Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2076291
Oscar heeft tandsteen. Niet heel dik, maar wel een bruine laag over zijn gebit. Het wordt niet erger, maar ook niet beter sinds ik ook vleesbot ben gaan voeren.

Heeft iemand hier tips voor? Ik weet niet of het al zo erg is dat het bij de dierenarts schoon zou moeten worden gemaakt. Bij de laatste check werd het wel opgemerkt, maar niet als probleem gezien. Toch zou ik graag, als er iets tegen te doen is, daar wel actie in ondernemen. Zodat hij weer schonere kiezen krijgt.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Door Robian
#2076308
Een tandsteen krabbertje kopen en het eraf krabben.
Afbeelding

Ik heb van mijn tandarts een krabber gekregen die hij niet zo heel fijn vond werken. Hier werkt het perfect.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2076311
Hoe logisch hihi, een tandsteenkrabbertje.

Enig idee waar ik zoiets kopen kan?
Door charmed
#2076317
Wij hebben ooit de scaler bij Pets Place besteld. Die hadden ze toendertijd niet op voorraad. Weet niet of ze ze nu standaard in de winkel hebben, maar je kan gewoon bij een dierenwinkel vragen of ze hem dan willen bestellen voor jou.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2076494
Zo'n krabber gebruik ik ook bij de oudere hondjes hier, werk prima voor wat bruine plak.
Erg leuk vinden ze het niet, maar ach het is voor het goede doel zeg maar en met wat beleid gaat het prima.
Ik heb er toen 1 gekocht bij een internetwinkel, maar ik weet zo niet meer welke.
Door miik
#2076514
Tja en soms is het wel nodig om het gebit een keer grondig door een dierenarts schoon te laten maken. Dan kun je het daarna goed bijhouden dmv poetsen en BArf voeren. Sommige honden laten het zelf schoonmaken met een krabbertje ook niet goed toe. Mijn Vivi uit Spanje had ook veel bruine aanslag, maar bij haar is het er grotendeels af gegaan door het barfen (zij eet nu 3,5 maand Barf).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2076525
Ik denk dat Oscar het wel toe zal laten, de lieverd. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken, dat geeft een beetje een beeld. Zo'n tandenborstel en hondentandpasta verkopen ze in elke dierenwinkel. Dat kan ik altijd eerst proberen en daarna een krabbertje overwegen.

Bedankt voor het mee denken allemaal!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door