Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#2081552
Gekocht bij de slachter; kopvlees. Er zaten reepjes/stukjes spiervlees in maar ook stukjes long.
Gekocht bij een andere slachter; plakjes heel zacht, heel rood. Volgens zeggen uit de wang. In ieder geval beslist geen spier.
Gekocht bij slager West; De binnenkant van de bek van de koe, slijmerig en wel.

Vraag; Wat zou je moeten kunnen verwachten als je ergens kopvlees besteld.
Vraag; Wat moet je bestellen om vlees te krijgen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2081708
Volgens mij zit er ook weinig spiervlees aan de kop van een koe/rund
Ik heb het wel eens van herby gehad, maar het was meer vet dan vlees.
Ik wil het niet meer, zelfs niet als ik het gratis krijg.

Bovendien, omdat  runderpens en hart  best goed te krijgen is,  neem ik dan  spiervlees naar een ander diersoort  :)
Door plant
#2081727
Ik geef regelmatig kopvlees.

Het wordt grof gemalen zoals grove worst en ziet er ook zo uit.

Wel was er in het begin  dat ik bestelde ,  veel verschil in  het kopvlees.
soms was her erg vet en plakkerig.
Nu weten ze dat ik het mager wil hebben en dat is het nu ook.

Het wordt hier goed gegeten.
Gebruikersavatar
Door pike
#2081750
Als het gemalen is kan je niet zien wat het precies is. Persoonlijk zou ik niets willen voeren wat er uit ziet als grove worst  maar goed dat is ieder zijn eigen ding. Er bestaat echter wel degeliljk mooi kop(spier)vlees, ik heb hier wel eens foto's van Lizzy voorbij zien komen, mooi rood vlees, nou daar was echt niets mis mee.
#2081826
Als ik kopvlees bestel is het eigenlijk ook mooi vlees, weinig vet en al helemaal niet slijmerig.  Daarom dat ik dat ook alleen maar bij mijn slagerijtje bestel als ik hier sommige verhalen hoor. Het wordt hier ook heel graag gegeten.
Door miik
#2081856
Hertog schreef: Gekocht bij de slachter; kopvlees. Er zaten reepjes/stukjes spiervlees in maar ook stukjes long.
Gekocht bij een andere slachter; plakjes heel zacht, heel rood. Volgens zeggen uit de wang. In ieder geval beslist geen spier.
Gekocht bij slager West; De binnenkant van de bek van de koe, slijmerig en wel.
en ik denk dat al deze slagers nog gelijk hadden ook.... alleen het anders interperteren ;)
Ik zou als je goed spiervlees nodig hebt geen kopvlees bestellen maar gewoon spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2082027
Ik haal dat nooit meer. Wat een ranzigheid was dat zeg.  :-\ Max haalde zn lange neus er voor op en ik vond het ronduit goor om te geven. Ik geef wel gewoon spiervlees, is een stuk makkelijker.
Door Nadia
#2082054
Moet je daar niet heel veel ineens afnemen?
Wat kost het daar?

Edit: heb het al gevonden, ze zijn een stuk commercieler geworden! Fijn. Zou je eens een foto willen plaatsen van het kopvlees van daar?
Laatst gewijzigd door Nadia op do 11 aug 2011, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door