Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2081307
Ik wil voorlopig onderstaand week menu gaan voeren bestaande uit producten van Lotgering;

Ma: Totaalvoer met vis
Di:Totaalvoer met kip Kiezebrink zalmmix
Wo: Totaalvoer
Do: Totaalvoer 50% eend 50% lam
Vr: Totaalvoer met pens
Za: Totaalvoer
Zo: Totaalvoer met paard

Als aanvulling doe ik nog;
2x per week een rauw ei
3x per week een paar kippennekken
         2x per week groentenmix  

Ben ik zo compleet of heeft iemand tips / aanvullingen....

Alle kritiek is meer dan welkom  ;)
Laatst gewijzigd door Easywoods op vr 12 aug 2011, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#2081405
Hoi, Volgens mij wel.....alleen ben ik zelf nog steeds errug benieuwd naar de organen die er in de Lotgering verwerkt worden........ik kom erg veel kippenhartjes tegen en verder niet zo heel veel.......Daarnaast is de Vistotaal maar 50% vis en volgens mij ook geen vette vis, maar witvis.....leuk maar voegd niet veel toe aan omega's enzo dus ik zou nog een visdag (haring, zalm, makreel) inlassen. Ook de paard is maar 30% paard en voor de rest rund dus misschien af en toe nog eens kalkoen of eend of extra paard los toevoegen?
#2081411
Ik voer ook lotgering. De totaal voer vis, is met lam en rund en vis. Volgens mij zijn alle totaal voeren gecombineerd met rund, dus de vis, kip en paard.

Je hebt wel 100% lam, dit noemen ze uitsluitdieet lam.

Verder kan ik je niet helpen met de hoeveelheden. Ben zelf sinds kort over van brok op kvv en nog vollop aan het zoeken.
#2081426
Bedankt voor jullie reacties;

[quote="mirjansen"]
De totaal voer vis, is met lam en rund en vis. Volgens mij zijn alle totaal voeren gecombineerd met rund, dus de vis, kip en paard.
[/quote]

@mirjansen volledigheidshalve nog even de samenstellingen van Lotgering gevonden op www.voerwijzer.com:

- Totaalvoer: 45% rund, 25% kip, 20% lam
- Kip Totaal: 50% kip, 25% rund, 25% lam
- Eend/Lam Totaal: Lamsvlees, eendenvlees, organen, eendenbot
- Eend/Rund Totaal: rundvlees, eendenvlees, organen, eendenbot
- Caloriearmdieet Paard: 45% rund, 30% paard, 25% lam
- Lam/Rijst: 30% rund, 54% lam, 14% groenten en 2% rijst
- Uitsluitdieet Lam: 70% lamsvlees, 15% lamsorganen, 15% lamsbot
- Uitsluitdieet Rund: rundvlees, runderorganen, runderbotten

[quote="mysmoothcollies"]
Hoi, Volgens mij wel.....alleen ben ik zelf nog steeds errug benieuwd naar de organen die er in de Lotgering verwerkt worden........ik kom erg veel kippenhartjes tegen en verder niet zo heel veel.......Daarnaast is de Vistotaal maar 50% vis en volgens mij ook geen vette vis, maar witvis.....leuk maar voegd niet veel toe aan omega's enzo dus ik zou nog een visdag (haring, zalm, makreel) inlassen. Ook de paard is maar 30% paard en voor de rest rund dus misschien af en toe nog eens kalkoen of eend of extra paard los toevoegen?
[/quote]

@mysmootcollies Ik deel je nieuwsgierigheid naar de gebruikte organen volledig, kan de aangekondigde analyse daar straks helderheid in brengen??

Betreffende het vermoedelijk ontbreken van VETTE vis in Totaal met vis; zou het dan beter zijn deze weg te laten en deze dan te vervangen voor een maaltijd verse (vette) vis??

iig ga ik je advies van extra kalkoen, eend, paard en de VETTE vis uitvoeren; sluit mooi aan bij m'n interesse in zelf samenstellen  ;)
Laatst gewijzigd door Easywoods op di 23 aug 2011, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#2081839
[quote="Easywoods"]
Bedankt voor jullie reacties;

@mysmootcollies Ik deel je nieuwsgierigheid naar de gebruikte organen volledig, kan de aangekondigde analyse daar straks helderheid in brengen??

