Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2082386
Kacey heeft behoorlijk last van jeuk.
Op allerlei plekken en de huid is verder niet rood.
Ze heeft geen vlooien.
Nu krijgt ze allerlei smaken kvv van lotgering op het moment.

Nu wil ik gaan kijken of het aan een bepaald soort ligt en dacht eraan om haar eens een week of 2 alleen maar de kip variant te geven.
Is dit een goed idee of kan ik het beter anders aan gaan pakken?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2082392
Mijn Max kreeg op langere termijn ook jeuk van Lotgering. Toen ik hem heb overgezet op andere voeding was de jeuk ook over. :-X

als ondersteuning kan je puur jeuk of puur huid gaan geven, maar ik zou wel de oorzaak uit proberen te zoen, wat je ongetwijfeld ook al probeert.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2082411
hmm ik kan natuurlijk ook eens proberen inderdaad op een ander merk over te gaan....
Wat voer jij nu dan?
Door miik
#2082445
Ik sprak van de week iemand omdat ik dacht dat haar honden op Lotgering stonden en die zei ook dat ze gestopt was vanwege jeuk. Ik heb het zelf nog niet gevoerd, maar als ik dit hoor zou ik er eerder voor kiezen om even een ander merk te geven.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2082714
Ik voer nu Darf als hoofd kvv en daarnaast ligt er Naturis, Tinlo en All-animal in de vriezer. Hij heeft geen jeuk meer gehad sindsdien. Daarnaast word er 4x per week Barf voorgeschoteld.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op vr 12 aug 2011, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2082795
Ik zou ook eerst een ander merk proberen. Als de jeuk dan niet over gaat, dan kan het natuurlijk aan de voeding liggen maar ook aan dingen zoals pollen, water waar een alg in zit en waar ze in zwemt, wasmiddel, etc.
Door mysmoothcollies
#2083049
Nou ehm hier ook een van de honden met ernstige jeuk en haaruitval ik ga toch maar weer eens even een ander merk voeren dan Lotgering.......o.a Darf en Tinlobarfmenu om te kijken of het weer minder word. Ik heb het al eens een keer eerder gehad toen ik wat langer achter elkaar Lotgering voerde.......ik denk dat de Runderpens hier de boosdoener is......dat er nog haar op haar lijf zit is een wonder...........Valt niet tegenop te zuigen hier.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2083545
Vele jonge honden hebben ook jeuk wanneer ze hun pupvacht verliezen.
Door ~anna~
#2083615
ik zou alleen kip geven als het biologisch is en anders helemaal geen kip.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2083632
ok, vanaf morgen krijgt ze hier even voor een weekje of wat smuldier kompleet. Eens kijken of er verschil in zit.
Hopelijk is het inderdaad gewoon haar puppyvacht....
Door Irene
#2084035
Mijn honden (6) krijgen ook allemaal Lotgering en 1 hond Emi reageert met jeuk. Dus het zal ook wel met een bepaalde gevoeligheid te maken hebben.
Ik heb in ieder geval bij Emi een haartest laten doen waaruit ze allergisch bleek voor gevogelte, granen en daarbij ook een pollenallergie. Omdat een haartest wellicht niet 100% betrouwbaar is ben ik met haar nu bezig met een eliminatiedieet.

Hopelijk ga je snel verschil merken bij Kacey, zo niet, dan kan ze dus ook voor specifieke voeding allergisch zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door