Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2080245
Hoi beste mensen,

Uiteraard zijn we met dit probleem al bij de dierenarts geweest.
Het frustreert me echt enorm, en onze hond nog veel meer.

We denken dat hij huiduitslag heeft door een allergische reactie op prac-tic.
Hij wordt behandeld tegen pijn en jeuk.

Heeft er iemand nog een idee hoe ik hem nog wat zou kunnen ondersteunen?
Met voeding bijvoorbeeld, of iets anders. We zijn echt ten einde raad even.

Zo ziet onze hond er nu uit:
Afbeelding

Iemand enige suggestie?
Laatst gewijzigd door Hope op za 27 aug 2011, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2080283
Hoi,

Hier hebben we er ook last van, niet in die mate, maar toch. Bij onze hond zou het een allergische reactie ergens op zijn, die heeft antibiotica gehad, bij de hond van mijn moeder zou het een schimmel zijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2080309
Hoi,

Dit is ontstaan in enkele uren.
Het is echt verschrikkelijk.

Waarom ik aan de prac-tic denk? Hope heeft dit vorige maand ook gehad, en de maand daarvoor ook. Niet zo erg als nu hoor, maar toch. De eerste keer was het 1 plek en dachten we dat het een hotspot was. De tweede keer was het erger en toen hebben we onderzoek gedaan. Schrapsel en een kweek, daar kwam niets uit.
De dierenarts adviseerde om de hond op hyperallergeen voer te zetten. Dat vonden wij niets en dus gingen we op barf. Aanvankelijk leek het goed te gaan, we dachten echt dat we er waren.

Nu heeft hij dit, en ik houd altijd alles bij in de agenda. Nu is me opgevallen dat de plekken altijd voor het eerst te zien waren een uur of 7 a 8 na het toedienen van de prac-tic. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar het blijft wel heel toevallig dan.

We zijn net ook weer bij de DA geweest. Dat was allemaal weer heel ingewikkeld want de telefoniste zei dat er geen plek was en dat we het morgen nog maar een keer moesten proberen.
Ik ben er gewoon heen gereden en toen kon het wel geregeld worden.

Nu zijn we weer aan de medicijnen. Prednoral en hydrocortiderm.
4 weken afwachten tot de prac-tic is uitgewerkt en dan kunnen we pas zeggen of het daar ook echt van was.

Wat duurt dat lang, 4 weken. Ik wil zo graag nu iets doen. Maar ik weet best dat ik niet meer kan doen dan nu.
Ik vraag me alleen af, is het inderdaad verstandig om gewoon 4 weken af te wachten of zou ik in de tussentijd nog iets kunnen doen of uitzoeken?
Door Lizzy
#2080321
Zoals ik in je vorige topic ook heb geschreven, vind ik dit dermate ernstig dat ik het ongeschikt acht voor zelf medicatie en ik denk dat je hiermee naar een holistisch DA moet gaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2080346
Zelfmedicatie vind ik ook niet geschikt.
Dat is ook niet wat ik zoek. Sorry als dat zo is overgekomen.
Medicatie is heel iets anders dan ondersteuning. Je zou kunnen denken aan koelen, of laten zwemmen in de zee. Of juist niet, ik weet het niet.

Misschien dat hier mensen zijn die dit ooit gezien hebben en denken: dit lijkt wel op.... vul maar iets in.

En misschien moet ik gewoon inzien dat ik 4 weken moet wachten.
Zucht.
Door tt-tjes
#2080563
Jeetje, dat ziet er uit. Arme hond. Heeft ze er jeuk aan. Misschien dat je het heel voorzichtig kunt wassen met een hele milde shampoo op basis van havermout/aloë vera.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2080601
Arme hond. Ik zou zelf zo snel mogelijk proberen bij Leida of een andere goede holl. da terecht te komen, foto's doormailen en vragen of ze je willen en kunnen helpen.

Ik heb iets soortgelijks 1x eerder gezien bij een lab, die bleek na vele vele onderzoeken voor zo ongeveer alles allergisch te zijn. Van gras tot pollen, voer (brok), medicatie en verschillende kruiden. Met heel veel geduld ziet ze er tegenwoordig goed uit, zit vollop aan de prednison maar ze doet het nog vrij aardig. Ze zijn wel NRV gaan voeren, ik ben ervan overtuigd dat dat die hond gered heeft.
Door Erna
#2080646
Hope schreef: Zelfmedicatie vind ik ook niet geschikt.
Dat is ook niet wat ik zoek. Sorry als dat zo is overgekomen.
Medicatie is heel iets anders dan ondersteuning. Je zou kunnen denken aan koelen, of laten zwemmen in de zee. Of juist niet, ik weet het niet.

Misschien dat hier mensen zijn die dit ooit gezien hebben en denken: dit lijkt wel op.... vul maar iets in.

En misschien moet ik gewoon inzien dat ik 4 weken moet wachten.
Zucht.
Juist een holistisch dierenarts kan je uitstekend adviseren over ondersteuning van het een of ander. Alles wat hier door ons zou worden geopperd valt in de categorie "misschien kun je dit of dat proberen".  Dat lijkt mij niet zinvol nu. Voor hetzelfde geld wordt alles nog erger.

Niet met grootmoeders middeltjes aan de gang maar echt naar iemand gaan met verstand van zaken. De hond moet nog langer mee dan vandaag.
Door DewiSam
#2080709
Arme Hope, ik sluit mij bij het advies van een holistisch da aan, de pred en de creme zijn ook geen fijne middeltjes alhoewel het nu even niet anders kan :(
Het ziet er echt vreselijk uit.
Sterkte, ook voor Hope.
Door Cizsel
#2080791
Ik wil niet te cru overkomen, maar als het na de tweede keer al erger werd met de Prac-tic, waarom heb je het dan nog een derde keer gegeven?! Niet meer geven! De prullenbak in!

Probeer anders Advantix als je ook iets wil dat tegen teken werkt. Heb ik veel betere ervaringen mee. Storm had één keer wel 8 teken uit het bos meegenomen op Prac-tic, op Advantix heeft hij maar 1x één teek gehad in 4 maanden tijd!!!
Of Advantix zachter is voor de huid dat weet ik niet, dat verschilt per hond, maar ik zou serieus van die Prac-tic afblijven.

Voor verder medisch advies verwijs ik je naar de reacties van de anderen :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door