Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2077065
Hoi iedereen... ik zit met een probleem. Axl weigert sinds een aantal dagen zijn Kvv. Hij krijgt verschillende merken en smaken,
Cb lam, natuur, kalkoen en  vlees en Hb rund en Tinlo konijn. Vorige week heeft hij weinig gegeten ivm een haarbal die eruit moest.
Sindsdien weigert hij al het Kvv wat ik hem voorschoten, het is geen kwestie van niets willen eten want voor brokjes gaat hij mooi zitten
en ook andere dingen wil hij wel alleen zijn Kvv loopt ie voor weg. Hij is verder totaal niet anders en naar de DA lijkt me dus
een beetje overdreven. Hij gedraagt zich verder compleet normaal en is ook gewoon lekker actief ondanks het warme weer.
Hij eet wel minder met warm weer maar weigert nooit alles. Wat zou het probleem kunnen zijn ? Zou ik gewoon door moeten
zetten en even hard zijn en zijn Kvv weer weghalen met een half uurtje en het de volgende maaltijd weer proberen en niets
tussen door geven ? Of zou ik ook nog meer smaken en merken moeten afwisselen ? Kan hem wel achter het behang plakken nu !!
Hij doet het er zo goed op dus ik wil eigenlijk niet terug naar een brok....
Door Limpy
#2077095
Klinkt als uitproberen, vooral als hij de brokjes wél wilt.
Doorzetten dus! Lust hij kipfilet of -nekjes? Of iets anders qua een gewoon stukje vlees? (desnoods fliebertjes rundergehakt) geef ´m dat anders eens een beetje tussendoor zodat hij toch wat binnenkrijgt ivm leververvetting.
(pedagogisch onverantwoord dat omkopen, maar ach je moet toch wat)
Door *Yvje*
#2077104
Ja, dat vond ik ook al, af en toe even uitproberen denk ik... frusterend want hij is net weer mooi op gewicht !

