Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door joyce83
#2076625
Wij hebben een allergietest laten doen bij onze hond, er zijn verschillende grassoorten en mijten uit gekomen waarvoor ze een allergie heeft. (denk aan Copramijt, Farinaemijt, hooimijt, meelmijt). Nu heb ik gelezen dat de meelmijt vooral in brok zit en dat het dus goed is om op vers over te stappen.
We zijn naar een homeopaat geweest die eerst de darmen ging reinigen met druppels en een soort van rijstvlokkenvoer waar ze dan ook vlees bij mocht hebben. Daarna zouden we over moeten stappen op een brok van hem waar hij goede ervaring mee had.

Vanuit het verleden weten we dat ze heftig reageert op kip en rund, nu heb ik haar schaap hierbij gegeven en krabt ze ook behoorlijk.

Hoe weet ik nu of ze allergisch reageert of dat het ontgiften is? stel dat ze echt een allergie heeft voor kip of rund en ze gaat daarop krabben hoe lang moet ik het dan aan blijven kijken? wanneer zeg je ik stop want nu wordt het te erg?

We gaan op dit moment nog even met de homeopaat mee op zijn adviezen maar ik ben wel al druk bezig met het opstellen van een plan B qua vers.
Door Lizzy
#2076669
Rijstvlokken moet je niet voeren aan een hond met allergieen voor mijten. Ik zou direct overgaan op plan B. Brok eruit, rijstvlokken eruit en volledig over op vers. Liefst zelf samengesteld zodat je exact weet wat ze eet. En dan maar eens beginnen met alle vleessoorten behalve kip en rund. Houd er sowieso 1 achter de hand die je niet geeft, zodat je daar ooit nog een eliminatie dieet mee kunt doen, indien nodig. Ik denk dat je het beste daarvoor konijn kunt reserveren.
#2076730
Ik sluit me volledig aan bij Lizzy.  Het beste wat je kan doen is gewoon over gaan op plan B en dan idd een diersoort achter de hand houden dat je makkelijk kan verkrijgen en waarvan je compleet kan voeren ( vlees-bot-orgaan)
Hoe je duidelijk het verschil kan ontdekken tussen ontgiften en allergie...die dingen overlappen elkaar dus 100% zeker kan je niet echt zijn denk ik vooral als je hondje al echt hevige allergie klachten heeft.  Of ben ik daar mis in?
Door joyce83
#2076751
Nou wat mij op dit moment het moeilijkste lijkt is dat ze in principe dus op verschillende dingen kan gaan reageren. Met de grassen zit steeds verandering in welke op dat moment in bloei komt, dan heb je de mijten die blijven lijkt mij wel stabiel zolang je qua schoonmaken gewoon dezelfde regelmaat blijft houden.

Ben er wel achter dat het moeilijk is om eventueel kvv te vinden waar dus echt geen rund en kip in zit (het liefst voor haar ook geen gluten). maar misschien dat ik eens moet gaan zoeken naar iemand die hier in de buurt woont en zelf doet samenstellen zodat ik het met eigen ogen kan zien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2076761
Waar woon je? Nogmaals: zelf samenstellen is leuk om te doen.
Je kan het wel, dat weet ik zeker! (als ik het al kan, hahaha).

Zou het niet zo kunnen zijn dat als haar weerstand beter wordt door vers, dat ze dan beter tegen de andere mijten zou kunnen? Of zeg ik nu echt iets stoms?
Door joyce83
#2076906
Ik woon in de buurt van Roermond.

Nou dat is juist waar ik op hoop. Dat ze dankzij goede voeding beter weerstand kan bieden tegen haar allergieen. Ik had ook nog de keuze om hyposensibilisatie te gaan doen met haar maar wil eerst kijken hoe ze het doet op goede voeding (en eventueel homeopathische spullen).
Door joyce83
#2076909
Ik had bij een ander forum een topic gezien waar met foto's duidelijk werd gemaakt wat de honden kregen. Dit was dan allemaal gemalen en dus eigenlijk een zelf gemaakte kvv. Nou op zich zie ik me dat wel doen hoor dat is geen probleem. Ben alleen wat bang om verkeerd te mengen zeg maar. En ik hoop ook snel genoeg te kunnen zien dat ze ook wel tegen het spul kan wat ik geef.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door