Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Adriane
#2077435
Hallo allemaal!

Een tijd geleden had ik hier al eens een menu geplaatst met de vraag om deze te keuren. Inmiddels is het nog steeds niet gelukt om echt over te gaan op BARF! Dit door tijdgebrek, vakantie en omdat ik mij toch nog beter wilde voorbereiden! Ik wil graag gelijk goed beginnen en niet eerst wat aanklooien!

Nu dan eindelijk mijn menu voor de komende 3 weken! Morgen ga ik naar slagerij west en ic voor de eerste bestellingen. De groentemix en notenmix heb ik gister klaargemaakt.

Tibbe is inmiddels 5 maanden en weegt 17,5 kg. Hij is wat aan de zware kant maar niet heel erg.

Ik heb het nu op 5% gehouden om even aan te kijken hoe hij het daarop doet. Wel heb ik alles naar boven afgerond!

5% van 17,5 kg = 875 Gr. Per dag = 6125 Gr. P week

45% vleesbot = 2756 Gr. P wk / 7 = 393 Gr. P dag
25% spiervlees = 1531 Gr. P wk / 4 = 382 Gr. P dag
20% orgaan = 1225 Gr. P wk / 3 = 408 Gr. P dag
10% groenten = 612 Gr. P wk / 7 = 87,5 Gr. P dag

Dan nu mijn menu:

Week 1
Maandag  ochtend: 200 Gr. Kippennek, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Kippennek, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Dinsdag ochtend: 200 Gr. Eendennek, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 groentenmix, 1 ei
Woensdag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, notenmix
Donderdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 makreel
Vrijdag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Zaterdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Zondag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, yoghurt

Week 2
Maandag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 gr groentenmix
              Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Dinsdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Woensdag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Eend, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Eend, 45 gr groentenmix, notenmix
Donderdag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 makreel
Vrijdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Zaterdag ochtend: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Zondag ochtend: 200 gr kippennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 groentenmix, yoghurt

Week 3
Maandag ochtend: 200 gr kipkarkas, 200 Gr. Eend, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Eend, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Dinsdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, notenmix
Woensdag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Paard, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Paard, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Donderdag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 makreel
Vrijdag ochtend: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Zaterdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Zondag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groente mix
            Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groente mix, yoghurt

Pfff wat een lap tekst!!!

De groente mix heb ik gemaakt van:
Bospeen (zonder loof, dat hebben de nijntjes op! Al heeft hij daar wel rauw van gepikt!) andijvie, spinazie, boontjes en broccoli. Ik heb ook nog appels, perziken en kiwi liggen maar weet nou niet zo goed of ik dat apart moet mixen en gewoon bij z'n vlees geven?

De orgaanmix bestaat uit:
Geitennier, schapenlong en geitcompleet (hart, lever, long)

Ik denk zelf dat ik op deze manier aardig op weg ben! Heb alleen even bevestiging nodig over de volgende dingen:
- ik begin met kip, eend, rund en schaap en wil proberen er iedere week iets nieuws bij te geven... Is dat niet te snel?
- kan ik de fruit gewoon bij de maaltijd geven of beter apart? (ivm winden laten?)
- is 5% van zijn gewicht niet te weinig? Ik twijfel heel erg! Heb het natuurlijk wel naar boven afgerond en hij krijgt iedere dag iets extra.
- is 3 eieren per week te veel? Zo ja wat zou ik anders voor extra kunnen geven?
- ik heb nog 2 halve zalmkoppen in de vriezer liggen... Zou ik hem die na deze 3 weken kunnen geven? (als dit goed gaat natuurlijk?)

Het is een hele lap tekst met een heleboel vragen! Ik merk dat ik, hoeveel ik ook lees, toch met twijfels blijf zitten... Vandaar dat ik hier toch nog een keer om bevestiging vraag! Ik vind het heel spannend om volgende week te beginnen. Hij gaat dan ook gelijk over naar 2 keer voer omdat ik hem 's middags niet goed in de gaten kan houden en ik het dan eng vind als hij bot eet. Eventueel kan ik, mocht hij honger hebben, zijn extratje met 100 gr van het spiervlees van 's ochtends naar de middag schuiven.. Is het slim om dit zo ie zo te doen in het begin? Hij eet nu nog 3 volledige maaltijden brokken! (wel met lange tanden maar dat komt omdat het brokken zijn!)

