Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2084163
Volgende week dinsdag wordt mijn herdershond van bijna 6 jr gesteriliseerd. We hebben er lang overna gedacht en na veel wikken en wegen het toch maar besloten te doen. Het wordt gedaan door middel van een kijkoperatie.
Nu hadden ze het er bij de kliniek over dat we lichtverteerbaar voedsel meekrijgen voor de eerste dagen. Nu laat ik die brok/blik meuk liever daar..dus wil even weten wat ik haar aan barf hapjes het beste kan geven. Ik dacht zelf aan gemalen pens, of vlees. In ieder geval iets met geen bot.

Hebben jullie nog tips wat het beste is om haar te geven na de operatie?
#2084172
Ik geef een paar dagen voor en een paar dagen na een operatie altijd (bio)pens en spiervlees. Evt een beetje groenten erbij. Bot geef ik dan even niet.

Speciaal lichtverteerbaar voer meegeven na een routine operatie.....beetje overdreven volgens mij.
#2084221
Bedankt voor jullie reacties. Mijn hond wordt in Klarenbeek gesteriliseerd, dat is de enige kliniek hier in de buurt die veel ervaring heeft met deze vorm van steriliseren.

De tip van de visolie is ook een goeie, die krijgt ze maar 1 maal per week, maar toch goed om daar rekening mee te houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door