Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door swenny
#2080205
Zo zielig. Vanmorgen zag ik Poes weer veel naar de kattenbak gaan en zag ineens op de vloer hier en daar kleine druppeltjes oranjeachtige urine.
Arm beest. Gelijk de DA gebeld. Moet ik haar opsluiten in de douche met een bak water en dan de urine opvangen met een pipetje wat ze laat lopen.

Heb dan zo medelijden met haar. Mauwen dat ze doet. En soms zelfs gewoon hijgen.  :-\

Het stomme is dat toen ze er voor het eerst last van had, was denk ik een half jaar geleden. Heb toen in het weekend de noodarts (of hoe je dat ook moet noemen) gebeld en die adviseerde gelijk om te stoppen met brokjes en alleen natvoer moest geven.. Toen kwam ik na lang zoeken dus op het barf en kvv. Eenmaal aan het blikvoer toen, was het binnen een dag over. En daarna dus begonnen met kvv.
De laatste weken eet ze wel minder zelfgemalen kvv en krijgt dus ook wat blikvoer erbij. Maar brokjes dus echt niet meer.

Hopelijk valt het allemaal mee en is het te verhelpen. Hopelijk adviseren ze niet om op speciaal brokjesvoer te gaan.

Iemand ervaring ermee dat hun kat/poes hier last van had en op speciaal dieet moest?
Door swenny
#2080370
Nou, net terug van de DA. Kon daar gelukkig wachten op de uitslag.
Het is "gelukkig"  alleen maar een blaasontsteking en geen kristallen of gruis. Medicijnen meegekregen. Net Poes op de weegschaal proberen te wegen, zodat ik gelijk haar eerste spuitje Meloxidyl kon geven. En heb ook pilletjes spasmoglucinol Comprimes meegekregen. Ben benieuwd hoe ze het pilletje gaat eten ..... ::)
Door *Yvje*
#2080459
Jeetje, wat vervelend idd. Gelukkig maar een ontsteking al kunnen ze daar ook flink last van hebben.
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan ! Hier willen ze ook geen pilletjes, ik haal dan gewoon
(heel slecht hihi) Whiskas natvoer of Gourmet en prop hier het pilletje in, soms doe ik ze doormidden
afhankelijk van de grote .. goed verstoppen in het blivoer. Ik moet ook niet aankomen met een natvoer
wat ze al kennen want dat merken ze het pilletjet ook meteen op en spugen het gewoon weer uit !
Je zou ze ook nog kunnen vergruizen ... werkt hier wel goed ook. Succes !
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2080518
Ofwel zoals de DA het doet (kaken open en achteraan mikken), ofwel gewoon een beetje moutpasta op de vinger, pilletje erin en oplikken maar.
Dan hoef je niet zoveel blikvoer te geven in de hoop dat ze het mee opeet.

Als je brokachtige snoepjes hebt kan het ook al eens lukken door snoepjes te geven en het pilletje er stiekem tussen te geven...  :biggrin2:
Door swenny
#2080535
HEt spuitje is wat makkelijker dan het pilletje. Gelukkig zijn de pilletjes niet super groot. Maar Poes was er niet blij mee. Spuugde het eerst uit. Jammer Poes, baasje zet gewoon door whaha. Dus net zo lang het pilletje blijven geven tot ze het doorslikt.

Heb wel es gelezen dat het helpt om het bekje dicht te houden en over haar keeltje te wrijven zodat ze alsnog slikt.

Nu ligt ze heerlijk naast me..... dus hopelijk is het gauw weer over.
Door Linda en Kiri
#2081053
Limpy schreef: Ik verpulver ze gewoon tussen 2 theelepels (vereist enige oefening)
Twee eetlepels gaat ook, voor de minder geoefende. Mijn oude kat at gelukkig zijn pilletje zo. Hield al automatisch zijn bekkie open.
Door Lil
#2084502
Die pillenvergruizers zijn in no-time stuk. Heb je een iets grotere pil, draai je hem stuk (wie verzint het ook om van plastic te maken). Vijzel gaat uitstekend! Doen ze bij de apotheek toch echt ook met vijzels ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door