Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#2076762
ik wil graag arnica zalf zelf gaan maken... koop het nu wel steeds maar alle toevoegingen hoeven van mij niet zo..

nu ben ik op zoek naar goede pure arnica montana olie en arnica tinctuur, heeft iemand adresje(s) waar je kwalitatief goede olieen en tincturen kunt krijgen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2076936
[quote="Deesje"]
ik wil graag arnica zalf zelf gaan maken... koop het nu wel steeds maar alle toevoegingen hoeven van mij niet zo..

nu ben ik op zoek naar goede pure arnica montana olie en arnica tinctuur, heeft iemand adresje(s) waar je kwalitatief goede olieen en tincturen kunt krijgen?
[/quote]
Ik heb even bij Holland Pharma gekeken: De Cruydhof heeft allebei en Jacob Hooy heeft wel tinctuur maar geen olie. Ik denk dat zij mogelijk ook gedroogde arnica hebben en daar zou je zelf weer olie van kunnen maken.
Maar ik weet niet of er toevoegingen in zitten. Ik verwacht het niet, maar daar heb ik niet naar gekeken.
Door Deesje
#2076950
dank je! ik ga het maar eens proberen.. eigenlijk is het ongelooflijk hoe weinig je dit soort spullen in nederland kan vinden terwijl in Duitsland je tig zaken hebt..
het is op zich niet heel moeilijk en als het werkt heb ik liever een zelfgemaakte zonder alle conserveringsmiddelen en dergelijke.. en ik vind het leuk, is weer eens wat anders dan simpelweg een tube kopen... :D

@ tannetje, ik heb een recept met toevoeging van etherische olieen: kamfer, munt, eucalyptus en bergden.. zou jij deze allemaal toevoegen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2076981
Wat zoek je voor basisolie dan? Gedroogde arnica zal ook bij de Cruydhof te krijgen zij, kan het nu alleen niet vragen, want ze hebnen vakantie. Ze leveren in ieder geval ook basiscreme's e.d. En de tinctuur natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2077192
[quote="Deesje"]
dank je! ik ga het maar eens proberen.. eigenlijk is het ongelooflijk hoe weinig je dit soort spullen in nederland kan vinden terwijl in Duitsland je tig zaken hebt..
het is op zich niet heel moeilijk en als het werkt heb ik liever een zelfgemaakte zonder alle conserveringsmiddelen en dergelijke.. en ik vind het leuk, is weer eens wat anders dan simpelweg een tube kopen... :D

@ tannetje, ik heb een recept met toevoeging van etherische olieen: kamfer, munt, eucalyptus en bergden.. zou jij deze allemaal toevoegen?
[/quote]
Hangt er vanaf waarvoor je het wilt gebruiken. Je kunt ook zalf maken met alleen arnica er in.
Munt en eucalyptus werken verkoelend, jeukremmend en pijnstillend, kamfer maakt de huid wat dikker en bergden ontstekingsremmend.
Zalf maken is leuk, ik heb het ook wel eens gedaan.
Door sella
#2078844
Ik koop maceraten en basisolie altijd bij plaza 33.
Kan je ruim kiezen wat je wilt en ook nog keuze in plantaardig conserveren
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door