Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2075403
Na zoeken op BP vond ik onderstaande gelijkenis (dik gedrukt):


6  Medisch - Hond / Vragen en Problemen over gezondheid / Jeuk!! Gepost op: Augustus 11, 2007, 12:14:21
Hallo beste hondenliefhebbers,

Ik ben de trotse eigenaar van een prachtige Golden Retreiver reu, Dokus, van 3 jaar oud.
Dit jaar in maart-april ongeveer kreeg hij plots vreselijke jeuk. Eerst vreesde ik voor vlooien, maar gezien ik de frontline pipetjes gebruik en na uitsluiting van vlooien door de dierenarts, kreeg hij door de DA een spuit en pilletjes, beide met cortisone. Een soort hooikoorts bij honden zei de DA. Vanaf het moment dat ik stopte met de pilletjes begon de jeuk weer, opnieuw zo'n spuit en pilletjes. De jeuk herbegon ditmaal echter veel vlugger.
Ben ik onmiddelijk beginnen surfen op info hieromtrent op het net. Zo kwam ik bij KVV terct. Ik ben daar nu ongeveer 4 dagen mee bezig (ik weet het nog niet lang) en ik zie nu al dat het erger wordt, ik veronderstel dat dit het ontgiften is? Maar nu heeft hij een ontsteking op zijn penis en kan ik er gele vlekken op zien (ik denk etter). Ook begint zijn huid hier en daar wat zwart te zien, maar neit zoals olifantenhuid maar precies alsof het vol met kleine zwate pukkeltjes zit en zijn vacht wordt precies dunner en doffer.
Heb al zo veel dingen gelezen dat ik zolangzamerhand in paniek geraak...de schildklier kan het zijn, de cheytiella-mijt, een auto-immuun ziekte, gewoon van het eten, allerlei soorten allergieën,...ik heb het gevoel dat ik doordraai!!
Straks afspraak met DA om die penis te onderzoeken bloedtest. Ikzal ook aandringen op een huidafkrabsel...het niet weten is zo vreselijk!!!!    
Kan iemand mij een beetje geruststellen dat het allemaal mss niet zo erg is en dat het met dat versvoer en heel wat geduld echt zal beteren?
Ik wil alleen het allerbeste voor mijn Dokus!
MVG


Snap er echt helemaal niks van. Is dit nu een voorhuidontsteking of toch iets anders? Er zit een verdikte zachte bult halverwege zn onderzijde flip. De hele kleine bultjes/blaasjes er omheen zijn gelig en kan je leeg drukken (doe ik niet maar de 1e keer dat ik er aan zat knapte er eentje). Hij grijpt ook steeds naar zn staart en likt heel veel aan zn piep en ballen.

Als hij buiten een grote plas heeft gedaan dan loopt hij na een paar meter af en toe naar zn flip te likken tijdens het wandelen. Alsof het irriteert... Toch heeft hij niet mega veel pus uit zn piep, af en toe een klein drupje maar dat likt ie zelf schoon.

Heb het gisteren met een injectiespuit (zonder naald uiteraard) proberen te spoelen maar geloof dat ik er nog niet zo handig in ben. Bijna al het water liep er gelijk al weer uit en dan spoel je niet goed door lijkt mij.

Hij eet inmiddels slechter en is "down". Als hij gaat staan trekt hij vaak 1 poot ff op alsof iets irriteert en zn flip is er vaker uit al is hij er niet "happy" onder.

