Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#2079746
Hallo,

Missy (9) heeft al sinds haar 4e jaar last van vulvaplooidermatitis. Soms gaat het wat beter maar op dit moment is het heel erg. Ik heb al van alles geprobeerd: Na het plassen alleen afdrogen met een tissue, deppen met sterk verdunde sabenyloplossing (milde huidontsmettingsvloeistof) dan droogdeppen met  met een tissue, wassen met betadineshampoo, lactacyd schuim, en allerlei smeerseltjes o.a hydrocortiderm. hydrogel, sudocreme, je kan het zo gek niet verzinnen of ik heb  het er al opgesmeerd maar een echte oplossing heb ik nooit gevonden. En antibioticakuurtjes helpen maar even dus dat is ook geen optie meer.

Het schijnt vaak voor te komen bij te dikke gesteriliseerde honden, Missy is idd gesteriliseerd/gecastreerd maar niet te dik. Wel heeft zij al vanaf puppy een soort verhoogd randje om haar vulva. en ook nog eens veel haar. Een operatie (vulvaplastiek  heb ik wel eens gehoord) liever niet meer maar als ik daar eerder van had geweten had ik er misschien over nagedacht. Heeft iemand hier daar overigens ervaring mee?

Ik sta overal voor open op dit moment.

Ik wil binnenkort ook een afspraak maken bij een dermatoloog maar ik lees hier ook vaak over ontgiften zou dat een optie zijn? en hoe werkt dat? Op dit moment geef ik haar 1 dosis silicea D12 per dag dat schijnt te helpen bij huidinfecties maar ik heb niet het idee dat het werkt.

Alle goede raad is welkom.
Door Lizzy
#2079899
Deze site ken je vast, over de operatie: http://www.acvs.org/AnimalOwners/Health ... ermatitis/

Op alle Engelstalige sites staat dat je niet veel meer kunt doen dan schoonhouden, drooghouden en als het te erg is: opereren.

Op deze zelfde sites staat dat het een aangeboren iets is. En voor komt bij de dikke teven. Niks over dat dit door castratie zou komen.

Ik zou zelf nog proberen het schoon te maken met Echinacea Extra Forte van Bloem. Dat bevat Plantago en Cat's Claw en heeft een zeer goede werking op de huid. En daarna zou ik het insmeren met groene leem wondpasta van de Groene Os. Dat bevat zeer veel goede stoffen die de plekken zuiveren maar het bevorderd ook het zelf herstellend vermogen van de huid (dat doet Echinacea Extra Forte ook).
Door Wil
#2080276
Bedankt voor het meedenken,

Deze site ken ik nog niet Ik ga zo snel even kijken.Ik heb info van www.de-em.nl. Wat ziet dat er vreemd uit zeg
De Echinacea van Bloem ga ik iig kopen ( ik had zelf eerst die van vogel en die heb ik alleen inwendig gegeven een paar jaar geleden) en groene leem wondpasta ook . Alleen op dit moment durf ik er even helemaal niets op te smeren want het is vandaag ineens zo erg dat het lijkt of haar hele vulva onstoken is. Ze heeft ook veel pijn. Heb vanmorgen op mijn werk  toch maar een spoedafspraak gemaakt bij de Da voor14:50.
Door Lizzy
#2080322
[quote="Wil"]
Bedankt voor het meedenken,

Deze site ken ik nog niet Ik ga zo snel even kijken.Ik heb info van www.de-em.nl. Wat ziet dat er vreemd uit zeg
De Echinacea van Bloem ga ik iig kopen ( ik had zelf eerst die van vogel en die heb ik alleen inwendig gegeven een paar jaar geleden) en groene leem wondpasta ook . Alleen op dit moment durf ik er even helemaal niets op te smeren want het is vandaag ineens zo erg dat het lijkt of haar hele vulva onstoken is. Ze heeft ook veel pijn. Heb vanmorgen op mijn werk  toch maar een spoedafspraak gemaakt bij de Da voor14:50.


[/quote]

Pfft, wat een ellende.... :-\. Sterkte :-*
Door Wil
#2080386
Ben net terug van de Da. Ben blij dat ik gegaan ben want Missy heeft flinke koorts en haar vulva is idd ook ontstoken. Dus toch een AB injectie + kuurtje  ??? omdat dat snelle verlichting zou geven. Nu weer regelmatig afspoelen/deppen met lauw water (doe ik dus echinacea bij) en evt s'nachts wat creme opsmeren.

Ik ga nu dus ook meteen die groene leempasta bestellen. En dan maar weer aankijken.

De Da heeft wel  meteen even de (vet)bulten aangeprikt wat gelukkig ook vetbulten zijn. Weten we dat ook gelijk.

Nogmaals bedankt.

Wil
Gebruikersavatar
Door nova
#2081709
Helaas beschik ik ook over de nodige ervaring met dermatitis, alleen niet in vulvaplooien maar tussen de voetkussens en tenen.
Van alles wat ik erop smeer vind ik groene leem  nog het beste werken, en als het bijna genezen is, dan doe ik er wat honingzalf op.

Mijn hond heeft bijv. vaak nagelbed ontsteking gehad, maar nadat deze behandeld was met groene leem is de ontsteking  niet meer terug gekomen aan die teen  :) :)

succes verder, die chronische klachten is 3x niks  :(
Door Wil
#2082202
Het nare is dat het al maar blijft terugkomen. Nu met de AB gaat het snel over maar als je een paar dagen niets doet is het zo weer terug. Missy heeft ook nog eens de pech dat ze heel veel haar heeft op die plaatsen en ook nog 2 kleine plukjes precies in die plooi  ::). waar dan lekker urine in blijft staan. Vaak knip ik het zo kort mogelijk weg maar ik moet oppassen want anders worden het weer stoppeltjes. auwwwww ik moet er niet aan denken.
Ik spoel het nu met een klein knijpflesje met een tuitje met daarin lauw water met echinacea, kijken wat dat doet en die groene leempasta heb ik ook besteld.  Ik hoop echt dat het werkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door