Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2078639
Dat zou je denken ja, vond ik ook altijd, maar als je voer goedkoop is en je mooie blauwe ogen hebt dan nemen veel mensen het gemis aan een anlyse voor lief.
Door Barf
#2078643
[quote="Angelique"]
Dat zou je denken ja, vond ik ook altijd, maar als je voer goedkoop is en je mooie blauwe ogen hebt dan nemen veel mensen het gemis aan een anlyse voor lief.
[/quote]
Ja ik moet zeggen dat het eerste wat in me opkwam was laat ik daar maar niet aan beginnen ;)
Destiny staat nu op Tinlo en Alaska om uit te proberen en het is bijzonder aan de prijs maar het ziet er wel prima uit.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat iets wat zo goedkoop is nog kwaliteit heeft
Door fransbulletje
#2078644
Voor mij is dat een reden geweest om geen Lotgering te willen voeren. Ik wil weten wat erin zit. Heb er over gebeld maar het enige antwoord was dat er van alles voldoende in aanwezig was en een analyse toch iedere keer anders zou zijn want dat was afhankelijk van het dier. Een magere of een vette koe etc. Tja hij kan lekker praten maar ik wordt daar dan niet wijzer van dus geen Lotgering.
Door Barf
#2078646
[quote="fransbulletje"]
Voor mij is dat een reden geweest om geen Lotgering te willen voeren. Ik wil weten wat erin zit. Heb er over gebeld maar het enige antwoord was dat er van alles voldoende in aanwezig was en een analyse toch iedere keer anders zou zijn want dat was afhankelijk van het dier. Een magere of een vette koe etc. Tja hij kan lekker praten maar ik wordt daar dan niet wijzer van dus geen Lotgering.
[/quote]
Hier dus hetzelfde en ik ben liever duurder uit en weet dat het goed is dan dat ik op dat soort verhaaltjes afga  :D
Destiny heeft al teveel tekorten opgelopen in Spanje , hier moet het gewoon goed zijn !
Door Staftime
#2078654
Analyses zeggen mij niet zoveel.
Wél zou ik de percentages van de ingrediënten willen weten, daar kan ik nml veel meer mee.
Zo kan ik zien of het voldoende bot, voldoende lever etc bevat.
Door nike
#2078661
Nou ingredienten alleen weten lijkt mij niet voldoende, want je hebt spiervlees en spiervlees, tenslotte is alles wat geen orgaan is en geen bot, spiervlees, nou dan blijft er ook genoeg over met weinig voedingswaarde.
En de analyses zullen niet iedere prodcutie hetzelfde zijn, maar als jij een stabiel product op de markt brengt met iedere keer dezelfde ingredienten in dezelfde hoeveelheid, dan zullen de analyses niet veel schelen.
Ook belangrijk om te weten hoeveel calcium een voeding bevat, er zijn merken daar is het aardig hoog, zeg maar zeer hoog en dat geeft toch problemen bij de ontlasting dan wel bij grote rassen in de groei. Dus analyses zijn heel belangrijk.
Eitwitgehalte ook voor sommige zeer belangrijk net als het fosfor, denk aan nier patienten, dus ja ik vind dat een KVV analyses moet hebben.
Door Staftime
#2078665
Ik kijk nooit naar de analyses, alleen maar naar de percentages van ingrediënten.
Als ik Barf, dan heb ik ook geen analyse, dan werk ik ook met percentages toch?
Dus persoonlijk hecht ik er weinig waarde aan, en kijk ik naar het product hoe het eruit ziet, kijk ik naar de ingrediënten en naar hoe mijn honden erop reageren. Eventueel pas ik dan zelf nog wel wat aan dmv zelf toevoegen van bepaalde vleesbotten/organen/spiervlees etc.
Door Barf
#2078669
[quote="Staftime"]
Ik kijk nooit naar de analyses, alleen maar naar de percentages van ingrediënten.
Als ik Barf, dan heb ik ook geen analyse, dan werk ik ook met percentages toch?
Dus persoonlijk hecht ik er weinig waarde aan, en kijk ik naar het product hoe het eruit ziet, kijk ik naar de ingrediënten en naar hoe mijn honden erop reageren. Eventueel pas ik dan zelf nog wel wat aan dmv zelf toevoegen van bepaalde vleesbotten/organen/spiervlees etc.
