Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2045448
Hoi allemaal,

Ik kreeg van de week de tip om cholodin aan Chico te geven omdat het middel bij allergische honden goede resultaten kan geven.
Degene die de tip gaf heeft een allergische herder en die hond had er zeker baat bij.
Nou weet ik dat Cholodin een middel is wat bij dementie word ingezet maar bij jeukklachten was nieuw voor mij.
Heb even gegoogeld en vond idd een site van een dermatoloog die het voorschrijft bij huidklachten.
Dus ik heb inmiddels een potje in huis en ga het zeker proberen maar ik vroeg mij af of er mensen zijn op BP die ervaring hebben met Choldin bij jeuk.
Uiteraard meld ik hier of het bij Chico iets doet.
Laatst gewijzigd door claudiaB op ma 31 okt 2011, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2045508
Ik had wel eens gehoord dat het afgezien van dementie ook zou kunnen helpen bij epileptie maar de jeukvariant kende ik niet (ik blijf dus even meelezen)
Door Ziviaantje
#2048006
Cholodin wordt inderdaad ook gegeven bij huid- en vachtproblemen. Of het werkt kan ik niet zeggen, maar staat wel in de bijsluiter :biggrin2: Ik ben benieuwd of het bij je hond werkt. Wat voor huidklachten heeft je hond?
Door claudiaB
#2048665
Ziviaantje schreef: Cholodin Wat voor huidklachten heeft je hond?
Chico heeft een atopische allergie. Wat zich uit in jeuk aan de onderkant van zijn lijfje, buik, liezen, pootjes en voetjes. De jeuk is niet seizoensgebonden alhoewel hij in deze periode wel meer last heeft dan in de winter.
Hij reageert ook op sommige voedingsmiddelen en op schoonmaakmiddelen.

Hij krijgt de cholodin nu 2 weken en het lijkt erop dat hij iets minder jeukt. Maar dat kan toeval zijn.............
Door Ziviaantje
#2049260
Dat is heel mooi!! Indy heeft het als jonge hond ook erg gehad, vooral de poten en de ogen, bleek graspollen te zijn. Gelukkig is ze er overheen gegroeid ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2053013
In feite wel. Er zitten nog wel een paar extra dingen in dei ook wel iets zouden kunnen doen. Inositol en lecithine bijvoorbeeld. Maar ik vermoed dat de B-vitamines het meeste doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2074518
Ik geef mijn paard vitaminen B na een ziekte waarbij het zenuwstelsel werd beschadigd wat zich uitte in verlammingsverschijnselen. De vitamine is het enige dat helpt, alle andere middelen doen niets.
Als er vitamine B inzit kan dat zeker wat doen voor het centrale zenuwstelsel.
Door claudiaB
#2074801
Het resultaat is niet wat ik hoopte  :-\
Chico heeft veel jeuk op dit moment. Het is soms om moedeloos van te worden.............
Door claudiaB
#2075744
Veerle-scrappyToo schreef: Bah :( wat heb je nog al geprobeerd tegen de jeuk? Misschien dat er dan nog iemand een idee heeft wat je zou kunnen proberen.
Pfffff heel veel inmiddels.
Ik ben begonnen met een allergietest (waar niets uit kwam) en een eliminatie dieet zonder resultaat.
Toen heb ik efavet 660 gebruikt, orthiflor voor de darmflora, puur jeuk, puur pollen,susslerzouten en hij word al 2 jaar homeopatisch behandeld en met bioresonantie. En nu dan de cholodin. Misschien vergeet ik nog iets.
Tot nu dan alles zonder resultaat. het enige wat wel "helpt" is prednison. heel af en toe als ik de jeuk te heftig vind dan krijgt hij dat ook.
Omdat er een mogelijkheid bestaat dat hij "iets" draagt voor mij heb ik een mens/dier opstelling besproken.
Dat vind begin september plaats.
Heel soms twijfel ik om het hypoallergeen dieet van Royal konijn te proberen omdat er een kleine kans bestaat dat hij op alle eiwitten allergisch reageert. Het gekke is dat die stap groot is voor mij :-\
Kan ik altijd nog proberen............
Door tt-tjes
#2076286
claudiaB schreef: Omdat er een mogelijkheid bestaat dat hij "iets" draagt voor mij heb ik een mens/dier opstelling besproken.
Dat vind begin september plaats.
wat bedoel je met "dat hij iets draagt voor mij"?
wat is een mens/dier opstelling?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door