Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2081617
Ik ben vollop bezig met drogen aangezien vriendje er 5 weken niet is. Uitgelezen kans dus :biggrin2:.

Ik kwam in de vriezer nog een rundertong tegen. Wie heeft hier ervaring mee met drogen in een bohmann en hoe lang is de droogtijd?
Door El budha
#2081686
Geen ervaring met rundertong wel met paardentong.
Het is vrij vet. Ik heb het geloof ik een dag of 2-3 in de droger gehad en nog kreeg ik de vette delen niet droog.
Wat ik wel deed was eens in de zoveel tijd even gluren of er al wat droog was en dat haalde ik er dan al uit.
De hondjes vonden het overigens errug lekker.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2081696
Ik heb ook geen ervaring met rundertong. Maar wel met paardentong. Had ik zo'n anderhalf dag in de bohmann droger gehad,maar het bleef vettig. Kreeg het niet helemaal droog. Maar ik heb het toen in de vriezer gedaan en haal er gewoon elke keer als ik wat wil geven een paar plakjes uit. Het is zo ontdooit. Ik had de tong in lange dunne repen gesneden. En Raiko is er ook helemaal gek op!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2082030
Het blijft idd wat vettig, maar ik laat het nog een dagje drogen. Alles wat er nog uitkomt is meegenomen. Het is wel de laatste keer dat ik dit droog, vind het helemaal niks om dit te knippen en te snijden.  :-\ Maar ja, dat zeg ik nu. Als ik weer zo'n ding in mn handen krijg gaat ie gewoon weer de vriezer in. :biggrin2: Om vervolgens weer in de droger te belanden.
Door Nadia
#2082036
Snijden gaat het beste als ie nog wat bevroren is.
Ik zou hem niet door en door drogen. Gaat je A. niet lukken (of pas na heeeeeeel lang) en B. voor tijdens het trainen vind ik het het fijnste als de beloningssnacks buiten om droog zijn zodat je ze makkelijk kunt vasthouden en dus niet meteen vieze glibberhanden krijgt, Maar ze wel nog zacht zijn. kain wilt zich wel eens verslikken als ik hem iets geef dat te droog is.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2082725
Bedankt voor de snij-tip Nadia. Ik laat ze idd beetje smeuiig, dit is een gebed zonder end om te drogen. Dan maar invriezen idd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door