Alvast super bedankt voor het lezen van deze lap tekst en het beantwoorden van mijn vragen! Alle feedback is uiteraard welkom!!!

Groetjes Adriane en een poot van Tibbe
( oh ja Tibbe is een friese stabij reu! Voor degene die mijn voorstel niet hebben gelezen!)
Door Adriane
#2077673
Het is zover!!! Zojuist mijn eerste lading vlees gehaald bij slagerij west!

En omdat ik toch bezig ben ook maar gelijk een menutje gemaakt voor onze kat.. Die gezellig met Tibbe mee gaat barfen! Wel makkelijk hoor! Niet meer 3 bakken in mijn keukenkast met honden- katten en konijnenvoer!

Ik ga zometeen beginnen met de eerste portie zakjes maken!

Groetjes,
Adriane
Door Lizzy
#2078361
Adriane schreef: Hallo allemaal!

Een tijd geleden had ik hier al eens een menu geplaatst met de vraag om deze te keuren. Inmiddels is het nog steeds niet gelukt om echt over te gaan op BARF! Dit door tijdgebrek, vakantie en omdat ik mij toch nog beter wilde voorbereiden! Ik wil graag gelijk goed beginnen en niet eerst wat aanklooien!

Nu dan eindelijk mijn menu voor de komende 3 weken! Morgen ga ik naar slagerij west en ic voor de eerste bestellingen. De groentemix en notenmix heb ik gister klaargemaakt.

Tibbe is inmiddels 5 maanden en weegt 17,5 kg. Hij is wat aan de zware kant maar niet heel erg.

Ik heb het nu op 5% gehouden om even aan te kijken hoe hij het daarop doet. Wel heb ik alles naar boven afgerond!

5% van 17,5 kg = 875 Gr. Per dag = 6125 Gr. P week

45% vleesbot = 2756 Gr. P wk / 7 = 393 Gr. P dag
25% spiervlees = 1531 Gr. P wk / 4 = 382 Gr. P dag
20% orgaan = 1225 Gr. P wk / 3 = 408 Gr. P dag
10% groenten = 612 Gr. P wk / 7 = 87,5 Gr. P dag
Prima percentages, prima uitgangspunt!
Dan nu mijn menu:

Week 1
Maandag  ochtend: 200 Gr. Kippennek, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
                Avond: 200 Gr. Kippennek, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Dinsdag ochtend: 200 Gr. Eendennek, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 groentenmix, 1 ei
Woensdag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
                 Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, notenmix
Donderdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
                 Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 makreel
Vrijdag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Zaterdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
               Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Zondag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
             Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, yoghurt
OK, prima. Wat zit er in de orgaanmix? Is dat gemalen? Ik ben daar zelf nooit zo kapot van, want in feite weet je met een mix nog steeds niet wat je geeft en in welke percentages. Tenzij je het zelf maalt. Maar goed, ik hoop dat er in de orgaanmix lever, hart en nier zit. Meer mag, minder is niet aan te bevelen. Ik tel 4 diersoorten + als extra vis, klopt dat? Dan vind ik het geven 4 diersoorten minimaal maar als je er groenten en ei en vette vis bij geeft kan het wel hoor.
Week 2
Maandag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 gr groentenmix
               Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Dinsdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
             Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Woensdag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Eend, 45 Gr. Groentenmix
                 Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Eend, 45 gr groentenmix, notenmix
Donderdag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
                 Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 makreel
Vrijdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Zaterdag ochtend: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
               Avond: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Zondag ochtend: 200 gr kippennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
             Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 groentenmix, yoghurt

