Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#207828
Wat is een normale nierwaarde? En is het mogelijk dat afwijkende nierwaardes erfelijk zijn? Volgens mij kan dit dus niet. Maar de moeder van mijn vriendin heeft een hondje verkocht waarvan de nierwaardes niet goed zijn. Ze verwijt dit de fokker. Deze vrouw heeft wel homeopatische middelen gebruikt bij deze hond (weet helaas niet welke, waarschijnlijk iets voor de nieren). Ze heeft het gebruik van de homeopatische geneesmiddelen niet met een DA overlegt. Het hondje is er erg ziek door. Geen van zijn nestbroeders of zusters heeft het zelfde, ook anders pups van dezelfde vader en moeder in andere combinaties hebben geen problemen. Nu vraag ik me af wat ik kan doen om de moeder van mijn vriendin te helpen. Ze weet er alleen zo verekte weinig vanaf. Meer info dan dit heb ik dan ook niet.
Door Eidos
#207877
Jeetje wat een moeilijke vraag Renate .... Heb net even een vriendin van me gebeld, die is DA assistente, maar die kan er zo met deze info ook niet veels zinnigs over zeggen. Nierwaardes zijn afhankelijk van de leeftijd en per ras en grootte ook nog verschillend. Het kan volgens haar erfelijk zijn ( dat het bij de ouders voorkomt dat er verminderde nierwaardes zijn ) en dit hoeft dan niet bij meerdere pups in het nest zichtbaar te worden.

Maar goed .. hier heb je natuurlijk niks aan... Hoop dat het met het hondje toch goed afloopt!!
Door avalon
#207886
Ik weet dat het een shih-tzu is en het beestje is nog jong. Volgens mij nog geen jaar. Ik vroeg me af of het dus ook door de homeopatische middelen kon komen. Want volgens mij gaat baat t niet schaad t niet, niet altijd op en kan een verkeerd middel of verkeerd gebruik wel degelijk schade aanrichten. Zal morgen wel eens vragen of ze al meer weten.
Door Eidos
#207911
Nou of het daadwerkelijk het nierprobleem veroorzaakt heeft ( die middeltjes ) denk ik persoonlijk niet... Al ben ik het er zeker mee eens dat het: "baad het niet dan schaad het niet" zeker niet altijd opgaan.

Als je meer info kan krijgen bel ik met alle gemak zo nog eens op, hoor ;) Ik hoor het wel :-*
Gebruikersavatar
Door Binno
#208017
:-\ Op een labo-analyse die ik nog heb liggen van onze vorige rottie staat dat:
"het creatinine-gehalte als verhoogd kan beschouwd worden indien hoger dan 70µmol/L plus het lichaamsgewicht van de hond"
voor ureum lag de referentiewaarde tussen 3.33 en 8.32 mmol/L ;)
Door Lizzy
#208039
Kijk even hier. Misschien dat je met behulp van deze waardes een beetje meer duidelijkheid krijgt:

http://dierenkliniek-de-toren.nl/Specia ... bloed.html

Overigens, stel dat het hondje vochtafdrijvende middelen heeft gekregen en te weinig vocht tot zich heeft kunnen krijgen, dan zijn uitdrogingsverschijnselen mogenlijk en deze kunnen terug te vinden zijn in het bloed. Maar goed, da's dus een scenario waarbij je ook niet kunt zeggen "de hond heeft nierproblemen". Ik denk niet dat er homeopathische middelen zijn die permanent de nieren kunnen beschadigen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 21 nov 2004, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door