Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door El budha
#2079071
Nu hoop ik dat er nog iemand wakker is en mij kan helpen.
Lobby ligt al sinds het laatste rondje (22.00 uur) heel veel te hijgen, wat zij normaal niet doet.
Om 2.30 uur heb ik haar nog even uit gelaten om te kijken of ze geen last heeft van haar buikje.
Ze heeft alleen geplast en is vrolijk met mij verder gaan lopen.

Wat mij opvalt is dat ze steeds opspringt om dan flink te gaan krabben.
Heeft iemand een tip hoe ik de jeukklachten voor haar kan verminderen?
Kan het zijn dat het vele hijgen door de extreme jeuk komt?
Ze geeft verder geen pijnklachten aan. Ik kneep hem even voor een verstopping maar ik kan haar buik zonder problemen betasten, ze heeft geen holle rug en maakt geen pers aanstalten .
Door El budha
#2079072
Net even de hond onder de douche gedaan (geen shampoo gebruikt) om te kijken of dit ons de nacht door gaat helpen.

Tips voor morgen zijn uiteraard heeeeel erg welkom ;)
Gebruikersavatar
Door Riek
#2079073
Boris heeft dit ook wel eens gehad. Een of andere allergische reactie. Hij krijgt zeker nadat hij eend heeft gegeten. Bijhem is het uitzitten.....
Hij drinkt dan ook veel water vanwege zijn gehijg. Dus ook veel plassen.
Sterkte .
Door El budha
#2079074
Riek schreef: Boris heeft dit ook wel eens gehad. Een of andere allergische reactie. Hij krijgt zeker nadat hij eend heeft gegeten. Bijhem is het uitzitten.....
Hij drinkt dan ook veel water vanwege zijn gehijg. Dus ook veel plassen.
Sterkte .
Oh wat fijn dat je ook nog wakker bent ;)
3x raden wat madam vandaag voor het eerst heeft gegeten............eendkarkas.
Nu eet ze wel vaker eendennekken maar daar heeft ze nog nooit zo'n reactie bij gehad als dat ze nu heeft.
Ze drinkt inderdaad nu ook wel meer.
Het douchen heeft ook totaal niet geholpen, ze loopt nu heel onrustig heen en weer te dartelen, zo sneu...
Hoe lang duurde het bij hem voordat het over was?
Door Lizzy
#2079091
Als ze al wel eendennekken heeft gegeten, dan kan ik me niet voorstellen dat dit een reactie is op eendkarkas, eerlijk gezegd. Ik heb geen idee wat het is en wat je er aan moet doen.... Ik vermoed dat je het best even met je DA kunt overleggen. Misschien is een antihistamine wel een idee.
Door El budha
#2079100
Lizzy schreef: Als ze al wel eendennekken heeft gegeten, dan kan ik me niet voorstellen dat dit een reactie is op eendkarkas, eerlijk gezegd. Ik heb geen idee wat het is en wat je er aan moet doen.... Ik vermoed dat je het best even met je DA kunt overleggen. Misschien is een antihistamine wel een idee.
Ben ook helemaal in mijn hoofd aan het nagaan wat ze nog meer heeft gehad. Het enige wat ze nieuw heeft gehad is roomkaas, normaal krijgt ze cottage cheese  verder nog een blaadje witlof.
Ben bang dat als ik naar mijn eigen dierenarts ga dat hij met brokken aankomt. Hij is anti versvoer, heb ook al een hele discussie met hem gehouden. Volgens hem ben ik onverantwoord bezig en een bacteriebom aan het kweken. Verder is het een uitstekende arts op het voer na. Gelukkig is het een praktijk met 2 dierenartsen ;)

Ik denk dat ik voor dit probleem op zoek ga naar een holistische dierenarts hier in de buurt.
Het hijgen en de jeuk is al iets verminderd.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2079158
Dat hijgen kwam bij Boris omdat z'n huid ook erg warm was. Hij was ook rood, de huid.
Ik heb Boris wel eens antihistamine gegeven, maar dit hielp vrij kort. Gewoon een pilletje van mijn zoon.
Bij Boris weet ik zeker dat het van eend komt, hij heeft dit nu 3 keer gehad. Iedere keer nadat hij een eendenkarkas had  gegeten. Er zat wel eens een half jaar tussen.
Sterkte, jij en je hond wordt gek van dat gekrab.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2079197
Het hielp ook meer heel kort, en misschien heb ik me wel verbeeld dat het hielp en hoopte alleen maar dat het hielp.
En was het toeval dat hij even geen jeuk meer had.
Door Lizzy
#2079224
Lil schreef: Ik weet niet beter dat gezegd wordt dat honden geen baat hebben bij antihistamine.
Dat dacht ik ook altijd. Totdat een dierenarts mij vertelde dat dit bij allergie aanvallen wel helpt en deze veronderstelling dus onjuist is. Volgens mij staat het zelfs ook nog op dit forum. Ik zoek even.
Door Lil
#2079243
Lizzy schreef: Taadaaaaa!

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 96.15.html

Quote van Hitam (Tannetje Koning, dierenarts):
Dank je wel, ik ga onmiddellijk met mijn da overleggen.  :-* Heb hier een hond die geen haar en huid meer op haar poten heeft met de graspollen en mijtenallergie (graspollen is op dit moment hel, na al die maanden dat het goed ging, heb ik mijn ha gebeld voor antihistamine  :-\)
Door El budha
#2079404
Nog een vraagje.
Manlief heeft ze de dag voordat ze jeuk kreeg in hoog gras laten rennen. Zou het hiervan kunnen komen of zit er daarvoor teveel tijd tussen.
Door Lizzy
#2079448
El budha schreef: Nog een vraagje.
Manlief heeft ze de dag voordat ze jeuk kreeg in hoog gras laten rennen. Zou het hiervan kunnen komen of zit er daarvoor teveel tijd tussen.
Daar zit wel erg veel tijd tussen.... Ik zou dat niet denken....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door