Het lijkt wel alsof het allemaal samenvalt met allerlei ontgifting verschijnselen, net zoals bij de beschreven hond hierboven. Zie eerder topic van mij deze week = http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 654.0.html

Heb ook een foto van Elvis zn flip:

Afbeelding
Afbeelding
Door Lizzy
#2075695
Ik zou eens naar de DA gaan voor een inspectie van die regio. Het spoelen van de voorhuid doe je op de volgende manier. Je steekt de injectiespuit er in, houd met je vingers de boel dicht, spuit het mengel erin, houd daarna het gat dicht en masseer het mengsel naar achteren.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2075969
een verdikking halverwege hun flippie hebben ze allemaal..
dat er pus uit zijn piemeltje komt is wel een teken van voorhuidontsteking, ik ben een voorstander om er van af te blijven..
je kan silicea gaan geven of aan een homeopaath vragen of die een middeltje heeft...
die plekjes rondom kan een allergie zijn, is de tijd er wel voor, heeft ie geen vlooien?
anders effies door de da laten checken..
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2075988
vanaalst schreef: een verdikking halverwege hun flippie hebben ze allemaal..
dat er pus uit zijn piemeltje komt is wel een teken van voorhuidontsteking, ik ben een voorstander om er van af te blijven..
je kan silicea gaan geven of aan een homeopaath vragen of die een middeltje heeft...
die plekjes rondom kan een allergie zijn, is de tijd er wel voor, heeft ie geen vlooien?
anders effies door de da laten checken..
Het is alleen een verdikking van de huid en niet van zn flip.
De pus blaasjes aan de buitenkant / halverwege vind ik ook zo raar.
Je hebt bijna een vergrootglas nodig maar ze zitten er wel degelijk...

Vlooien al tijden niet gezien zonder preventie te gebruiken.
En ik loop ze vaak na met buikie aaien  ;)

Allergie (atopie) is absoluut niet te hopen.
Ontgifting wellicht? Toch anaalklieren? Prostaat? (Geeft allemaal jeuk.)

Icm onderstaande topic vanmiddag toch maar naar de da.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 654.0.html
Door Robian
#2075993
Voorhuidontstekingen daar heb ik prima resultaten mee behaald met Silicea D30.
Bedoel je met de prostaat dat je verwacht dat die vergroot is of zo?
Ik heb hier twee honden met een vergrootte prostaat gehad en die hebben nooit tekeken gegeven van jeuk.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2076000
Robian schreef: Voorhuidontstekingen daar heb ik prima resultaten mee behaald met Silicea D30.
Bedoel je met de prostaat dat je verwacht dat die vergroot is of zo?
Ik heb hier twee honden met een vergrootte prostaat gehad en die hebben nooit tekeken gegeven van jeuk.
Goed om te onthouden Silicea D30, las het al meer op BP.
Heb vannacht zoveel zitten googlen dat ik niet meer precies weet van die prostaat maar dacht ook jeuk...

Ik was vannacht helemaal in de stress. Ed ging de nachtdienst in en alle spanning van de afgelopen dagen met Elvis kwam naar boven. Om 1 uur eindelijk naar bed en toen kreeg ik een paniek aanval. Om half 2 stond ik onder een hete douche (werkt kalmerend bij mij) en om half 3 was ik weer op Google en Barfplaats bezig. Heb het 4 uur zien worden voordat ik op de bank in slaap storte...
Door Robian
#2076010
Bij mijn weten veroorzaakt een vergrootte prostaat eigenlijk alleen pijn en geen jeuk.
Bij mannen (mensen-mannen  ;)) heb ik wel eens gehoord dat een vergrootte prostaat anale jeuk veroorzaakt.

Of de prostaat vergroot is valt bij de DA redelijk simpel te testen. (oftewel vinger in de r**t en voelen. En dan ben ik blij dat ik geen prostaat heb  :D )
Door tessa
#2076275
Als ik het zo zie heeft hij last van irritatie van het scheren van zijn piemel.
Aan de voorkant is het haar vrij lang gelaten maar in zijn liezen en de achterkant is kort.
Deze stoppeltjes zijn hard en kunnen irritatie veroorzaken, zeker als ze tegen elkaar schuren zoals daar.
Zou het daar volgende keer niet zo kort scheren.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2076312
Doe dat al zn hele leven iedere 6 weken en nog nooit heeft hij daar last gehad?
Die pluk (sikkie aan zn pikkie) doe ik sinds ie zn poot optilt want als ik dat korter doe dan zeikt ie vol over zn voorpoten heen  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door