Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marjo en Kiba
#2075570
Beste iedereen,

Een tijdje terug heb ik een topic geopend over Kiba met zijn eten en het ontlasting. Ik heb toen als tip gekregen om extra spier vlees te geven en dit heeft geweldig effect! zijn ontlasting is bijna niet geel meer  :biggrin2: Maar ik zie nogsteets af en toe onverteerde stukjes bod en voornamenlijk veel onverteerde stukjes wol. Ik vraag mij nu dus af of de maagzuur van Kiba wel goed genoeg is of dat dit vlees gewoon niet geschikt is voor hem. hij krijgt nu een uitsluit dieet van Tinlo de lam variant.

Ik hoop dat iemand tips heeft.
Door Marjo en Kiba
#2075582
Ik was nog vergeten bij te voegen dat we nu ook verschillend spier vlees proberen om te kijken hoe hij reageert op ander vlees dus ik ben best berijd om nieuwe producten te proberen zolang er maar geen granen of rund in zit (hier weten wij zeker van dat hij daar niet tegen kan)  ;)
Door inni
#2075672
Zit er wol in de lam variant??

Ik was van plan om straks gaan te bestellen, ik heb 25gr per dag nodig en moet per 10kg bestellen.Als er wol in zit kan ik 't beter laten, Berre heeft al problemen als hij haren van zichzelf binnen krijgt.
Door nike
#2075678
Tegenwoordig heeft Tinlo dierlijke vezels, dit is in de vorm van huiden en haren/vachten. geen idee wat de toegevoegde waarde is ervan, maar goed.
Door inni
#2075748
[quote="nike"]
Tegenwoordig heeft Tinlo dierlijke vezels, dit is in de vorm van huiden en haren/vachten. geen idee wat de toegevoegde waarde is ervan, maar goed.

[/quote]

Verdi.... das pech, dan zit er niks anders op dan verder te proberen met Naturis maar de lam compleet versie die ik de laatste keer haalde is voor 't grootste deel pens en dat gaat bij Berre niet goed. De lam allergie is heel fijn gemalen en de plantaardige toevoegingen geven ook probleem ('t is bijna niet te doen om de stukjes eruit te vissen, tegenwoordig ben ik om de dag meer dan twee uur aan 't peuteren :-\.
Door bloemetje
#2075811
Misschien een andere KVV? Ik geloof dat Carnivoer een lamvariant had zonder groentes? Dat vond ik zelf wel een hele goede.

Ik zou trouwens probiotica gaan bijgeven. Bij ons werkte Pro Bio Forte van de Groene Os heel goed. Die kun je bestellen bij Medpets.nl bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2075838
Tinlo stopt er dierlijke vezels in, omdat ze zeggen dat uit onderzoek blijkt dat dit goed is voor de darmwerking. Het lijkt me geen probleem dat er onverteerde wol in de ontlasting zit.

Er zijn meer kvv's die 100% lam bevatten:
- Lotgering Uitsluitdieet Lam
- Vergulde Hond Lam
(Carnivoer helaas niet)

En kvv's die alleen lam bevatten en ook een premix:
- Natudog Lam Compleet
- Naturis Lam Compleet
- Lupa Lam Compleet

En tenslotte kvv's die naast lam ook groenten bevatten:
- Haaksbarf Lam
- Alaska Lam
Door Marjo en Kiba
#2075873
Oke dus dat hij de wol uitpoept is dus geen probleem.. maar hoe zit het met de kleine beetjes on verteerde bot? Kiba krijgt wel al extra spiervlees maar het is nogsteets niet helemaal over. We zijn nu meer spier vlees gaan voeren al vraag ik me af of dit wel de oplossing is? Vanochtend merkte ik ook dat Kiba bijna niet meer kon poepen en zelfs begon te kreunen  :-\ misschien dan tog maar op ander een ander merk? en welk merk is dan verstandig? er mogen geen granen in zitten en ook geen rund..
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2075915
De merken die ik hierboven heb genoemd bevatten allemaal lam als enige diersoort en geen granen. Spreken die je niet aan?

Tinlo gebruikt veel bot en lamsbot bevat ook nog eens veel calcium. Er zijn meer honden die geen goede ontlasting hebben op Tinlo Lam.
Door Lizzy
#2075935
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kleine stukjes gemalen bot terug kan vinden in de ontlasting? Hoe groot zijn die stukjes die je terug vindt? En pluis je de ontlasting helemaal uit elkaar? Zitten die stukjes binnen in de ontlasting?
Door inni
#2075963
[quote="Lizzy"]
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kleine stukjes gemalen bot terug kan vinden in de ontlasting? Hoe groot zijn die stukjes die je terug vindt? En pluis je de ontlasting helemaal uit elkaar? Zitten die stukjes binnen in de ontlasting?
[/quote]

Bij Berre zitten de stukjes bot(net als de plantaardige deeltjes of groenten of rijst) bij mekaar in een deel slappe slijmerige ontlasting (of in periodes dat 't echt goed met hem gaat in een dik pak geel-groenig stevig slijm) .
(t ziet eruit alsof alles binnenin gesorteerd is en er in proppen uitkomt wat volgens mij er alleen maar kan op wijzen dat sommige dingen echt lang in de maag blijven ivm 't slecht verteren.
Door Marjo en Kiba
#2075987
@ Maike, ik was ondertussen al aan het kijken naar die soorten  ;)

@lizzy, net als wat Inni zecht, heeft Kiba net als Berre stukjes aparte ontlasting waar alles bij elkaar zit. Bij hem is het echter niet zo slijmerig en groen. Bij hem is het meer wol, bot en een beejte ontlasting wat het een beejte bij elkaar plakt.
Door Parelridder
#2076047
[quote="Marjo en Kiba"]
Oke dus dat hij de wol uitpoept is dus geen probleem.. maar hoe zit het met de kleine beetjes on verteerde bot? Kiba krijgt wel al extra spiervlees maar het is nogsteets niet helemaal over. We zijn nu meer spier vlees gaan voeren al vraag ik me af of dit wel de oplossing is? Vanochtend merkte ik ook dat Kiba bijna niet meer kon poepen en zelfs begon te kreunen  :-\ misschien dan tog maar op ander een ander merk? en welk merk is dan verstandig? er mogen geen granen in zitten en ook geen rund..
[/quote]Darf maakt ook voer op bestelling, dus met door jou bepaalde diersoorten: http://www.darf.info/pages/darf.php De minimale afname is 50 kg. Dan zou je ook kunnen kiezen voor een wat lager percentage vleesbot / hoger percentage spiervlees (bijv. 40% vleesbot). Misschien is dat wat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door