Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2082240
Wie o wie weet of er iets verkrijgbaar is wat te geven is na diverse wespensteken wat helpt tegen de pijn en bij voorkeur ook een shock kan voorkomen.

Vandaag net als vorig jaar WEER in een wespennest getrapt maar nu hele grote wespen ca 3cm. We waren op 90% van de wandeling toen het gebeurde. Misty is er het ergst aan toe. Die is meerdere malen in haar staart en schouders gestoken, Jesse ook meerdere keren in haar schouder en Dusty 1 keer. Zelf ben ik door mijn broek heen gestoken. Ze waren ca 3cm groot en heel agressief. Zo snel mogelijk naar de auto. nadat we het natuurlijk op een rennen gezet hadden en zo snel mogelijk bij alle honden de wespen verwijdert te hebben. Misty bleef maar piepen en tegen je opspringen van HELP en klemmen. Echt zooooo zielig. Bij de auto afgespoeld en in razende vaart terwijl ik achterin zat want vertrouwde het zeker met Misty niet naar de supermarkt gereden om azijn te halen. Op de parkeerplaats alle honden min of meer gewassen met azijn en toen naar de camping. Misty heb ik een hele Rimadyl gegeven want haar staart hing er slap bij. Jesse en Dusty lijken ok.
#2082249
*Natasja* schreef: Is er geen dierenarts in de buurt?
Niet echt in de buurt en hier praten ze allemaal frans dus ga dat maar weer eens uitleggen.

Ik ben dus op zoek naar iets wat we bij ons kunnen steken voor het geval het weer gebeurt. NU gebeurde het relatief dichtbij de auto ca 2km maar vorig jaar zaten we een km of 9 van de auto af.
#2082256
Cindy de Wolf schreef: Niet echt in de buurt en hier praten ze allemaal frans dus ga dat maar weer eens uitleggen.

Ik ben dus op zoek naar iets wat we bij ons kunnen steken voor het geval het weer gebeurt. NU gebeurde het relatief dichtbij de auto ca 2km maar vorig jaar zaten we een km of 9 van de auto af.
Ik ken alleen Apis van horen zeggen. Beau heeft een paar jaar geleden hetzelfde gehad (niet met zulke grote wespen als waar jij het over hebt), die zat onder de grote bulten. Ik heb toen de DA gebeld, en ik kreeg het advies koelen. 's Middags (het was 's ochtends gebeurd) zakte hij echter steeds door zijn achterpoten, en toen ben ik toch met hem naar de DA gegaan. Ik kreeg toen van de DA te horen dat hij hem een injectie met tegengif kon geven, maar dat dat best heftig spul was, en dat hij vermoedde dat ik daar niet op zat te wachten (hij wist dat ik vers voerde). Hij kon me 100% garanderen dat het 's avonds over zou zijn, en dat die injectie niet noodzakelijk was. Hij had gelijk, na een paar uur was er niets meer aan Beau te merken en waren alle bulten weg.

Ik zou, als je weer in Nederland bent, aan je eigen DA vragen of je 1 (of meerdere, je hebt natuurlijk meer honden) zo'n spuit bij hem/haar mag kopen en zelf mag toedienen in geval van nood  :-\
#2082302
Gisterochtend op de wandeling trapte Deja ook in een wesp, ze stond met haar achterpoot helemaal omhoog ik keek en kon hem wegslaan.
Maar ze was wel gestoken in haar kussentje van haar poot het werd rood en dik, heb direct bij het kruidvat  allergie tabletten gekocht en er 2 van gegeven haar poot heb ik met azijn gedept, s'middags liep ze weer. Sterkte met je honden.
#2082446
vanaalst schreef: apis id maar dat werkt niet meteen, na een uur zie je je hond rustig voelen..
vince heeft een paar jaar geleden helemaal onder de wespen gezeten, ze kwamen zelfs uit zijn bekkie, ben direct naar de da gegaan..
Ja dat verhaal weet ik nog wel ja. Brrrr
Normaal zou ik natuurlijk ook direct naar een DA gaan maarja we stonden nog in het bos en in het buitenland, heb wel een adres van een arts hier maarja dan kan je hond al en shock zijn want dat is toch minstens een halfuur rijden + de nog te lopen afstand naar de auto.
Mevroi Kruim schreef: Dat waren wsch hoornaars  :P van die enorme reuze-wespen.
Koelen en anti-histaminezalf als je daar aan kunt komen. Iets als Azaron, moet bij de drogist of de apotheek te koop zijn.
Sterkte!
Ja alleen deze waren wel lang maar niet zo enorm dik, hoornaars zijn zeg maar 1cm in omvang en deze hadden wel de lengte  maar waren ca 0.5cm in omvang. Ok, we gaan dus iets van Azaron proberen te scoren. We hebben Misty haar staart gekoeld, we hadden nog een halve liter water over en die hebben we eroverheen gegoten.

Het azijnbad heeft wel geholpen echter Misty is zo vaak in/bij haar staartwortel gestoken dat ze deze nu hetzelfde draagt als bij een cold water tail. En normaal kwispelt die een boel van. Raar gezicht :-[ :-[
Door sella
#2082659
Apis melifica d30 en als er al eens een anafylitische reactie is geweest een c 30

Azijn baden, prikweg, ledum, azaron ect zijn dingen die kunnen verlichten.
Ik zou ook een uitzuigset halen omdat je dan nog gif kan verwijderen.

Sterkte :-*
#2082668
Netty gaf ooit de tip om van paracetamol en water een klein dik papje te maken en dit op de steek te smeren.
Ik heb het zelf (god zij dank) nog nooit nodig gehad, maar de tip wel aan iemand anders gegeven, die me erg dankbaar was.
Het hielp goed tegen de pijn. Het was wel bij een mens. Maar ik denk dat het bij honden ook wel zal helpen.
#2082738
Riek schreef: Netty gaf ooit de tip om van paracetamol en water een klein dik papje te maken en dit op de steek te smeren.
Ik heb het zelf (god zij dank) nog nooit nodig gehad, maar de tip wel aan iemand anders gegeven, die me erg dankbaar was.
Het hielp goed tegen de pijn. Het was wel bij een mens. Maar ik denk dat het bij honden ook wel zal helpen.

Ik zou dit niet aandurfen, paracetamol is namelijk giftig voor honden.
Via het prikgaatje van de wesp zou het binnen kunnen komen lijkt me.
aspirine mogen ze wel hebben, misschien dat dat hetzelfde pijnstillende effect heeft als papje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door