Week 3
Maandag ochtend: 200 gr kipkarkas, 200 Gr. Eend, 45 Gr. Groentenmix
               Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Eend, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Dinsdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
             Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, notenmix
Woensdag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Paard, 45 Gr. Groentenmix
               Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Paard, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Donderdag ochtend: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groentenmix
                 Avond: 200 Gr. Kipkarkas, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groentenmix, 1 makreel
Vrijdag ochtend: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix
            Avond: 200 Gr. Konijnkarkas, 200 Gr. Runderkopvlees, 45 Gr. Groentenmix, 1 ei
Zaterdag ochtend: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix
              Avond: 200 Gr. Eendennekken, 200 Gr. Schaap, 45 Gr. Groentenmix, 1 sardientje
Zondag ochtend: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Orgaanmix, 45 Gr. Groente mix
             Avond: 200 Gr. Kippennekken, 200 Gr. Runderpens, 45 Gr. Groente mix, yoghurt
Ah! Ik zie dat je hebt uitgebreid naar konijnkarkas! Prima! Dan heb je al 5 diersoorten! Helemaal uit de kunst!

Ik vind het erg goed uit zien. Er is duidelijk over nagedacht, mijn complimenten.
Pfff wat een lap tekst!!!

De groente mix heb ik gemaakt van:
Bospeen (zonder loof, dat hebben de nijntjes op! Al heeft hij daar wel rauw van gepikt!) andijvie, spinazie, boontjes en broccoli. Ik heb ook nog appels, perziken en kiwi liggen maar weet nou niet zo goed of ik dat apart moet mixen en gewoon bij z'n vlees geven?
Ziet er prima uit. Ik geef zelf geen fruit bij het vlees omdat dit in de regel gaat gisten in de darmen. Appel kan dan weer wel, maar kiwi en perzik niet. Ik zou dat apart geven. Ik zou in de volgende groentenmix weer zoveel mogelijk andere groenten proberen te gebruiken. Om je wat ideetjes aan de hand te doen: courgette, biet, witlof, waterkers, alfalfa, postelijn, pompoen, etc.
De orgaanmix bestaat uit:
Geitennier, schapenlong en geitcompleet (hart, lever, long)
Ah! Vergeet mijn vorige vraag maar over de orgaanmix :biggrin2:. Dit is een prima mix en brengt je totaal aan diersoorten op 5 a 6 en dat is echt prima! Long bevat overigens niet veel voedingsstof. Ik weet dus niet of je de mix zelf maakt of dat ie wordt gemaakt maar als er teveel long in zit, ging ik wat anders voeren.
Ik denk zelf dat ik op deze manier aardig op weg ben! Heb alleen even bevestiging nodig over de volgende dingen:
- ik begin met kip, eend, rund en schaap en wil proberen er iedere week iets nieuws bij te geven... Is dat niet te snel?
- kan ik de fruit gewoon bij de maaltijd geven of beter apart? (ivm winden laten?)
- is 5% van zijn gewicht niet te weinig? Ik twijfel heel erg! Heb het natuurlijk wel naar boven afgerond en hij krijgt iedere dag iets extra.
- is 3 eieren per week te veel? Zo ja wat zou ik anders voor extra kunnen geven?
- ik heb nog 2 halve zalmkoppen in de vriezer liggen... Zou ik hem die na deze 3 weken kunnen geven? (als dit goed gaat natuurlijk?)
Je bent echt heel goed op weg!!

- Nee, ik vind een keer per week iets nieuws toevoegen niet teveel. Tenzij je vermoed dat je hond een voedsel allergie heeft? Dan is het wel te snel. Maar aan je menu te zien kom je niet van een eliminatie dieet dus dit is prima.
- Fruit geef je het beste apart.
- Ik vind 5% op deze leeftijd een prima uitgangspunt! En als ie te dik of te dun wordt, ga je gewoon minder of meer voeren.
- Ik vind 3 eieren per week prima. Je kunt ook gewoon 1 ei weglaten. Dat hoef je niet te vervangen, ze hebben niet altijd een extraatje nodig.
- Ja hoor, die zalmkop kun je al prima na 3 weken geven. Sterker nog, bij mij eten pups van 8 weken al zalmkop. Maar goed, het is prima dat je rustig aan doet dus wacht maar lekker 2 of 3 weken en als het verteren van bot goed gaat, gaat de zalmkop zeker goed.
Het is een hele lap tekst met een heleboel vragen! Ik merk dat ik, hoeveel ik ook lees, toch met twijfels blijf zitten... Vandaar dat ik hier toch nog een keer om bevestiging vraag! Ik vind het heel spannend om volgende week te beginnen. Hij gaat dan ook gelijk over naar 2 keer voer omdat ik hem 's middags niet goed in de gaten kan houden en ik het dan eng vind als hij bot eet. Eventueel kan ik, mocht hij honger hebben, zijn extratje met 100 gr van het spiervlees van 's ochtends naar de middag schuiven.. Is het slim om dit zo ie zo te doen in het begin? Hij eet nu nog 3 volledige maaltijden brokken! (wel met lange tanden maar dat komt omdat het brokken zijn!)
Stel gerust al je vragen die je hebt want daar is het forum voor! Ik vind je schema om over te stappen echt prima!
Alvast super bedankt voor het lezen van deze lap tekst en het beantwoorden van mijn vragen! Alle feedback is uiteraard welkom!!!

