Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2078415
Voor Elvis en Anouk, beide net 2 jaar en net 20 kg.
Iedere dag 2 maaltijden, na ochtend wandeling en na de 1 na laatste wandeling eind van de middag.
Iets anders dan eenden bot is te zwaar en waarschijnlijk kip allergie.
Zelfs met alleen maar 1 nek per dag wordt ontlasting langzaam harder bij "standaard percentages".
Vandaar meer pens en spier hieronder.

Smorgens =
Delen ze een half pond gemalen vuile pens, half pond spiervlees (iedere dag ander diersoort, hert,rund,struis, ect). Ieder een eetlepel groentemix, theelepel natuurmix (schapenpoep carnibest), theelepel orgaanmix en 1 eendennek.

Zuivel (ook karnemelk of yogurt) valt verkeerd ondanks dat ze het heel lekker vinden.
Om de dag wil ik (vanaf volgende week als ontlasting stabiel blijft) de eendennek vervangen door diverse mixen van Kiezebrink, halve pond per hond. Ze krijgen qua gewicht maaltijd per dag wel iets meer dan de percentages maar ook hier merk ik dat ze anders teveel honger houden en afvallen.

Smiddags / eind van de dag =
Delen ze een half pond gemalen vuile pens, half pond spiervlees (iedere dag ander diersoort, hert,rund,struis, ect). Ieder een eetlepel groentemix, theelepel natuurmix (schapenpoep carnibest), theelepel orgaanmix en een half lamshart. (In ieder geval geen bot of botmix.)

Tussendoor =
Ene dag een gedroogd eendenvoetje en de andere dag een gedroogd konijnenoor.
Gedroogd diverse spier, long en lever (lever rauw lusten ze zit niet), kleine stukjes als beloning.
Ieder een theelepeltje rauwe bio honing.

Ik probeer vanaf volgende maand aan bio orgaan onderdelen te komen en hopelijk ook aan eendeneieren.

Tips welkom!
Laatst gewijzigd door Poedelpret op zo 07 aug 2011, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2078420
[quote="Claudia N"]
Voor Elvis en Anouk, beide net 2 jaar en net 20 kg.
Iedere dag 2 maaltijden, na ochtend wandeling en na de 1 na laatste wandeling eind van de middag.
Iets anders dan eenden bot is te zwaar en waarschijnlijk kip allergie.
Zelfs met alleen maar 1 nek per dag wordt ontlasting langzaam harder bij "standaard percentages".
Vandaar meer pens en spier hieronder.

Smorgens =
Allebei een half pond gemalen vuile pens, half pond spiervlees (iedere dag ander diersoort, hert,rund,struis, ect),
eetlepel groentemix, theelepel natuurmix (schapenpoep carnibest), theelepel orgaanmix en 1 eendennek.

Zuivel (ook karnemelk of yogurt) valt verkeerd ondanks dat ze het heel lekker vinden.
Om de dag wil ik (vanaf volgende week als ontlasting stabiel blijft) de eendennek vervangen door diverse mixen van Kiezebrink, halve pond per hond. Ze krijgen qua gewicht maaltijd per dag wel iets meer dan de percentages maar ook hier merk ik dat ze anders teveel honger houden en afvallen.

Smiddags / eind van de dag =
Ieder een half lamshart. (In ieder geval geen bot of botmix.)

Tussendoor =
Ene dag een gedroogd eendenvoetje en de andere dag een gedroogd konijnenoor.
Gedroogd diverse spier, long en lever (lever rauw lusten ze zit niet), kleine stukjes als beloning.
Ieder een theelepeltje rauwe bio honing.

Ik probeer vanaf volgende maand aan bio orgaan onderdelen te komen en hopelijk ook aan eendeneieren.

Tips welkom!

[/quote]

Ik heb de ervaring dat gedroogde eendenvoetjes echt voor een veel te harde ontlasting zorgen. Die zou ik eerst schrappen.

Ik vind persoonlijk al die mixen drie keer niks. Je weet dan toch niet wat je voert en welke kwaliteit.

Heb je enig idee welke percentages je voert?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2078435
Exacte percentages nu niet maar weet wel dat zowel spier als pens meer is dan "hoort" en bot "minder" juist vanwege de ervaring met steeds harder wordende ontlasting ondanks de juiste percentages.

Zouden die gedroogde eendenvoetjes de boosdoeners kunnen zijn?  :o
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2078510
De ochtendmaaltijd delen ze de pens en spiervlees en dit krijgen ze ook weer smiddags om te delen.
Smiddags half hart ieder ipv hele eendennek per hond.

Ben pas begonnen met 2 maaltijden per dag ipv 3.

Totaal zit ik tussen de 5 en 6 ons per hond.

De afgelopen maand hebben ze wel naast mix en nekken iedere dag een gedroogd voetje gekregen.
Door Lizzy
#2078724
Je voert dus 750 gram spier + orgaanvlees aan 1 hond per dag? En dan ieder 1 eendennek, laat die 150 gram wegen? Reken in het andere orgaan en groenten even niet mee want ik heb geen flets idee wat daar de gewichten van zijn.

Dan voer je per dag:

16% vleesbot, 42% spiervlees en 42% pens.

Ik zou de eendenvoetjes eerst weg laten. En dan het vleesbot toch wat ophogen. Als eendennek niet gaat, dan kun je misschien wat anders proberen. Hier poepen ze ook vrij hard van eendennek, veel harder dan van kwartel of parelhoenkarkas. Verder vind ik dat de hoeveelheid pens omlaag moet.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2078790
[quote="Lizzy"]
Je voert dus 750 gram spier + orgaanvlees aan 1 hond per dag? En dan ieder 1 eendennek, laat die 150 gram wegen? Reken in het andere orgaan en groenten even niet mee want ik heb geen flets idee wat daar de gewichten van zijn.

Dan voer je per dag:

16% vleesbot, 42% spiervlees en 42% pens.

Ik zou de eendenvoetjes eerst weg laten. En dan het vleesbot toch wat ophogen. Als eendennek niet gaat, dan kun je misschien wat anders proberen. Hier poepen ze ook vrij hard van eendennek, veel harder dan van kwartel of parelhoenkarkas. Verder vind ik dat de hoeveelheid pens omlaag moet.
[/quote]

De groentemix is voor 2 honden 100 gram per dag, de orgaanmix voor 2 honden 50 gram.
De pens wordt gehalveerd en daarvoor komt in de plaats de mixen van Kiezebrink.
Wilde alleen de afgelopen dagen eerst weer de ontlasting op gang krijgen / stabiel krijgen.

Die parelhoen of kwartelkarkas, mogen ze daar ieder een hele van per maaltijd als ik de mixen weg laat?
En kan ik dat dan elke dag als vleesbot geven?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door