Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door donja
#206698
Mijn hond had jeuk en uitslag op de buik en vrat aan haar poten. Ik ben van brokken op Carnibest overgegaan en geef de lam/rijst nu ca. 4 weken. Het gaat heel goed met de huid en aan de poten heeft zij sindsdien niet meer gekloven. Het blijft natuurlijk de vraag of dit vanwege het voer is. Kan ik bijv. rund van Carnibest gaan uitproberen om allerigie Rund eiwit uit te sluiten? Of moet ik daarmee nog wachten. Of bijv. Kip/rijst?
Het vermoeden is dat Donja of allergisch voor granen is of eiwit van het Rund. en ik wil er graag achterkomen waarvoor zij allergisch is, maar ik weet niet zo goed wat de juiste aanpak is.
Graag jullie advies.
Door gonny
#206703
ikzelf zou nog een paar weken lam/rijst blijven geven, en dan 1x een andere versie proberen en kijken hoe ze daar op reageerd. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#206776
Je kan rustig CB natuur proberen, krijgt je hond jeuk dan weet je genoeg, dan komt dat door het rundvlees. In de lam/rijst zit namelijk ook kip verwerkt, dus daar is ze niet allergisch voor.
Door Lizzy
#206850
Ja, ben het met Anne-Marie eens. Ik zou gewoon het Natuurvoer proberen. Over het algemeen zijn honden eerder allergisch voor graan als voor rauw rundvlees, dus ik heb goede hoop voor je dat hij het Natuurvoer ook prima kan verdragen.
Door ~Joke~
#207860
Als de hond allergisch voor granen is zou ik niet de kipvariant van CB gebruiken. Er worden kippenmaagjes en nekken inverwerkt die graanresten kunnen bevatten. Mijn Spike moet glutenvrij eten en kreeg 2 aanvallen na het eten van de cb kip. Ik heb het bij CB nagevraagd en de lam en het natuurvoer zijn graan[gluten]vrij. Al twijfel ik aan het natuurvoer omdat daar ook koeienpens aan toe wordt gevoegd. Spike deed het er niet echt goed op. In het natuurvoer worden kipkarkassen als calciumbron gebruikt maar dat kan in geval van een gluten intolerantie geen kwaad. Met runderpens moet je uitkijken. Veel koeien krijgen veekoeken te eten, die zijn van granen gemaakt. Daar ben ik ook door schade en schande achtergekomen. Schapenpens verdraagt Spike wel goed dus ik neem aan dat die alleen gras eten?
Door Jacqueline74
#207987
Ik zou het idd ook gewoon proberen en kijken hoe de hond reageert. Je merkt het waarschijnlijk snel genoeg.

Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door