Ik leg gewoon af en toe even eens stukje voor zijn neus, dan wil hij dat stukje ook nog wel opeten, hij
loopt wel gewoon weg bij zijn ' gewone ' eetplaats waar normaal gesproken stukjes vlees op liggen,
das in de keuken op een placemat, altijd dezelfde plek en ging altijd prima. Ik zorg er voor dat hij niet
een hele lege maag heeft, ik heb al wat gourmet gekocht al kan hij dit ook niet altijd waarderen,
hij heeft zojuist op MIJN BED nota bene een stukje Haaksbarf rund opgegeten !  :o
Op die manier wil hij nog wel een hapje nemen...
Door *Yvje*
#2077116
Ja, heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet, zelfs niet als ik de placemat ergens anders in huis neer leg.
Ik heb hem nu 3 stukjes Hb met een flinke laag gourmet erdoor gegeven. Dit x niet op bed maar op de plek waar
hij al zat. Eff wat gourmet in z'n gezichtje drukken ..  :P Hij wil het dus wel maar meneer is ook weer zo slim
dat ie dan de gourmet van de Hb weet te scheiden en eraf likt wat hij wel wil ! Maar goed, ik denk dat ik
ook even weer Bibi ga bestellen vandaag, dat vond hij toen ik hem overzette erg lekker, al gold dat ook voor
de Cb lam trouwens .... maar goed, moet toch wat.. ik ga hem toch echt geen brokjes weer geven, liever
al geen gourmet erdoor maar dit is af en toe net het zetje tot een minimum aan hapjes !
Lastige is dat ik wel altijd brokjes in huis heb voor Izzy, de poes die altijd al geen Kvv wil hebben en
dat weet ie maar al te goed want toen Izzy vanochtend haar brokjes kreeg hoorde meneer dat
en ging met een scheef koppie voor me zitten zoals hij normaal doet bij zijn Kvv..
Wat is het ook een *** .  ::)
Door *Yvje*
#2077668
Nou, helaas, ook van de Bibi maar een paar hapjes en dan rent meneer weer weg.
Ook is het me opgevallen dat hij niet drinkt of iig veeeeel minder dan normaal voor hem
hetzefde geld voor plassen, normaal best wel grote plassen, nu kleine plasjes,
echt niet eten kan ik het niet noemen want hij wil wel andere dingen, ook niet veel maar
hij neemt het iig wel aan !  Maandag ga ik toch even naar de DA want zo weinig drinken vind ik
ook wel heel gek. Misschien dat er dan toch meer is dan geen Kvv meer willen, hij eet overigens
nog wel van het kattengras maar geeft niet over dus misschien zit er toch wat haar vast of
is er iets anders,  zijn buik voelt ook wel een beetje opgeblazen .. verder oogt hij niet ziek
en speelt ook gewoon, hij verstopt zich iets meer dat wel ..
Door *Yvje*
#2077747
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar hij poept prima, om de anderhalve dag zoals normaal sinds Kvv.
Ik mag ook wel gewoon aan z'n buik zitten trouwens .. ik vind het maar vaag ...
Ik heb het drinkfonteintje maar even weer goed schoongemaakt en ververst voor het geval
hij daarin iets niet lekker vind ofzo.. de hond drinkt er ook uit dus wie weet ..
Het maffe is dus ook dat hij wel andere dingen aanneemt, zojuist heb ik bij de Ah wat
kip van excelent merk gekocht, dat ging er wel in, ook niet in de hoeveelheden die hij
normaal wel op zou kunnen maar genoeg igg, en ook een stukje boterhamworst lust hij wel
of een paar stukjes gourmet patè en zijn vitamine pasta ook wel. Hij eet dus wel alleen
minder als voordat hij vorige week last had van een haarbal. Dat niet of weinig drinken
is pas sinds een dag of 3. Heb wel wat zitten googlen en het lijkt wel op een maagontsteking
wat kan gebeuren door een haarbal.. maar ik laat de DA de diagnose wel stellen... vandaag en morgen
krijgt hij wat hij wil eten ook al is het geen Kvv, hij moet wel voldoende krijgen dus hij mag brokjes als
hij wil en natvoer, vooral veel natvoer probeer ik erin te krijgen meermaals per dag anders moet ik
hem nog dwangvoeren voor het vocht al hou ik steeds zijn nekvel omhoog om te kijken maar die zakt nog gewoon
netjes weer terug dus uitgedroogt is hij ook niet echt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2077758
Met een maagontsteking zou hij zich helemaal leegkotsen, dat lijkt me hier niet het geval. Als je het niet vertrouwt, is een bezoekje aan de DA altijd op zn plaats.
Door *Yvje*
#2077771
Tsjaaah, das ook weer waar. Hij heeft 3 keer eerder een voorste luchtwegen infectie gehad of niesziekte.
Hij had toen twee keer ook erg last van zijn keel en wou niet eten maar juist wel veel drinken ..
Het is me nu ook opgevallen dat zijn oogjes wat meer zwarte troep hebben in de ooghoeken dan hij normaal heeft.
Niet vochtig ofzo, wel droog..
Door *Yvje*
#2078915
Ok, gisteravond èn vanochtend heeft meneer nog redelijk wat Bibi opgegeten, hij kwam er
gisteren zelfs om vragen ! Hij ging naast me zitten en het bekende miauwtje kwam er ineens uit
dus ik maar meteen opstaan en meneer ging keurig als ie normaal ook deed naast me zitten wachten
en èen voor èen legde ik een stukje voor hem neer en heeft hij nog aardig wat gegeten.
Vanochtend kwam hij niet meteen maar ik heb een stukje Bibi gewoon op de grond gelegd ipv de placemat
en meneer gehaald en ervoor neer gezet en hij ging toen ook meteen eten.

Alleen drinken vind ik erg vaag, ik zie hem helemaal nooit drinken, toch lijkt hij niet uitgedroogd en hij plast ook,
wel minder veel maar toch.

Ik kijk het even aan, misschien haalt ie voldoende uit zijn Kvv ? Kan dat ?
Door Limpy
#2078922
In principe zit er idd genoeg vocht in kvv en barf dus als hij dat redelijk binnenkrijgt is het redelijk okay.
Hoeveel heeft hij gister en vandaag gehad? 2/3 portie? Dan is het kiele/kiele met vocht...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door