Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2072503
Storm heeft sinds een maand last van puspiemel. Vond het erg vroeg, hij is nu pas 7 maand. In het begin maakte ik het schoon met afgekoeld gekookt water, even masseren en weer eruit laten lopen, maar heb uiteindelijk toch maar voorhuidsreiniger gekocht. Desondanks alle moeite komt het steeds binnen 2 dagen weer terug, ookal stop ik pas met schoonmaken als het al bijna een week goed schoon blijft.
Ik heb gezocht op de site en kwam dingen tegen als vita C geven en dingen als kamille, en die dingen van Bloem
Nou heb ik daar echt totaal geen verstand van, zeker niet bij honden, dus ik wil hullup!
Die vita C, kopen jullie dan gewoon tabletten bij de drogist? En hoeveel geef je? En kan dat kwaad?
En die dingen van bloem ken ik helemaal niet. Waar koop je dat? En hoe zit dat dan precies?
En andere dingen die misschien helpen? Wil namelijk als het ff kan niet hoeven castreren, maar het is wel vervelend zo natuurlijk.

Ook heeft hij sinds we hem hebben al af en aan last van z'n oogjes. Eerst gewoon geirriteerd, via de dierenarts vitazalfje erin en het ging weer super voor een paar maand. Maar ook sinds enkele maanden blijft het en blijft het. Eerst weer gewoon erg rood, schoonmaken, vitazalfje, maar het begon toch te pussen. Toen druppels gehad, ging het weer twee weken goed, nu weer dikke pusklodders en superrood. Maak het nu eerst weer schoon met afgekoeld gekookt water, maar zie het niet zo zitten wéér druppels te geven, dus zoek iets alternatiefs.
We zijn bezig in de tuin en meneer speelt nogal graag met de modder. Dat mag niet, en we laten het ook niet toe, maar we vermoeden wel dat het ermee te maken heeft dat z'n oogjes zo geirriteerd zijn/blijven.
Zouden vita C of dingen van Bloem daar ook tegen kunnen helpen? Tips?? Zo uitgebreid mogelijk graag :P
Door Lizzy
#2072600
[quote="Cizsel"]
Storm heeft sinds een maand last van puspiemel. Vond het erg vroeg, hij is nu pas 7 maand. In het begin maakte ik het schoon met afgekoeld gekookt water, even masseren en weer eruit laten lopen, maar heb uiteindelijk toch maar voorhuidsreiniger gekocht. Desondanks alle moeite komt het steeds binnen 2 dagen weer terug, ookal stop ik pas met schoonmaken als het al bijna een week goed schoon blijft.
Ik heb gezocht op de site en kwam dingen tegen als vita C geven en dingen als kamille, en die dingen van Bloem
Nou heb ik daar echt totaal geen verstand van, zeker niet bij honden, dus ik wil hullup!
Die vita C, kopen jullie dan gewoon tabletten bij de drogist? En hoeveel geef je? En kan dat kwaad?
En die dingen van bloem ken ik helemaal niet. Waar koop je dat? En hoe zit dat dan precies?
En andere dingen die misschien helpen? Wil namelijk als het ff kan niet hoeven castreren, maar het is wel vervelend zo natuurlijk.

Ook heeft hij sinds we hem hebben al af en aan last van z'n oogjes. Eerst gewoon geirriteerd, via de dierenarts vitazalfje erin en het ging weer super voor een paar maand. Maar ook sinds enkele maanden blijft het en blijft het. Eerst weer gewoon erg rood, schoonmaken, vitazalfje, maar het begon toch te pussen. Toen druppels gehad, ging het weer twee weken goed, nu weer dikke pusklodders en superrood. Maak het nu eerst weer schoon met afgekoeld gekookt water, maar zie het niet zo zitten wéér druppels te geven, dus zoek iets alternatiefs.
We zijn bezig in de tuin en meneer speelt nogal graag met de modder. Dat mag niet, en we laten het ook niet toe, maar we vermoeden wel dat het ermee te maken heeft dat z'n oogjes zo geirriteerd zijn/blijven.
Zouden vita C of dingen van Bloem daar ook tegen kunnen helpen? Tips?? Zo uitgebreid mogelijk graag :P
[/quote]

Nou, hij is inderdaad nog wel erg jong he, om te castreren. Wat erg goed schijnt te helpen is Traumeel. Ik zou dan echter wel aanraden om de Traumeel voor dieren te nemen. Traumeel T. Daar zitten homeopathische stoffen in die ook goed werken bij ontstekingen. Nu zie ik hier dat ze Traumeel T zouden hebben: http://www.dochorse.nl/TRAUMEELPILLENT/ ... 66%29.aspx maar op het plaatje staat een foto van de Traumeel H (voor de mens). Voordat je zoiets zou bestellen, zou ik vragen wat je nou werkelijk krijgt. Ik zie dat ze bij NML de ampullen hebben en die bevat de stoffen die Traumeel T ook bevat. De tabletten die ze hebben is Traumeel H.

Goed. Wat je verder nog kunt doen is de piemel spoelen met Echinacea Extra Forte van Bloem. Daar zit ook Cat's Claw en Plantago in en dat werkt echt heel erg goed bij puspiemels! Water koken, af laten koelen, mengen met Echinacea Extra Forte, in een injectie-spuit, erin spuiten, gaatje dichthouden, naar achter masseren. Even vasthouden zodat de stoffen in kunnen werken.

