Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lia
#208154
Wat kan er aan de hand zijn.... De hond van mijn dochter (Miriam) heeft plotseling, zonder enige aanwijsbare oorzaak een stuurloze achterpoot. Vanmorgen draafde ze nog in de wei en een paar uur later kan ze ineens haar linker achterpoot niet meer meekrijgen. Pijn lijkt ze niet te hebben, is best vrolijk, maakt geen zieke indruk. Miriam heeft met de dierenarts gebeld, maar die zag er de noodzaak niet van in om direct te komen. Ondertussen maakt ze zich natuurlijk toch vreselijk ongerust. Heeft iemand van jullie ooit iets dergelijks meegemaakt? ?
Door tessa
#208175
Ja , mijn shihtzu had een poosje geleden ook zoiets, eerst begon een achterpoot moeilijk te doen en smiddags wilde ze helemaal niet meer lopen, haar achterkant leek niet mee te willen doen en ze had wel pijn. Ik heb het een paar uur aangekeken en toen maar een ibuprofen200mg gegeven , ik had namelijk het idee dat ze door de pijn niet meer wilde lopen en wonderwel na een half uur kwam er weer beweging in. De volgende dag liep ze weer, welliswaar nog niet helemaal rad, maar oke. Het heeft wel ongeveer drie weken geduurd voordat alles weer 100% okee was . Achteraf denk ik dat ze van de (lage ) vensterbank is afgevallen op een rare manier want daar staat het kattenvoer en daar zijn ze natuurlijk gek op!. Maar kort samengevat : misschien een keer een pijnstiller geven om te kijken of het effect heeft, anders op je gevoel of even aankijken, het lichaam heeft een groot zelfherstellend vermogen (heb je traumeel in huis, dat werkt soms ook goed) of toch morgen langs de dierenarts.
veel succes!
Door Lia
#208191
Het is een 5 jaar oude korthals griffon. Een verkeerde beweging....zou natuurlijk kunnen, maar niemand heeft daar iets van gemerkt en het gekke is, ze heeft geen pijn! Ze sleept de poot mee en schijnt niet eens te merken dan haar voet omgeklapt is...Ze valt ook geregeld om omdat de poot niet goed onder haar lijf staat. Maar ze komt wél spelen met de bal in haar bek! Ook reageert ze wel als je onder haar voetzool kietelt! Het is een raadsel!
Door ine
#208193
Niet lachen hoor, maar het lijkt op wat mijn man nu heeft. Daar denken de artsen al weken aan een zenuwontsteking en in december wordt er een MRI-scan van de rug gemaakt, om uit te sluiten, dat het van een hernia afkomt!
Zo'n ontsteking kan in een week weg zijn, maar kan ook heel lang duren. Het komt ook zomaar ineens opzetten. Mijn man had het van de ene op de andere dag.
Door danielle1980
#208194
ik heb wel ongeveer zoiets meegemaakt met mn bull,
ze dachten gescheurde banden,
maar bleek later gewoon echt heel zwaar verrekt.
ze heeft een hele tijd niets gemogen en toen moeten opbouwen om opnieuw aan te sterken.

ik zou de hond toch wat rustiger houden en geen pijnstillers geven alleen als de da het voorschrijft,
ivm overbelasten.
als het zo blijft zou ik toch even naar de da gaan,
want omvallen van een hond klinkt niet goed.
en dat omklappen van de voet ook niet :(
Door Lia
#208225
Miriam heeft inmiddels wat informatie gezocht over hernia en daaruit blijkt dat het wel degelijk één poot kan zijn en er ook niet altijd pijn hoeft te zijn. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt voor alle reacties zover.
Door Lizzy
#208269
Toen wij Whoofer met beide achterpoten verlamt aantroffen wilde onze ex (en met de nadruk op ex) dierenarts ook dat we de volgende dag zouden komen. Maar met een hernia is het toch echt zaak (vind ik) dat er zo snel mogelijk medicatie toe wordt gediend waardoor de zwellingen afnemen. Mijn huidige dierenarts: daar konden we dus ook direct terecht.

Ik hoop dat het geen hernia is en iets weinig ernstigs Lia! Ik zal duimen!!

Groetjes, Lizzy
Door monky555
#208277
onze hond heeft 4 weken geleden zijn kruisband gescheurd :'( en had ook geen pijn en kon ineens zijn achterpoot niet meer gebruiken ;) ik zou toch maar effe foto's laten maken voor de zekerheid anders zouden er nog meer probleempjes kunnen ontstaan
Door Truus
#208278
Wat vreemd zeg, ik ben benieuwd wat het nu is :-\
Bij kleiner honden kan er een botje bij het kniegewricht uitspringen waardoor ze gaan hinkelen. Even later zit het dan weer op z'n plek en is het over. Het heeft een bepaalde naam...enfin..dit zal het wel niet zijn denk ik.
Maar wat dan wel he...ik hoop niks ernstigs !
Door Ysa
#208321
Mijn Jip had eens een verlamd achterlijf ; we denken dat het kwam van het eten van hondenpoep

Daar zijn shelties echt doodziek van ( en collie achtigen)

Yvonne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door