Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2082739
ik ben nog niet zo lang lid hier en heb te kampen met behoorlijk wat allergische problemen bij mijn hond.
in dit topic hebben wij ons voorgesteld en staat wat meer info over onze problemen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 824.0.html

nu ben ik dus opzoek naar een andere dierenart hetzij een homeopaat, dermatoloog of holistisch DA, daar heb ik dus totaal geen verstand van, vandaar ook de start van dit topic.

nu lees ik veel goede ervaringen over tannetje koning uit otterlo.
ook heb ik veel goede ervaringen gehoord en gelezen over mw. vroom in oisterwijk.
en mijn eigen DA staat weer in verbinding met http://www.whgdierenartsen.nl/Vestiging ... waard.aspx

nu zie ik dus door de bomen het bos niet meer en hoop ik op deze manier wat meer informatie te kunnen vergaren.
zijn er hier mensen die ervaringen heb met 1 of meerder van deze praktijken en die mij wat meer uitleg en adviezen kunnen geven??
ik wil natuurlijk, zoals denk ik iedereen hier, het beste voor mijn lieve sproet en hoop gelijk de goede weg te kunnen gaan bewandelen voor haar.
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...
Laatst gewijzigd door marieke en sproet op vr 12 aug 2011, 04:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door joyce83
#2082993
Zoals in je aanmeldtopic gezegd heb ik ook een hond met veel allergieen. Ben zelf naar een homeopaat geweest met Do maar heb zelf geen goed gevoel. We zijn in het hele begin van juli begonnen maar heb niet het idee dat het minder aan het worden is maar eigenlijk erger. Helaas kon ik van mijn homeopaat geen negatieve of positieve ervaringen vinden (wel positief rondom paarden). Mijn tip is om te zoeken naar eentje waar je veel positieve ervaringen kan vinden. Dat scheelt denk ik al wat.
Door Lizzy
#2083481
marieke en sproet schreef: ik ben nog niet zo lang lid hier en heb te kampen met behoorlijk wat allergische problemen bij mijn hond.
in dit topic hebben wij ons voorgesteld en staat wat meer info over onze problemen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 824.0.html

nu ben ik dus opzoek naar een andere dierenart hetzij een homeopaat, dermatoloog of holistisch DA, daar heb ik dus totaal geen verstand van, vandaar ook de start van dit topic.

nu lees ik veel goede ervaringen over tannetje koning uit otterlo.
ook heb ik veel goede ervaringen gehoord en gelezen over mw. vroom in oisterwijk.
en mijn eigen DA staat weer in verbinding met http://www.whgdierenartsen.nl/Vestiging ... waard.aspx

nu zie ik dus door de bomen het bos niet meer en hoop ik op deze manier wat meer informatie te kunnen vergaren.
zijn er hier mensen die ervaringen heb met 1 of meerder van deze praktijken en die mij wat meer uitleg en adviezen kunnen geven??
ik wil natuurlijk, zoals denk ik iedereen hier, het beste voor mijn lieve sproet en hoop gelijk de goede weg te kunnen gaan bewandelen voor haar.
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen...
Vroom is gewoon de dermatoloog van Nederland en omstreken. Zij bekijkt dingen echter vanuit een............ dermatologisch oogpunt. Maar, ze is keigoed en bij hopeloze zaken weet zij honden/katten te redden.

Tannetje is holistisch DA. Zij bekijkt het dier vanuit het geheel. Zij neemt alles mee, niet alleen de kwaal op zich maar alles dat daar omheen "hangt". Gedrag, subtiele probleempjes, kwaaltjes, etc. En ze weet heel veel van goede voeding. Ze beheerst allerlei geweldige alternatieve technieken om dieren er bovenop te helpen.

Atjo Westerhuis is allereerst een (in mijn ogen) voortreffelijke DA. En daarnaast een uitzonderlijke goede homeopathisch DA.

Ik kan je niet zeggen waar je moet beginnen................. Omdat ik het gewoon niet weet. Ik kan het namelijk zelf soms gevoelsmatig gewoon een goed idee vinden om bij een niet-vage 1+1 benadering te beginnen (en dat is in mijn ogen Vroom). En soms kan ik het gevoelsmatig een goed idee vinden om, als ik echt de weg kwijt ben, een homeopathische benadering te zoeken. Zo ben ik 1 keer bij Atjo terecht gekomen voor een homeopathisch consult. En die zei me "oh nee, ik ga je niet met een homeopathisch korreltje naar huis sturen want daarvoor is de klacht te ernstig, ik begin bij stap 1". We zijn daar de hele dag geweest en onze hond heeft het een na het andere onderzoek ondergaan en onze hond bleek kanker-all-over-the-place te hebben. En ik dank nog steeds God op mijn blote knieen dat ik met haar naar Atjo ben gegaan.

In mijn ogen ben je bij Vroom dus goed af, ben je bij Atjo goed af en bij Tannetje goed af. Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen waar jij denkt dat jij het beste aan doet. Dan komt het wel goed. En of je nou bij Vroom begint en bij Tannetje eindigt: dat maakt niet uit, als je hondje maar beter wordt. Ga er nou maar vanuit dat waar je ook heen gaat, je het NIET fout kunt doen!
#2083552
fijn om dit te horen!!
ik had zelf ook al de gedachte om bij mw. vroom te beginnen.
en aan de hand van die consulten zal ik gaan beslissen waar mijn vervolg keuzes zullen liggen (als dit nodig blijkt te zijn) wie weet kan margreet vroom mij hier ook in adviseren.

ik ben blij jou ervaring met atjo te lezen, super erg natuurlijk!! maar hierin zie ik dus wel een stukje van zijn kunde en professionaliteit! hoe is het met jullie hond afgelopen als ik vragen mag? 
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door