Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door king sky
#2075569
Barf rekenhulp

Vul het % in in de gele vakken om de behoefte te berekenen óf vul de behoefte in voor het %

Gewicht hond (kg) 15,00
% per dag                 5,00%
behoefte per dag 750
behoefte per week 5250 0


Percentages
     
Rauw vleesbot         40,00%
Rauwe/gepureerde groentes 10,00%
Orgaanvlees incl. pens 20,00%
Spiervlees                 30,00%

controle 100,00%


aanbevolen hoeveelheden per week

rauwe vleesbotten         2100
rauwe/gepureerde groentes 525
orgaanvlees                 1050
spiervlees                         1575
Totaal                         5250

voor deze weel heb ik kippennek en vleugel, spiervlees van schaap en kip, pens, rundshart en nier groentenmix, en dan 1 dag kvv vleesmix en kip en rund met pens

per dag 750 gram halve dag 375 gram
vleesbot 300 gram vleesbot 150 gram
groenten 75 gram groenten 37,5 gram
orgaan 150 gram orgaan 75 gram
spier 225 gram spier 112,5 gram
Door king sky
#2075726
twas gewoon om te kijken of mijn berekening goed was en dat mijn percentages wat in orde zijn
ben al blij dat het in orde is
Door Lizzy
#2075734
king sky schreef: twas gewoon om te kijken of mijn berekening goed was en dat mijn percentages wat in orde zijn
ben al blij dat het in orde is
Aha, OK! Dus dan heb ik je vraag gelukkig goed beantwoord :biggrin2:

Ik zie dat je van plan bent om elke dag alle voedingsmiddelen uit alle groepen te gaan voeren? Dus elke dag vleesbot, groenten, orgaanvlees en spiervlees?

Als je dat fijn of handig vindt: dan is daar niks mis mee! Het is echter niet persee noodzakelijk.
Door king sky
#2076375
Lizzy schreef: Aha, OK! Dus dan heb ik je vraag gelukkig goed beantwoord :biggrin2:

Ik zie dat je van plan bent om elke dag alle voedingsmiddelen uit alle groepen te gaan voeren? Dus elke dag vleesbot, groenten, orgaanvlees en spiervlees?

Als je dat fijn of handig vindt: dan is daar niks mis mee! Het is echter niet persee noodzakelijk.
ah ok  ik dacht dat je elke dag uit elke voedingsgroep moest geven.de groenten is geen probleem die heb afgewogen en per portie ingevroren dus dat is gewoon maar een potje te nemen de dag voordien.de rest heb ik ingevroren gekocht dus dat is elke dag wel wat snij en kapwerk (daarom dat ik alles vers wil inkopen dan kan ik ook per portie afwegen en invriezen) maar als je dan een voedingsgroep laat vallen moet je dan wat meer geven van iets anders en dan bv de dag nadien meer geven van de groep die je de dag ervoor niet hebt gegeven.tis allemaal nog een beetje wennen hoor maar het is het meer dan waard.ik doe het nu bijna 2 weken en iedereen zegt hoe dat mijn hond op een paar dagen tijd zo verandert en mooier wordt dus we gaan er volledig voor!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2076487
king sky schreef: ah ok  ik dacht dat je elke dag uit elke voedingsgroep moest geven.de groenten is geen probleem die heb afgewogen en per portie ingevroren dus dat is gewoon maar een potje te nemen de dag voordien.de rest heb ik ingevroren gekocht dus dat is elke dag wel wat snij en kapwerk (daarom dat ik alles vers wil inkopen dan kan ik ook per portie afwegen en invriezen) maar als je dan een voedingsgroep laat vallen moet je dan wat meer geven van iets anders en dan bv de dag nadien meer geven van de groep die je de dag ervoor niet hebt gegeven.tis allemaal nog een beetje wennen hoor maar het is het meer dan waard.ik doe het nu bijna 2 weken en iedereen zegt hoe dat mijn hond op een paar dagen tijd zo verandert en mooier wordt dus we gaan er volledig voor!
Je mag het ook licht ontdooien en weer invriezen in portie's  ;)
Dat maakt het portie's maken makkelijker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door