Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mvans
#2084083
Na een bloed onderzoek is gebleken dat onze hond een allergie heef voor vlooien en mijten.

Ik heb al een leren matras in zijn bench gedaan. We hebben laminaatvloer en leren bank. Maar hij blijft jeuk houden.

Hebben jullie nog suggesties wat te doen. Zou hij ergens anders allergisch voor kunnen zijn? ijn bloed is getest op gras/pollen en beestjes dus.
Door sella
#2084344
Senta schreef: een vlooienmiddel geven wat tegen de dermatitis werkt.
Goh wist niet dat dat bestond? een vlooienmiddel dat werkt tegen huidontsteking?
Door sella
#2084459
Dat helpt dus alleen tegen de vlooien, niet tegen dermatitis zoals je stelt ;)
Het kán allergische dermatitis voorkomen, niet genezen.
Door sella
#2084493
*Dorothea* schreef: ja ik was ook al enigszins verbaasd, die middelen doen niet meer dan vlooien bestrijden.
Precies, vandaar dat ik ook dacht huh werken?
Idd wel tegen vlooien, en die ene toch ook tegen oormijt dacht ik?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2084505
mvans schreef: Na een bloed onderzoek is gebleken dat onze hond een allergie heef voor vlooien en mijten.

Ik heb al een leren matras in zijn bench gedaan. We hebben laminaatvloer en leren bank. Maar hij blijft jeuk houden.

Hebben jullie nog suggesties wat te doen. Zou hij ergens anders allergisch voor kunnen zijn? ijn bloed is getest op gras/pollen en beestjes dus.
Probeer hem eens onder de douche te zetten. Vaak werkt dat al verlichtend. Je kunt hem ondersteunen met Puur Jeuk of Puur huid. Geef je hem al knoflook of karnemelk? Dat zuivert het bloed.

Waarmee maak je het matras schoon? Kan hij een reactie hebben op je schoonmaak middelen? Of op het parfum-stofje daarin?

Veel sterkte iig, jeuk is vreselijk..
Door mvans
#2084543
Vlooien heeft hij dus niet zoals wij en da kunnen beoordelen.

Het zouden huismijten zijn volgens da. En die matras daar ligt hij pas op sinds dat we het weten en die maken we met van die hygiene doekjes schoon. In eerste instantie werd zijn huid wel iets rustiger maar nu heb ik het idee dag het weer erger wordt.

Het lijkt mij dat jullie suggesties voor de vlooienbestrijding dus ook niet help. Zouden bijvoorbeeld shampoo's of iets dergelijks kunnen helpen? En ga je op zoek naar iets wat de huid rustiger maakt of bestijding van de mijt??

Hij krijgt wel al knoflook maar nog geen karnemelk dus dat zou ik er nog bij kunnen geven.

Ja hart breekt gewoon als je ziet dat je beestje zo's jeuk heeft :'( Dus ik hoop dat ik iets vind.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084700
Senta schreef: Die vlooienmiddelen werken wel degelijk om deze jeuk te doorbreken, geen vlooien betekend namelijk geen allergie meer voor de vlo. Je heb ook vlooienmiddelen die niet specifiek tegen die dermatitis werken (Meeste middelen uit de dierenwinkel) daar zul ej dus ook niets aan hebben.
Ik heb een hond met vlooien allergie en een persische kat, een vlo geeft al enorme hot spots.
Als ik ze dan ontvlo met Advantage of Advocate zijn de korsten met een week al weg.
Nogmaals vlooienmiddelen werken alleen indirekt tegen dermatitis omdat ze de vlooien doden die daarvoor verantwoordelijk zijn, vlooienmiddelen an sich werken niet direkt tegen dermatitis.
Wat wel zo is, is dat de meeste middelen uit de dierenwinkel niet meer tegen vlooien werken, dus daar kan het verschil inzitten met het wel/niet verdwijnen van de korsten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084704
mvans schreef: Vlooien heeft hij dus niet zoals wij en da kunnen beoordelen.

Het zouden huismijten zijn volgens da. En die matras daar ligt hij pas op sinds dat we het weten en die maken we met van die hygiene doekjes schoon. In eerste instantie werd zijn huid wel iets rustiger maar nu heb ik het idee dag het weer erger wordt.

Het lijkt mij dat jullie suggesties voor de vlooienbestrijding dus ook niet help. Zouden bijvoorbeeld shampoo's of iets dergelijks kunnen helpen? En ga je op zoek naar iets wat de huid rustiger maakt of bestijding van de mijt??

Hij krijgt wel al knoflook maar nog geen karnemelk dus dat zou ik er nog bij kunnen geven.

Ja hart breekt gewoon als je ziet dat je beestje zo's jeuk heeft :'( Dus ik hoop dat ik iets vind.
Alleen tegen huisstofmijt? Meestal spelen er nl meerdere mijten zoals bv de meelmijt.
Daarnaast komt een voedselallergie ook vaak voor naast een allergie voor dingen uit de omgeving. Heb je al eens een eliminatiedieet gedaan?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084720
wat lees ik dan niet goed?
Senta schreef: een vlooienmiddel geven wat tegen de dermatitis werkt.
Senta schreef: Je heb ook vlooienmiddelen die niet specifiek tegen die dermatitis werken
Door mvans
#2084747
Laten we niet in allerlei verhitten discusie komen. Alle tips zijn van harte welkom....

Als het een voedselallergie is is daar dan achter te komen?? Hij zit op volledig barf met heel af en toe een smuldier dagje ertussen voor het gemakt. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde diersoorten die veel voorkomen? Of het zo is kom je daar alleen achter door een eliminatiedieet te volgen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door