Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Migudu
#2081440
Ik ontdek net een bultje bij Stilgar, één van onze Coons.
Morgen maar weer de da bellen, zit meteen helemaal in de stress....

Gerda
Laatst gewijzigd door Migudu op wo 24 aug 2011, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Migudu
#2081495
Het zit op zijn linkerschouder, daar in de buurt.
Het is soepel, beweeglijk. Ik gok dat hij een mep van een andere kat heeft gehad.
Kijk het een paar dagen aan, de fokker gaf hetzelfde advies.
Een rollend knikkertje, maar dan zacht, daar lijkt het op.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#2081499
Je kan natuurlijk ook een pluk haar wegknippen en kijken hoe het eruit ziet. Is het raar, kan je altijd nog naar de dokter. Je kan ook sowieso de dokter bellen voor advies. Ik heb het idee dat enge bulten toch veel minder vaak bij katten voorkomen dan bij honden.
Door Migudu
#2081506
Er zit kort donsachtig haar omheen, heel moeilijk om te knippen, dan wordt het al scheren.
Maar goed, ik kan het goed voelen en hou het met alle ogen die ik heb in de gaten!

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2081738
Ja hij is gechipt, maar dit zit onder de schouder, bovenaan de poot.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2082098
Een chip zit normaal in de hals, aan de linkerkant, maar het kan natuurlijk wel lichtjes verschuiven.  Echt op de bovenarm zou echter wel niet mogen. En dan zou je het ook wel al eerder gevoeld hebben, zou ik zo denken.

Ik zou er persoonlijk mee naar de DA gaan... Als het een abces is moet het ook verzorgd worden want als het open barst heb je pas een wonde... 
Heb ooit eens een zwerver onder de abcessen gevonden, en sindsdien ben ik daar maar voorzichtig mee. Dat wil ik echt nooit meer zien!  :-X
Als het een ander soort bult is, kan je ook maar beter weten wat.  Een tumor: zo snel mogelijk weg, zelfs al is hij goedaardig, gaat toch niet vanzelf weg dan. Hetzelfde met een vetbultje.
Als het gewoon een korstje is, kan je het aankijken, maar vaak worden dat bij katten abcessen als het een wondje dat door de huid gegaan is, is.
Door Migudu
#2082153
Ik heb net weer even gevoeld, het bultje is bijna weg.
Stress waarschijnlijk voor niets, gelukkig maar.

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2086022
Nou, het bultje is dus niet helemaal weg, het is wel kleiner, maar niet weg.
Morgen om 14 uur naar de da.

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2086602
Het bultje is met een naald leeggezogen en voor de zekerheid wordt de inhoud onderzocht.
De da zelf denkt dat het onschuldig is, een cyste, maar zekerheid voor alles.

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door