ie het nog heel af en toe, maar ik kan ook koppig zijn en gelukkig kiest ie liever eieren voor zn geld. Ik zet zn bak neer, wacht 10 minuten. Niet eten= bak weghalen en volgende maaltijd herkansen. Maar dan tussendoor ook geen lekkere gedroogde vleesjes en ander lekkers.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2084027
na 2 dagen kwam ik erachter dat ze gehamsterd hadden en stiekem van die gedroogde huidenbotjes aan het eten waren  :biggrin2:
toen heb ik overal gezocht (vooral onder de bank ::)) en alles weggelegd......ze keken diep beledigd :)
loeka heeft het daarna toch nog 2 dagen volgehouden...
Door CarpePuncto
#2084034
[quote="lauraV"]
na 2 dagen kwam ik erachter dat ze gehamsterd hadden en stiekem van die gedroogde huidenbotjes aan het eten waren  :biggrin2:
toen heb ik overal gezocht (vooral onder de bank ::)) en alles weggelegd......ze keken diep beledigd :)
loeka heeft het daarna toch nog 2 dagen volgehouden...
[/quote]

Heb zojuist ook alle gedroogde dingen opgepakt en weggedaan.. en ga haar ook geen snacks meer aanbieden. Eerst maar eens weer beginnen met normaal eten :).
Door CarpePuncto
#2084179
Na een flinke wandeling in het bos.. en het viel me op dat ze erg fel was in haar gedrag, heb ik haar een half portie aangeboden (500 gram). Die at ze met smaak op.. daarna de ander helft neergezet en die negeerde ze gewoon :P dus morgen een 3/4 (750 gram) portie en dan kijken of ze daar genoeg aan heeft en helemaal opeet.

Hond weegt ongeveer 35/40 kg (moet hem nog wegen en ik heb zelf geen weegschaal).  Volgens mijn leverancier moet ik ongeveer 2 % van het lichaamsgewicht voeren per dag. Dat zou dan rond de 700/800 gram zitten. Ze zat de eerste week met 750 gram te schooien dus heb er 1000 gram van gemaakt. Dat at ze ook op (tot eergisteren).

Maar gelukkig, ze eet weer :D :D
Door Pedro98
#2084260
Het wil niet zeggen dat je ook aan de % van de leverancier moet houden. Kan zijn dat ze de 1000gram zelf al te veel vind en daarom even geen zin meer had in eten. Voeren doe je door het kijken naar je hond.
Door CarpePuncto
#2084264
[quote="Pedro98"]
Het wil niet zeggen dat je ook aan de % van de leverancier moet houden. Kan zijn dat ze de 1000gram zelf al te veel vind en daarom even geen zin meer had in eten. Voeren doe je door het kijken naar je hond.
[/quote]


Mijn leverancier zegt: voeren doe je met je ogen, goed kijken hoe de hond reageert etc etc maar de richtlijn is 2 % van het gewicht :).

Dus dat lijkt mij een goed advies :D
Door orinake
#2084271
volgens mij heeft ze gewoon geen honger heeft ze te veel gehad...
Hier krijgt die van 35kg = 700gr
mijn reu van 42kg krijgt 650gr
Zo zie je maar dat die richtlijn niet altijd ideaal is he :)
Door Linda en Kiri
#2084307
Kiri heeft dat ook een tijd gehad.. Zelfs een paar weken lang.. Bah bah... Nu eet ze weer normaal, echter alles wat zalm bevat of de rund/kip van Kivo, weigert ze nog steeds. Dus dat geven we maar niet meer. Ben blij dat ze laatst de makreel van Tinlo wel lust. Toch iets van vis erin:-)

Maar gewoon even volhouden, komt allemaal goed :biggrin2:
Door mysmoothcollies
#2084335
Hier eigenlijk ook zoiets al staken ze wel selectief, ineens geen zalm meer, geen eendennekken en soms ook de kalkoennekken niet....nou zijn ze allebei ook iets aangekomen qua gewicht dus het word tijd om te minderen denk ik, of even wat minder vette vleessoorten. Soms denk ik ook dat ze voor het gemak van de gemalen prak gaan en geen zin hebben in moeilijk doen.......... :D :)
Door inni
#2084512
[quote="orinake"]
volgens mij heeft ze gewoon geen honger heeft ze te veel gehad...
Hier krijgt die van 35kg = 700gr
mijn reu van 42kg krijgt 650gr
Zo zie je maar dat die richtlijn niet altijd ideaal is he :)
[/quote]


Er is idd een groot verschil, m'n maltezer (reu van 5jaar) van een kleine 3kg eet 120 gr ;)
Door Linda en Kiri
#2084516
ooohhh.. Gisteren grilplaat gehad... Allemaal lekkere dingetjes gekocht..Eendeborstfilet en sardientjes en lam... Yummie. Maar natuurlijk was er teveel over. 1 sardientje en twee stukjes eendeborst zonder vet. Dus ik denk...ik maak Kiri blij... Not.. Madam trok haar neusje voor allebei op. Verwend nest. Dus hebben mijn katten het maar gegeten. Zelfs ons prinsesje kwam hiervoor het bed af..hahahaha. Hebben die ook eens een voorproefje van barf gehad ipv altijd dat gemalen voer. (Wel natuurlijk in brokken gesneden maar kauwen en trekken moesten ze :biggrin2:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door