Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2079909
Oscar heeft nu voor de derde keer last van zijn ogen. Dan komt er echt gele pus uit, niet de gebruikelijke snotjes. De slijmvliezen worden dan ook roder, ipv mooi roze.

De eerste twee keer hebben we van de dierenarts druppels mee gekregen. Die helpen prima, maar het komt dus steeds terug. We hebben nog druppels staan, dus we kunnen wel weer gaan druppelen, maar ik vroeg me af of er nog andere tips zijn?

Ik heb ook al wel geprobeerd zijn ogen met kamillethee schoon te maken. Maar veel verder dan met een doekje gedrenkt in de kamillethee de buitenkant schoonmaken kom ik niet. Hoe doe ik zoiets goed?

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#2079918
Ik vind kamille thee helemaal niet helpen en het lijkt bij mijn honden altijd alleen maar meer te irriteren.

Vroeger had Pinkel nog wel eens oogontsteking. Ik ben erachter gekomen dat dit bij haar ontstaat als ze een "dingetje" (zo'n hard korst-achtig dingetje) in haar ooghoek heeft en je dat met je vingers weg haalt. Sinds ik dat niet meer doe en echt strikt haar ooghoeken reinig met een watje + zilverwater, heeft zij nergens last meer van.

Linga heeft af en toe ook oogontsteking en dan loopt bij haar ook het pus eruit en heeft ze hele dikke rode ogen. Bij haar is het altijd in het pollen-seizoen. Dan krijgt ze volgens mij stuifmeel ofzo in haar oog, wat dan irriteert en hoppa, ze krijgt een ontsteking.

Maar keer op keer is mijn reddende engel de homeopathisch druppels van Similasan nr. 2. Ik zweer bij deze druppels.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2080190
Bandit heeft ook nogal eens last van onstoken ogen. Iedere keer als hij in het zand rolt en graaft heeft hij er weer last van. Ik gebruik dan druppels met ogentroost erin. Dit is homeopatische en het helpt bij hem direct.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2080441
Ja hij krijgt inderdaad van die vieze gele troep in zijn ooghoeken. Ik ben niet heel fanatiek in het weghalen, het verdwijnt vanzelf weer.

Ogentroost heb ik vaker van gehoord. Similasan nog nooit. Waar koop je dat? Heeft de drogist zulke dingen? En kun je dergelijke druppels vaker of over langere perioden gebruiken?

Belangrijkste vraag is dan eigenlijk: wanneer weet je dat het toch echt tijd voor een dierenarts is?
Door Cizsel
#2080586
[quote="Lizzy"]
Maar keer op keer is mijn reddende engel de homeopathisch druppels van Similasan nr. 2. Ik zweer bij deze druppels.
[/quote]

Storm heeft ook steeds last van z'n oogjes en op advies van Lizzy en anderen ben ik deze druppels gaan gebruiken. Het gaat wel erg langzaam, maar er komt zeker verbetering in en voel me er een stuk prettiger bij dan 'heftige' druppels van de DA!
Door Cizsel
#2080587
[quote="Kaela"]
Ja hij krijgt inderdaad van die vieze gele troep in zijn ooghoeken. Ik ben niet heel fanatiek in het weghalen, het verdwijnt vanzelf weer.

Ogentroost heb ik vaker van gehoord. Similasan nog nooit. Waar koop je dat? Heeft de drogist zulke dingen? En kun je dergelijke druppels vaker of over langere perioden gebruiken?

Belangrijkste vraag is dan eigenlijk: wanneer weet je dat het toch echt tijd voor een dierenarts is?
[/quote]

Homeopathische middelen zijn minder heftig voor het lichaam omdat het uit natuurlijke stoffen bestaat, als ik het allemaal goed begrepen heb. Dus je kan ze langer gebruiken, maar hou het wel goed in de gaten natuurlijk! De Similasan nr 2 druppels heb ik gewoon bij de Etos gehaald :)
Goed de bijsluiter lezen, er kan namelijk eerst een verergeringsreactie optreden. Heb wel begrepen dat die kans erg klein is, Storm heeft het niet.

Zie vorige post: het wordt heel langzaam minder maar heb wel degelijk het idee dat de pus en troep aan het afnemen is sinds een week. Is dit niet het geval, dan DA lijkt me ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door