Betreffende het vermoedelijk ontbreken van VETTE vis in Totaal met vis; zou het dan beter zijn deze weg te laten en deze dan te vervangen voor een maaltijd verse (vette) vis??

iig ga ik je advies van extra kalkoen, eend, paard en de VETTE vis uitvoeren; sluit mooi aan bij m'n interesse in zelf samenstellen  ;)

[/quote]

Ik heb geen idee maar ik hoop het. Je zou de vis totaal weg kunnen laten, maar het hoeft niet perse, de witvis is wel een andere eiwitbron, maar dus niet voor de omega-tjes :P Makreel, Haring en/of Sardientjes zijn ook niet zo heel prijzig. Kalkoennekken kunnen vrij hard zijn, dat wisselt best wel evenals de grootte van de Kalkoennekken, soms knip ik ze even in om te checken. Oh ja en eventueel kan je nog wat (gekookte) groenten toevoegen omdat Lotgering behalve de Lam/rijst geen groenten bevat. Suc6 en plezier!
#2082191
Volgens mij gast het helemaal goedkomen zo! Een paar opmerkingen/suggesties:

- in totaalvoer zit genoeg kip, je hoeft niet apart nog de kipvariant te voeren
- in olaats van totaalvoer met pens, is het leuk om een penslap te voeren, die kun je ook bij Lotgering bestellen
- lotgering verkoopt volgend mij zalmkoppen, die kun je dus meebestellen
- de analyse is volgens mij alleen een analyse van de macronutrienten. Zoals ik het begrepen heb gebruiken ze hart, lever, nier en long in wisselende hoeveelheden
#2082329
[quote="mysmoothcollies"]
Je zou de vis totaal weg kunnen laten, maar het hoeft niet perse, de witvis is wel een andere eiwitbron, maar dus niet voor de omega-tjes :P Makreel, Haring en/of Sardientjes zijn ook niet zo heel prijzig.
[/quote]

[quote="Meike en Daisy"]
- in totaalvoer zit genoeg kip, je hoeft niet apart nog de kipvariant te voeren
[/quote]

Kijk, met jullie hulp (waarvoor dank) komen we weer een stap verder;

- Ik haal de extra kip eruit en maak daar een makreel/haring/sardien dag van... ;D

- Ondanks de witvis laat ik de visvariant erin voor de afwisseling in eiwitten

- Vrouwlief heeft de hele middag diverse groenten tot puree staan transformeren en pakketjes gemaakt dus dat is geregeld  8)

Dank weer voor de aanvullingen  ;)
#2082979
eend lam is hier te vet gebleken. Is dat bij jou ook zo, dan kan ik eend rund aanbevelen (kip geef je al extra in de vorm van extra nekken).

Eend is al vet en lam namelijk nog vetter. Maar als je hond er geen problemen mee heeft, lekker eend lam voeren. In de totaal voeren zit namelijk ook al lam.
#2083182
[quote="Lil"]
eend lam is hier te vet gebleken. Is dat bij jou ook zo, dan kan ik eend rund aanbevelen (kip geef je al extra in de vorm van extra nekken).

Eend is al vet en lam namelijk nog vetter. Maar als je hond er geen problemen mee heeft, lekker eend lam voeren. In de totaal voeren zit namelijk ook al lam.
[/quote]

Dat is een goeie, op dit moment geeft 100% lam geen probleem maar met eend erbij wel iets om in de gaten te houden idd.... bedankt!!
#2084982
[quote="mirjansen"]
Even een vraagje over de groente. Ik voer ook Lotgering, maar waarom geef je 2x per week groente erbij en niet iedere dag? Ik dacht dat honden elke dag groente nodig hebben?
[/quote]

Wie ben ik om daar een zinnig antwoord op te geven terwijl ik zelf hulp nodig heb een compleet menu in elkaar te zetten maar ik ga het toch proberen....

Naar mijn idee is het de bedoeling dat de ingrediënten PER WEEK een compleet geheel vormen, ik heb dus berekend hoeveel groente ik per week wil voeren en dit verdeeld in twee porties omdat dat praktischer is.... maar dezelfde hoeveelheid in 7 delen kan natuurlijk ook...

Iemand aanvullingen op bovenstaande??  ;)   
#2085046
[quote="Easywoods"]
Wie ben ik om daar een zinnig antwoord op te geven terwijl ik zelf hulp nodig heb een compleet menu in elkaar te zetten maar ik ga het toch proberen....

Naar mijn idee is het de bedoeling dat de ingrediënten PER WEEK een compleet geheel vormen, ik heb dus berekend hoeveel groente ik per week wil voeren en dit verdeeld in twee porties omdat dat praktischer is.... maar dezelfde hoeveelheid in 7 delen kan natuurlijk ook...

Iemand aanvullingen op bovenstaande??  ;)     
[/quote]

Juist! Ik geef het maar 1x per 10 dagen. Het advies is om per maximaal 3 weken compleet te voeren bij een volwassen hond. Je hoeft dus niet elke dag compleet te voeren.
#2085229
Oke, dat is duidelijk. Ik dacht dat je elke dag compleet moest geven. Dus ik haal braaf elke dag groente uit de vriezer.
Ik ben nu weer groente aan het koken. Ik ben net begonnen en heb nog geen blender. Dan ga ik het ook niet meer elke dag geven. Het is idd makkelijker om het 2 keer per week te geven. Ik ga alleen even kijken hoeveel het dan per hond wordt. Aangezien ik een opgroeiende Berner heb die wat meer nodig heeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door