Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dotti
#2081579
Hallo allemaal

Nog maar weer eens een vraagje.. ik doe het vlees altijd au bain marie n beetje warm maken dit had ik ergens gelezen, maar Moet dit want is best veel werk..? Of mag je t ook gewoon direct uit de koelkast voeren? Of is het de bedoeling dat je t een uurtje buiten de koelkast bewaard? Wat zijn de mogelijkheden?
Dankje!

Lonneke,
Door Staftime
#2081591
Het beste kun je de Barf producten een uurtje voor je het gaat voeren even uit de koelkast halen.
Zelf geef ik alles zo uit de koelkast, mijn honden hebben daar geen moeite mee en krijgen er geen last van.
Door Hertog
#2081592
Mijn hond eet het zonder problemen rechtstreeks uit de koelkast en het bekomt hem goed. Echter, haal ik voor de lange wandeling (een uurtje ofzo) de schaal uit de koelkast en zet deze op de aanrecht zodat de ergste kou er af is. Opwarmen doe alleen bij nieuwe dingen als hij het niet gaat eten. Dan giet ik er heet water overheen. Soms werkt het soms ook niet. Niet echt een advies dus waar je wat aan hebt.  ;D
Door Nynke
#2081593
ik haal het meestal 3-4 uur voor het voeren uit de koelkast, zodat het lekker op kamertemperatuur is  :) :)

Meteen uit de koelkast kan verkeerd in de maag vallen  :-\ :-\
Door Dotti
#2081612
Johh! Dus ik doe eigenlijk al die moeite voor nix!? Ik weet ook niet hoe ik erbij kom maar ik dacht echt dat het Moest! Ze krijgt nog drie keer per dag ete.. dus je kunt wel nagaan..:p

Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

zou ik eens kunnen proberen of het goed valt direct uit de koelkast? Indien het niet goed valt neem k aan dat ze diaree krijgt?
Door Nadia
#2081689
Ik denk dat je ergens gelezen hebt dat het op lichaamstemperatuur moet zijn. Dit is prima om zo te doen. Maar uit de koelkast kan ook prima. Ik zelf geef de voorkeur op kamertemperatuur. Vooral bij pups. Te koud KAN een grotere belasting voor haar zijn. Voor de maaltijd 's ochtends kun je het 's avonds uitlegen en 's ochtends voeren, rest in koelkast. Dan een uurtje of 2 voor geven uitleggen.
Door Anthraciet
#2082035
Aangezien ik meestal pas een half uur voor het voeren thuis kom, geef ik het zo uit de koelkast.
Mijn honden hebben er totaal geen problemen mee, dus waarom zou ik moeilijk doen :biggrin2:

Een deel wil ik ook nog wel eens in een koelkast te ontdooien zetten die niet aan staat, die ruimte waar hij staat is altijd vrij koel, de deur blijft de hele dag dicht en het vlees is dan netjes ontdooid en nog enigszins koel als ik het de volgende dag geef. 8)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2082166
Hier heb ik ook altijd te weinig tijd om het lang van de voren uit de koelkast te halen.
Ik haal het vlees als ik ga koken uit de koelkast en doe dat in zijn voerbak.
Dan laat ik de gootsteen vollopen met heet water en zet daar de bak in met een bord er op (tegen de vliegen die wij hier veel in huis hebben). Als wij gegeten hebben kan de hond eten en kan ik het water nog gebruiken om de vuile vaat te spoelen.
Het word niet warm, maar de kou is er dan wel af.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2082319
Als ik direct uit de koelkast voer heb ik het idee dat het niet helemaal lekker aan komt daarbinnen.Dus ik doe altijd mijn best om het altijd even iets op temperatuur te laten komen door het op tijd uit de koelkast te halen. Anders even een kwartiertje au bain marie, dat gaat best vlug.

Op zich heeft Oscar er verder geen moeite mee, hij eet alles. Maar ik heb het idee dat hij er diarree van krijgt. Is niet heel makkelijk inschatten omdat mijn vriend hem ook voert en uitlaat, maar sinds ik er meer op let is er minder diarree.
Door miik
#2082416
Hier ziet het eten nooit een koelkast....
Ik haal het eind van de dag uit de vriezer (die vriest tot -27 ofzo) en dan ontdooit het gedurende de nacht en dan in de loop van de dag wordt het gevoerd. Om hele warme dagen haal ik het er sóchtends uit en voer ik het smiddags.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door