Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2082743
Hai,
Gister is dan het broertje van Gina gebracht, hij moet herplaatst worden. Het is dus een normale jonge reu van 7 maanden. Niets mis mee. Alleen hij laat zijn urine lopen zodra je maar wat tegen hem zegt, lijkt wel of het eruit druppelt zonder druk. Een soort druppelaar, echt vervelend. Dus niemand hier mag wat zeggen tegen hem. Alleen de andere teckels zijn er ook nog, dus hier en daar vindt ik nog plasjes doordat ie afgesnauwd wordt. Hij plast verder nergens bewust tegenaan, zelfs niet nu Mabiche nog een beetje loops is. Hij is wel onderdanig, daar zal het mee te maken hebben, supervrolijk en enthousiast, maar ook onderdanig.
Wat moet ik hiermee, en vooral hoe breng ik het straks over naar een nieuwe eigenaar.
Hij is hier nu net een dag, mss gaat het beter worden.
Gr. Ingrid
Door Hanny
#2082758
Hij is net weer terug bij jullie, alles is spannend, dus bij zo'n hond geeft dat nog meer plasjes dan normaal.
Het zal vast wel iets minder worden, zeker bij het omgaan met de andere honden, maar met mensen zal het voorlopig nog wel een paar drupjes geven.
Een nieuwe eigenaar, die dat te belastend vindt, kan dit pupje dus geen huis geven. Zo simpel kan het zijn.
Voor een ander is het toch een tijd rustigjes aan doen, lapje klaar hebben liggen en proberen om het te voorkomen. Hond even aan een riempje, of in een bench, als er bv. mensen op visite komen.
Ik neem aan, dat, als alles t.z.t. gewoon is in zijn huisje, er  geen onnodige plasjes op de grond zullen komen en met spannenden momenten kun je als baas rekening houden.

Hanny
Door Parelridder
#2082781
Lees "therapie 21" in het boel 'Nog beter omgaan met je hond' van Martin Gaus (blz. 219 t/m 220) en geef dat ook mee aan de nieuwe eigenaren, dat geeft veel leuke en handige tips t.a.v. de begeleiding om de hond hieroverheen te laten groeien.
Door vagebond
#2084521
Hij is gister al naar een nieuw adres gegaan, gelukkig een bekende. Vrijdagmorgen voor een gezondheidsverklaring bij de da, en wat denk je, niets plassen. Ook relaxed was ie. Vrijdag overdag was het al een stuk minder. Wat een scheet van een hond zeg, gister heeft ie bij zijn nwe baasje al lekker los op de hei gelopen met haar andere 2 teckels. Hoe kan je zo'n hond wegdoen?? Een lot uit de loterij. Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door