Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Deesje
#2079761
iemand al geprobeerd darf eko te drogen? ik wilde wat meenemen voor de aanvul;ing op vakantie dus het gaat er zo op, samen met eendenmix.. kijken of het wat wordt..
Door Parelridder
#2079796
Ja, dat heb ik al gedaan, 'k was getipt door Cindy de Wolf (ere wie ere toe komt :biggrin2:). Het is prima gelukt, maar je moet het om 't goed droog te krijgen natuurlijk wel lang genoeg laten drogen (afhankelijk van hoe dik de plakjes zijn die je droogt).
Door Deesje
#2079811
ik heb het nu helemaal zo plat mogelijk uitgesmeerd en probeer als het gedroogd is het soort val 'rul' te kruimelen en nog een ronde mee te laten drogen..
Door Deesje
#2080466
het gaat wel aardig.. heb eerst alles uitgesmeerd over het vel, daarna toen het enigszins droog was omgedraaid op het draadvel zodat het aan beide kanten kon drogen en toen de buitenkant droog was heb ik er allemaal zo klein mogelijke stukjes van gemaakt.. qua drogen gaat het goed maar het blijft giga vet natuurlijk.. dat vind ik qua bewaren gewoon een beetje eng..

het staat nu af te koelen en gaat strax in een doosje de koelkast in en dan zo mee.. en dan maar 'snel' opvoeren de eerste dagen..
Door Cindy de Wolf
#2080591
Ja ik. De reguliere eko versie is zeer goed te drogen mits je plakjes snijdt van ca 2mm en dan minstens 20 uur in je machine. Bij mij nog nooit geschimmeld en ik bewaar het buiten de koelkast.
Door Valerie
#2080910
[quote="Cindy de Wolf"]
Ja ik. De reguliere eko versie is zeer goed te drogen mits je plakjes snijdt van ca 2mm en dan minstens 20 uur in je machine. Bij mij nog nooit geschimmeld en ik bewaar het buiten de koelkast.
[/quote]

Oh dat zal ik dan ook eens proberen  :) De tinlo ging in ieder geval goed en ze vonden het lekker  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door