Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#2079642
Vanmiddag had ze een aanvaring met een ander teef. Mevrouw vroeg nog of alles nog heel was. Zo zag het er wel uit.
Thuis echter, zag ik dat ze een gat heeft, in haar schouder. Overduidelijk een hoektand. Het bloed(de) niet heel erg, maar de huid is wel echt geperforeerd.

Ik heb het uitgespoeld onder de douche, met lauwwarm water.

DA gebeld, maar Sally en DA gaat niet zo goed, en besloten het nog aan te kijken. Het hoeft niet gehecht (misschien voor de mooi 1 hechting, maar het is niet gescheurd ofzo)

Omdat ik nog 3 kittens met niesziekte heb lopen (die nog AB krijgen) besloten het maar af te dekken. Het petshirt is NATUURLIJK net niet lang genoeg. Had voor mezelf nog een enkel-steun-kous en die heb ik er aan vast "geplakband"

Maar, kan ik nu zelf nog wat doen/erop smeren? Of gewoon met rust laten en morgen verder kijken?
Waar moet ik op letten? Dik/rood/pus/slome hond lijkt me logisch, maar verder nog dingen?
Laatst gewijzigd door Lonaa op ma 08 aug 2011, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2079698
Tja, kan gebeuren :-\ Gaatje goed schoonmaken, dus tot op de bodem. Eventueel volproppen met honingzalf, maar ook alleen dat. Zorgen dat het wondje open blijft en van onderaf dicht laten groeien. Verder zal ze het zelf wel opknappen. Sloom zal ze niet worden van zo'n gaatje, misschien dat ze wat spierpijn heeft.
Door Lonaa
#2079701
Angelique schreef: Tja, kan gebeuren :-\ Gaatje goed schoonmaken, dus tot op de bodem. Eventueel volproppen met honingzalf, maar ook alleen dat. Zorgen dat het wondje open blijft en van onderaf dicht laten groeien. Verder zal ze het zelf wel opknappen. Sloom zal ze niet worden van zo'n gaatje, misschien dat ze wat spierpijn heeft.
Ze heeft overduidelijk pijn. Er komt nu ook wat wondvocht uit, maar dat is (volgens mij) niet erg.
Ze heeft een t-shirt aan en ik denk dat ik morgen toch even langs de DA ga...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2079703
Het zal ook best gevoelig zijn ja. Heb je Traumeel in huis, dat zou je haar ook nog kunnen geven, of iets sterkers als je dat in huis hebt. Dat zul je dan morgen met een abkuur tesamen ook wel van je da gaan krijgen.
Door Lonaa
#2079719
Dat verwacht ik wel ja.
Heb geen traumeel, alleen honingzalf en leem, maar om die wond nou dicht te smeren?

Als klap op de vuurpijl had mevrouw ook nog een teek. Verwijderen gaat altijd goed, behalve nu natuurlijk.  >:(
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2079755
Lonaa schreef: Dat verwacht ik wel ja.
Heb geen traumeel, alleen honingzalf en leem, maar om die wond nou dicht te smeren?

Als klap op de vuurpijl had mevrouw ook nog een teek. Verwijderen gaat altijd goed, behalve nu natuurlijk.  >:(
Ik zou een liter water met 9 gram zout koken, dit laten afkoelen en hiermee het gaatje 3x daags spoelen ook of juist inwendig.
Persoonlijk zou ik er niets opsmeren want dan sluit je het af, een bijtwond moet open blijven.
Door Deesje
#2079767
ik heb vorige week een fors/diep gat en een minder diep gat in de schouder van mijn hond... het diepe gat met groene leem volgestopt, al weet ik niet of ik dat de volgende keer op de schouder weer zou doen want de leem droogt ook in het haar en wordt dan toch stug.. je kun het erna niet meer goed nakijken.. maar nu een week later zit er een goede korst om en is er geen verkleving van de onderhuid...
het kleine gat heb ik met calendula ingesmeerd en heeft ook een korst..

ik heb wel flink traumeel gegeven maar ook omdat het 'vast' was over de rug (beide schouders) en schudden en meneer nauwelijks meer kon lopen... is wel heel snel opgeknapt.. nu alleen de tijd geven om van binnenuit te helen..
Door Parelridder
#2079843
Deesje schreef: ik heb vorige week een fors/diep gat en een minder diep gat in de schouder van mijn hond... het diepe gat met groene leem volgestopt, al weet ik niet of ik dat de volgende keer op de schouder weer zou doen want de leem droogt ook in het haar en wordt dan toch stug.. je kun het erna niet meer goed nakijken.. maar nu een week later zit er een goede korst om en is er geen verkleving van de onderhuid (...)
Groene leem nooit langer dan 12 uur laten zitten, want dan kan er een infectie ontstaan (http://www.medpets.nl/vertargil%2bsuperfijn/1624/)
Door evds
#2079852
Ik zou een hondenbeet gat niet afdekken maar eerst open houden en schoon spoelen en voorkomen dat ze het helemaal kapot/groot gaan likken.
Beterschap.
Door yvette_van_alert
#2079858
Ik heb ook al een aantal beste gaten in mijn hond gekregen vandaag. Hij is gehecht ook omdat ik bang was dat zijn pezen beschadigd zouden zijn.

Sterkte met Sally!
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op ma 08 aug 2011, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2079902
Ik zou honingzalf gebruiken. Vetramil ofzo. Honingzalf zorgt namelijk voor ontsmetting maar zorgt er ook voor dat de wond open blijft. De enzymen van de honing "vreten" de wond schoon.
Door Lonaa
#2080079
Zo, gister had ze echt pijn en vandaag doet ze alles weer.
Heb het net nog even geweekt/uitgespoeld onder de douche, maar ik vind dat het er goed uit ziet. Het lijkt schoon, het groeit al wat dicht, het is niet onrustig of dik. :)

Gaat helemaal goed komen dus (hoop ik)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door