Groetjes Adriane en een poot van Tibbe
( oh ja Tibbe is een friese stabij reu! Voor degene die mijn voorstel niet hebben gelezen!)
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!
Door Adriane
#2079126
Hallo Lizzy,

Bedankt voor je duidelijke antwoorden!!  :biggrin2:

De orgaanmix maak ik zelf met 50% geitcompleet, 30% nier en 20% schapenlong. Ik heb nagevraagd wat er in de geitenmix zit en dat is meer lever en hart dan long. Exacte percentages verschillen maar de long is alleen als aanvulling gebruikt.
De geitcompleet is gemalen, de niet en schapenlong geef ik daar in stukken bij...

We hebben gisteren de eerst BARF dag gehad en hij vond het heerlijk! Ik vond alleen de kippennekken wel erg eng. Heb ze in stukken geknipt want meneer wilde ze meteen naar binnen slobberen. Hij schrokt echt te erg. Heb eerst geprobeerd hem vast te houden en dat ging beter, maar aangezien die dingen zo glad zijn en de hond te sterk ging dat niet lukken!  :biggrin2:

Iemand een idee hoe ik hem kan leren rustig maar vooral voorzichtig te kauwen?

Als ik hem de kippennekken in stukjes geef dan eet hij het zo op, naar mijn idee zonder of sommige stukjes met 1 keer kauwen. Zijn ontlasting was tot gisteravond overigens super!

Groetjes,
Adriane
Door Lizzy
#2079210
[quote="Adriane"]
Hallo Lizzy,

Bedankt voor je duidelijke antwoorden!!  :biggrin2:

De orgaanmix maak ik zelf met 50% geitcompleet, 30% nier en 20% schapenlong. Ik heb nagevraagd wat er in de geitenmix zit en dat is meer lever en hart dan long. Exacte percentages verschillen maar de long is alleen als aanvulling gebruikt.
De geitcompleet is gemalen, de niet en schapenlong geef ik daar in stukken bij...

We hebben gisteren de eerst BARF dag gehad en hij vond het heerlijk! Ik vond alleen de kippennekken wel erg eng. Heb ze in stukken geknipt want meneer wilde ze meteen naar binnen slobberen. Hij schrokt echt te erg. Heb eerst geprobeerd hem vast te houden en dat ging beter, maar aangezien die dingen zo glad zijn en de hond te sterk ging dat niet lukken!  :biggrin2:

Iemand een idee hoe ik hem kan leren rustig maar vooral voorzichtig te kauwen?

Als ik hem de kippennekken in stukjes geef dan eet hij het zo op, naar mijn idee zonder of sommige stukjes met 1 keer kauwen. Zijn ontlasting was tot gisteravond overigens super!

Groetjes,
Adriane
[/quote]

Als jij het fijn vindt om mix te blijven voeren, is dat prima natuurlijk. Ik zou zelf alles zelf snijden want ik houd niet van mixen. Maar, ieder z'n meug natuurlijk :biggrin2:

Kippennekken is ook echt hap-slik-weg-voer. Wat ik doe om honden aan bot te laten wennen (logeetjes), die geef ik plat geslagen kippennekken. Het is dus niet erg als ze ze niet kraken, het "leert" het binnenwerk wel om bot te verteren. En als dat goed gaat, qua vertering, geef ik ze karkas van kip, parelhoen, kwartel. Zacht spul. Dat kunnen ze niet in 1 keer achterover slaan dus dan leren ze wel rustiger te eten.