Voor de ogen vind ik de Similasan nr 2 druppels echt helemaal geweldig. Gewoon bij de drogist te koop.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2074361
http://www.weledastore.nl/Webwinkel-Pro ... 0ml-).html

Ogentroost van Weleda is bij de meeste reformwinkels wel te koop.
Gekookt water is "te hard", ogen krijgen geen smering en irriteren extra.
Je kan ook lenzen inzetvloeistof kopen (zachte kunsttranen idee / GEEN lenzen reinigingsvloeistof).
Deze tips kreeg ik van een dierenarts en Elvis heeft er zeker baat bij.
Als het buiten stoffig / droog is en een droge lucht in huis dan druppel ik wat meer.
Door Cizsel
#2074503
Bedankt! Ik ga even bij de drogist kijken naar Similasan 2 druppels in ieder geval! En zal ook op zoek naar Traumeel T

Lizzy, waar kan ik eventueel Echinacea Extra Forte van Bloem krijgen? Bestel jij het online? Zo ja, via welke site?
Door Cizsel
#2076885
Ik heb nu in ieder geval de Similasan druppels nr 2
Wil in eerste instantie 2x per dag 2 drupjes in ieder oog doen.

Hoe doen jullie dat? Druppelen jullie met zulke overgevoeligheid constant, of als de klachten weg zijn een tijdje niet totdat de klachten weer komen?
Door Nijl
#2077616
Als die oogjes zo door blijven gaan kan het een folliculaire conjunctivitis zijn( een chronische ontsteking van de lymfeknoopjes van het derde ooglid). Diagnose bij DA. Behandeling is prednisondruppels in het oog geven, evt gecombineerd met antibioticadruppels als er een bacterie bij zit. De ontsteking groeien ze normaal voor de leeftijd van 1,5 jaar overheen.
Senghe heeft dat :(
Door Cizsel
#2078279
Iemand enig idee, als dit het geval is, of je dat ook met Similasan (of iig homeopatisch) kan behandelen? Om hem zulke zware medicijnen te geven tot hij er overheen groeit vind ik ook wat... Klinkt wel heel erg alsof dat het zou kunnen zijn. Ga even bij de DA navragen.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2078967
[quote="Nijl"]
Als die oogjes zo door blijven gaan kan het een folliculaire conjunctivitis zijn( een chronische ontsteking van de lymfeknoopjes van het derde ooglid). Diagnose bij DA. Behandeling is prednisondruppels in het oog geven, evt gecombineerd met antibioticadruppels als er een bacterie bij zit. De ontsteking groeien ze normaal voor de leeftijd van 1,5 jaar overheen.
Senghe heeft dat :(
[/quote]

Heeft Elvis ook, net 2 jaar al vanaf 4 weken. Heb de afgelopen maanden (werd het laatste half jaar steeds erger met tranen en troep) hem langdurig met oogdruppels via da behandeld (voor het wandelen) en na het wandelen vettige neptranen erin want de ogen zijn door de ontsteking iets droger en jeuken ook nog.
Verder geen beschadigingen oid / ook pra onderzoek was goed. Stond vorige maand op het punt van opereren omdat het niet ophield alleen tijdens druppelen... Opereren kan door de "oogamandeltjes" te pellen of wegbranden. Pellen schijnt minder pijnlijk te zijn. En, alsof het geen toeval kan zijn; zn ogen worden steeds schoner ondanks dat ik eind vorige maand gestopt ben met druppelen. De oogarts zei tijdens pra onderzoek dit voorjaar, de leeftijd grens 2 jaar aanhouden anders nog met iets anders langdurig druppelen en als uiterste toch opereren.
Door _Sandra_
#2079079
eddie had het ook. maakte zijn piemel schoon met water met enkele druppels tee tree olie. Werkte primam, maar stopte ike rmee kwam de pus meteen terug!

nu is hij gecastreerd en de puspiemel is niet meer terug gekomen, hormonen zijn van grote invloed!
Door Lizzy
#2079088
[quote="Cizsel"]
Bedankt! Ik ga even bij de drogist kijken naar Similasan 2 druppels in ieder geval! En zal ook op zoek naar Traumeel T

Lizzy, waar kan ik eventueel Echinacea Extra Forte van Bloem krijgen? Bestel jij het online? Zo ja, via welke site?
[/quote]

Ik hoop het gewoon bij de drogist.
Door Lizzy
#2079089
[quote="Cizsel"]
Ik heb nu in ieder geval de Similasan druppels nr 2
Wil in eerste instantie 2x per dag 2 drupjes in ieder oog doen.

Hoe doen jullie dat? Druppelen jullie met zulke overgevoeligheid constant, of als de klachten weg zijn een tijdje niet totdat de klachten weer komen?
[/quote]

Ik druppel een beetje naar behoefte, zo'n 2 a 4 keer per dag. En als de klachten weg zijn, ga ik nog 2 dagen door met de halve dosis (dus 1 keer per dag druppelen).
Door Cizsel
#2079532
[quote="_Sandra_"]
eddie had het ook. maakte zijn piemel schoon met water met enkele druppels tee tree olie. Werkte primam, maar stopte ike rmee kwam de pus meteen terug!

nu is hij gecastreerd en de puspiemel is niet meer terug gekomen, hormonen zijn van grote invloed!
[/quote]

Kan dat betekenen dat het bij Storm na de pubertijd, als de hormonen iets meer 'settelen', het allemaal ook afneemt?
Ik wil Storm niet castreren, zeker niet nu hij zo jong is.
Ik speel zelfs met de gedachte om, als de fokker het ook goed vindt, een dekreu van Storm te maken. Ga in ieder geval alle testen doen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door