Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#208078
Niet voor mij, maar voor Guus zijn broer & vriendin... Die hebben gister een poes uit het asiel gehaald die net was gesteriliseerd... Nu heeft poes twee hechtingen uit het rijtje eruit getrokken... 't staat niet echt open, maar 't is ook niet dicht... :-\ ::)

Wat moeten ze doen?
Door Lizzy
#208079
Mijn idee: Kat een kap omdoen (en dat vinden ze vreeeeselijk) en droog houden. Dus niks opsmeren en goed in de gaten houden.
Door karin2
#208089
ik zou ff de Da bellen .
Het hangt er ook vanaf of ze langds onder of opzij geopereerd is (mbt uitstulpen darmen)
en inderdaad een kap om :-\
Door K@rin
#208093
geer schreef: Niet voor mij, maar voor Guus zijn broer & vriendin... Die hebben gister een poes uit het asiel gehaald die net was gesteriliseerd... Nu heeft poes twee hechtingen uit het rijtje eruit getrokken... 't staat niet echt open, maar 't is ook niet dicht... :-\ ::)

Wat moeten ze doen?
Inderdaad zorgen, dat ze er niet meer bij kan komen ........
Volgens mij kunnen de hechtingen namelijk niet meer opnieuw gezet worden en dan wordt het het een langdurige geschiedenis om een enentueel gapend gat dicht te laten groeien .......

BTW, vindt het trouwens wel een beetje onzorgvuldig, dat het asiel niet gewacht heeft, dat de hechtingen verwijderd waren, voordat ze de poes plaatsen ...... ::) ::)
Door Truus
#208094
Geer, kan de poes geen babyrompertje aan? Ze kan er dan niet meer bij .
Laten ze het wel goed in de gaten houden want als het een gat wordt, is het moeilijk dicht te krijgen. Ik moest toen spoelen met verdunde jodium .
Nu even goed droog houden .
Door lekker kort
#208222
Vreemd dat het openstaat, de huid van een kat verkleeft altijd meteen, eigenlijk zitten de hechtingen er een beetje voor de zekerheid op.

In dit geval zou ik zeker even een DA raadplegen.

Succes Fritz.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door