[/quote]
Maar hoe zie jij aan gemalen vlees hoe goed het is dan ?
Door Staftime
#2078674
Nou aan de kleur kun je al veel zien, en ik heb graag een iets grof gemalen product.
Is het erg wit, dan weet je dat het veel vet en zeentjes is.
Is het mooi rood, dan weet je dat het kwalitatief beter vlees is.
En zo kan ik toch echt aardig zien wat ik geef.
Door Barf
#2078678
[quote="Staftime"]
Nou aan de kleur kun je al veel zien, en ik heb graag een iets grof gemalen product.
Is het erg wit, dan weet je dat het veel vet en zeentjes is.
Is het mooi rood, dan weet je dat het kwalitatief beter vlees is.
En zo kan ik toch echt aardig zien wat ik geef.

[/quote]
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zie bij KVV, Des vind zowel Tinlo als Alaska erg lekker en het ziet wel rood :biggrin2:
Bij barfvoeding zie ik het wel maar misschien dat het gewennig is. ;)
Verder denk ik dat ik ook nog Darf eko ga proberen omdat ik daar ook goede dingen over lees.
Door nike
#2078679
Als je het vlees ziet heb je het al gekocht, en kan je niet van te voren al kijken of je het wat vindt of dat het geschikt is voor je hond. Gemalen strotten met wat extra bloed is ook lekker rood, en hart en long maken de kleur ook lekker rood, dus nee de kleur zegt niet altijd alles.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2078699
[quote="Barf"]
Maar hoe zie jij aan gemalen vlees hoe goed het is dan ?
[/quote]

Hoe zie jij aan een eiwitpercentage of het vlees goed is dan? Of kun je dat aan het fosforgehalte zien misschien? (Pezen&zenen bevatten misschien minder fosfor?)En het calciumgehalte is een logisch gevolg van diersoort en percentage bot. Als je barft bereken je ook niet de percentages van de macronutrienten, dat ben ik met Staftime eens. Ik ben het meest benieuwd naar het vetpercentage van Lotgering, omdat iedereen vindt dat het zo vet is.
Door Barf
#2078700
[quote="Meike en Daisy"]
Hoe zie jij aan een eiwitpercentage of het vlees goed is dan? Of kun je dat aan het fosforgehalte zien misschien? (Pezen&zenen bevatten misschien minder fosfor?)En het calciumgehalte is een logisch gevolg van diersoort en percentage bot. Als je barft bereken je ook niet de percentages van de macronutrienten, dat ben ik met Staftime eens. Ik ben het meest benieuwd naar het vetpercentage van Lotgering, omdat iedereen vindt dat het zo vet is.
[/quote]
nee dat zie ik niet maar ik zie wel dat het vlees wat ik koop van goede kwaliteit is en bij de kvv hoop ik eerlijk gezegt maar dat ik goed zit met mijn Tinlo en Alaska  ;D
Door nike
#2078710
[quote="Meike en Daisy"]
Hoe zie jij aan een eiwitpercentage of het vlees goed is dan? Of kun je dat aan het fosforgehalte zien misschien? (Pezen&zenen bevatten misschien minder fosfor?)En het calciumgehalte is een logisch gevolg van diersoort en percentage bot. Als je barft bereken je ook niet de percentages van de macronutrienten, dat ben ik met Staftime eens. Ik ben het meest benieuwd naar het vetpercentage van Lotgering, omdat iedereen vindt dat het zo vet is.
[/quote]
Het vetgehalte is inderdaad wel geinig om te weten, maar ja als dat hoog is wat zou dan het probleem zijn, buiten het feit dat er misschien honden makkelijk van poepen en minder nodig hebben, waardoor ze misschien te weinig van andere bouwstoffen binen krijgen, maar ja veel diersoorten wisselen en je lost het probleem van vet denk ik wel op, een te hoog cholesterol krijgt een hond er niet van.
dus ja
En ja calcium is ook wel belangrijk om te weten, want hoe hoger dat is,  zegt iets over het gebruikte aantal bot, en wat er aan bot inzit kan er niet aan spiervlees in zitten zeg maar. Dus ja je kan er wel wat mee. Is het fosfor gehalte erg hoog dan kan dat betekenen dat er veel orgaan vlees gebruikt wordt. Fosfor zit ook in gewoon vlees maar meer in orgaanvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door