Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#206327
Hai allemaal,

Nou, jullie geduim heeft gewerkt hoor. Het is wel vervelend, maar niet echt ernstig, gelukkig.

Beau heeft een ontsteking aan zijn teen, vlakbij zijn nagelbed. Dat is erg pijnlijk. Hij heeft Metacam gekregen tegen de pijn en een ab kuur. Helaas maar waar, die kuur moet hij echt afmaken want die ontsteking moet weg. Anders kunnen ook andere tenen worden aangetast.

Beau heeft een lange historie van nagelproblemen, die eigenlijk niemand ooit heeft kunnen oplossen. Maar hij is als jongeling al een paar keer al zijn nagels kwijt geweest! :'( Vandaar ook zijn poten-trauma. Nu zijn zijn nagels dus kennelijk weer in slechte conditie. Dan gaan ze scheuren vlakbij het nagelbed. Daar komt vuil in en vervolgens kwam dus de ontsteking.

De DA (echt een schatje) was heel zacht en lief voor hem, gelukkig geen onnodig gepeuter. Nu ligt hij zijn stress lekker weg te slapen, na een flinke pijnstillende prik en een prik ab. Morgen begin ik met de ab kuur en de metacam. Verder zal ik dagelijks zijn poot spoelen in een biotex badje.

Verder ga ik meteen mijn probiotica aanvullen en Primeval halen, dit is toch ook goed voor de nagels? Zoek ik nog wel even uit.
Als jullie nog suggesties hebben hoor ik dat natuurlijk graag.

Bedankt voor alle liefs en knuffels! :-*
Door Lizzy
#206330
Hee, fijn om te lezen dat het niet iets heel ernstigs is! Hoewel dit natuurlijk ook vervelend genoeg is..... Geef Beau maar een dikke knuffel!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#206348
Dit is inderdaad te overzien. Gelukkig niets ernstigs.
Geef hem ook maar van mij een dikke knuffel!
Gebruikersavatar
Door Binno
#206368
:-\ Ai, wat vervelend, maar gelukkig valt het verder wel mee. :D Ook van mij extra knuffels voor Beau, hoop dat hij snel weer helemaal "ter poot" is... ;D :-*
Door Eidos
#206372
Gelukkig valt het mee!!! Al is zo'n ontstoken teen natuurlijk wel pijnlijk..... Fijn dat de DA zo lief voor hem was. Geef die mooie kanjer van je maar een hele lieve knuffel van me :-*
Door danja
#206500
Wat naar en pijnlijk. Komt het door het natte weer???
Hopelijk knapt hij snel weer op.

Knuffels
Door Peet
#206509
Nee Danja, ik denk niet dat het met het weer te maken heeft. Beau heeft zijn hele leven al problemen met zijn nagels gehad, is altijd een zwakke plek bij hem. Ze scheuren nl heel snel af, dan verliest hij ze :'(...het ging dus een hele tijd goed, maar nu is het dus misgegaan en is het kennelijk gaan ontsteken....Maar de vooruitzichten zijn goed hoor. Nu de ontsteking verslaan (en die nagel kwijtraken... :-[...maar dat moet vanzelf want ik wil Beau op zijn leeftijd geen roesje geven) ...en dan loopt hij weer "rad"....
Laatst gewijzigd door Peet op do 18 nov 2004, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#206520
Ook van mij een knuf voor Beau. :-* Beterschap.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#206523
Nou Gelukkig viel het dan nog 'mee', al is het voor een hond met een potentrauma natuurlijk wel extra vervelend :'(. Ik hoop dat het snel weer over is en dat ie geen pijn meer aan zijn teen heeft. Ik heb helaas geen verdere tips wat je hem zou kunnen geven, behalve een heleboel knuffels van mij en lebbers van Gitte, beterschap :-*.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#207531
ah gossie, ik heb zelf ook een "voetentrauma" dus ik kan me Beau erg goed voorstellen....

Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat en dat dan het leed weer geleden is, dit zijn van die vervelende dingen.
Door Truus
#207535
Van mij ook Beterschap voor Beau hoor.En natuurlijk een lekkere knuffel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door