Mijn ervaring is dat voedsel vasthouden niet helpt en ik vind dat je er zelfs het tegendeel mee bereikt. Veel honden willen gewoon geen pottenkijkers en willen gewoon met rust gelaten worden als ze eten. Ik zet mijn honden daarom apart. Daar kunnen geen andere honden bij. Maar ik kan ze wel allemaal in de gaten houden, door de ruiten. Ik bied ze zoveel mogelijk rust, dat geeft de beste garantie op rustig eten. En nogmaals, kippennek is voor de gemiddelde hond groter dan maatje middelgroot echt hap-slik-weg werk. Ik zou zeggen "sla ze plat en laat hem z'n gang maar gaan". En zodra hij het bot goed verteerd, geef hem kipkarkas of parelhoenkarkas. Je zult zien dat dit beter gaat.
Door Adriane
#2079230
Hoi!

Ik zal inderdaad de volgende keer het orgaan los gaan kopen!

Ik moet zeggen... Mix ziet er wel een stuk schappelijker uit dan aan het stuk Haha! Maar daar had ik het niet voor gekocht! Heb tenslotte ook een hele runderpens staan snijden in de schuur! Die paar levertjes en hartjes is daar niks bij! Haha!

Ik was echt bang dat hij er in zou stikken! Maar dat gebeurd dus niet (zo snel)!

Ik ga het vanavond eens proberen met een hamer plat te slaan en dan kijken of hij er wat meer moeite voor wil doen! Want hapklare stukjes is natuurlijk niet de bedoeling van het BARFEN!

Bedankt voor de info weer en ik houd je op de hoogte!

Groetjes,
Adriane
Gebruikersavatar
Door Hope
#2079505
Zelf ben ik ook begonnen met kippennekken.
En ik heb al snel uitgevonden dat ik er niet met mijn neus bovenop moet staan.

Overigens vind mijn hond het veel minder eng hoor! Onze labrador heeft in zijn 6 jaar nog nooit ergens op staan kauwen of bijten. Maar wel op zijn kippennekken. En dat heb ik hem niet uit hoeven leggen, haha!
Door Adriane
#2079863
Het gaat beter!!!

Vanavond zijn portie kippennekken op! Hij vind het echt fantastisch! Iedere keer als de koelkast open gaat staat hij er met zijn neus bovenop! Hahaha!

Heb de kippennekken heel gegeven! Vastgehouden tot hij er een stuk af had en toen losgelaten! Ging fantastisch!!! Tibbe is het gewend dat ik zijn eten vast houd! Hij word daar niet gestresst van ofzo! Omdat ik hier veel kleine kinderen rond heb lopen heb ik dit vanaf het begin vaker gedaan! Ik kan het in principe zelfs zo uit zijn bek halen als hij aan het eten is! De kids mogen dit van mij uiteraard niet maar ik wilde voorkomen dat als een van de kids zijn kluif pakt dat hij fel zou reageren! Dit is dus ook geen enkel probleem gelukkig! Hij gaat gewoon staan kijken tot hij/zij hem weer neerlegt! Haha! Wat een sukkeltje hè!

Met het schapenvlees had hij meer moeite! Hij heeft een stuk zelf gegeten en het andere stuk heb ik gesneden! In het begin stond hij echt van wat moet ik hier nu mee? Haha! Heb hem toen even vastgehouden en toen had hij hem door! Poot erop, kauwen en trekken maar! Hahaha! Zo'n leuk gezicht om hem bezig te zien! We hebben er met z'n 2-en naar zitten kijken!



De ontlasting was perfect dus morgen staan er eendennekken en pens op het menu! Ben benieuwd!

Groetjes van Adriane en een gelukkige tibbe!
Door Adriane
#2080559
Hoi!

Het gaat echt super met hem! Hij heeft vanmorgen eendennekken en orgaan op! De orgaan was als eerste op! Haha! Ontlasting was weer goed!

Helaas kan ik geen foto's plaatsen omdat ik op mijn telefoon zit maar als ik van de week tijd heb om alle foto's op de pc te zetten dan komen ze er aan!

Zometeen krijgt hij weer een portie eendennekken met pens! Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Adriane
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door