Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2079357
hoi hoi
ik heb eens een vraagje
zena zit op 7 % en is vandaag 19 weekjes
nu vraag ik mij af , wanneer pas je dat aan ?
ik weet het nl niet ?
ze eet alles op hoor , het is net een emmer die niet stopt haha
ze is niet dik , ze is niet mager , ik vind haar echt geweldig qua figuur ..
maar vroeg me dat gewoon af ? hoelang je dit volhoud ?
#2079382
aaaaaaaah zo , dus in principe , ga je dat zelf bepalen , dat gaat niet per gewicht of leeftijd
ze eet gewoon alles . volgens mij als ik dr een kilo vlees bot zou geven , eet ze het ook op haha
ze is wel erg groot heb ik het gevoel .. ligt dat ook aan de hoeveelheid voeding ?
mensen buiten geven haar ook veel ouder dan de 19 weekjes.
maar nee ze is niet dik , ze is gewoon heel mooi , mooie taille en geen buik :D
#2079386
Er zijn geloof ik wel richtlijnen voor hoor (staan hier vast wel ergens op de site) maar met Tom merkte ik al heel snel wanneer hij teveel kreeg (hij at niet meer alles op) en ook wanneer ik over kon naar 2 of 1 keer per dag.
Die richtlijnen vond ik pas toen Tom al een jaar was ;D
Gewoon op het zicht voeren, komt het vanzelf goed ;)

En Tom is de enige verse hond van zijn nest en stukken zwaarder dan zijn broer, raar genoeg wel net zo groot ??? Maar zijn broer is een beetje een blubberhondje om te voelen ondanks dat hij niet te dik is, Tom is echt 1 bonk spieren als je hem vasthoud dus daar zal het verschil wel inzitten.
Ook groeide hij langzamer en langer, hij is nu 20 maanden en nu net uitgezwaard (klein hondje, 6,5 kilo) op brok zou hij al lang klaar zijn geweest.
Hij is gewoon super stevig als je hem voelt, geen gram teveel, mooie taille, maar hij ziet er wel anders uit dan we gewend zijn van brok gevoerde hondjes, vooral breder en gespierder.
#2079390
nou , dan houd ik het gewoon aan ,
zena vind ik zelf ook heel erg mooi , ze is gewoon anders.
de verhoudingen kloppen allemaal.
en het lijkt , als of zena nu al bil spieren heeft.
kan zijn dat ik me verbeeld , ma ik heb zie gewoon de spieren al :D
dat hebben die andere 2 niet zo als zena, die zijn op brok opgegroeid
maar als ze dus langzamer groeien haha , dan kan ik mijn borst nog wel nat maken denk ik , qua groote.
want ze is nu op een paar cm , schofthoogte gelijk aan laika :D
tot hoelang groeit een hond ?
#2079430
martine-tom schreef: Er zijn geloof ik wel richtlijnen voor hoor (staan hier vast wel ergens op de site) maar met Tom merkte ik al heel snel wanneer hij teveel kreeg (hij at niet meer alles op) en ook wanneer ik over kon naar 2 of 1 keer per dag.
Die richtlijnen vond ik pas toen Tom al een jaar was ;D
Gewoon op het zicht voeren, komt het vanzelf goed ;)

En Tom is de enige verse hond van zijn nest en stukken zwaarder dan zijn broer, raar genoeg wel net zo groot ??? Maar zijn broer is een beetje een blubberhondje om te voelen ondanks dat hij niet te dik is, Tom is echt 1 bonk spieren als je hem vasthoud dus daar zal het verschil wel inzitten.
Ook groeide hij langzamer en langer, hij is nu 20 maanden en nu net uitgezwaard (klein hondje, 6,5 kilo) op brok zou hij al lang klaar zijn geweest.
Hij is gewoon super stevig als je hem voelt, geen gram teveel, mooie taille, maar hij ziet er wel anders uit dan we gewend zijn van brok gevoerde hondjes, vooral breder en gespierder.

Das wel logisch aangezien spieren meer wegen dan vet.  Daarom weegt hij dus meer dan een blubberhond (vind ik trouwens een leuk woord ;D).
En op een eiwitrijk dieet (dierlijk eiwit!, in vele brokken zit plantaardig eiwit) wordt meer spiermassa gevormd.  Ook dat is logisch aangezien spieren opgebouwd zijn uit eiwitten.
#2079432
Een pup eet gemiddeld tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht. Bij de ene hond moet je op 5 maand al minder gaan voeren en bij de ander op 7 maand. Zo ongeveer. Maar het beste voer je vooral op je ogen. Nu vind ik persoonlijk dat een pup niet heel slank hoort te zijn maar lekker puppy-mollig. Wat dan overigens weer niet hetzelfde is als dik.
#2080111
Lizzy schreef: Een pup eet gemiddeld tussen de 5% en 10% van het lichaamsgewicht. Bij de ene hond moet je op 5 maand al minder gaan voeren en bij de ander op 7 maand. Zo ongeveer. Maar het beste voer je vooral op je ogen. Nu vind ik persoonlijk dat een pup niet heel slank hoort te zijn maar lekker puppy-mollig. Wat dan overigens weer niet hetzelfde is als dik.
Ter lering: waarom?

Ik wordt altijd doodgegooid met een pup moet schraal opgroeien en dan ik ben ik zo eentje die schraal mooi slank vind, anderen vinden schraal dus echt schraal. Dat laatste voelt voor mij niet goed, maar daar heb ik geen onderbouwing voor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door