Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rineke
#206538
Gister naar de dierenarts geweest voor prik, ik heb hem goed op z'n hart gedrukt dat ik alleen het hoogstnodige aan inentingen wil geven. Hij heeft het keurig uitgelegd en ik kon me daar in vinden.

Toen begon mijn man over voeding (barf en vers vlees)
De enige opmerking van hem was als je het dan maar wel even kookt, dus weer zo'n dierenarts die zich nog nooit verdiept heeft in voedsel voor honden.

Wij hadden geen zin in verdere discussie met hem, maar nu wil ik toch naar een andere dierenarts. Mijn vraag is dan ook, bestaat er een lijst met artsen die wel bekend zijn met barf, zo niet willen dan zoveel mogelijk mensen reageren met namen en adressen van (goede) dierenartsen. Het maakt niet zoveel uit waar die woont, ik woon in Hellevoetsluis, maar we hebben het er ook voor over om een stukje te moeten rijden.
Door Lizzy
#206545
Ik vrees dat deze lijst niet bestaat.... Denk ook niet dat er veel dierenartsen voor warmlopen hoor. Het scheelt ze behoorlijk wat inkomen als ze hun brokken niet meer kunnen verkopen (heb ik het nog niet eens over de problemen die brokken veroorzaken).

Waar woon je ongeveer? Misschien dat we je toch wel kunnen helpen aan een DA bij jou in de buurt.
Door Lizzy
#206549
Jolly schreef: hellevoetsluis, zegt ze toch ;D :P
:P :P :P

Niet goed gelezen ;D!

Hellevoetsluit ken ik geen pro-vers-DA, maar misschien zijn er anderen.

Overigens, ik heb ook geen DA die vers promoot. Maar persoonlijk kan mij dat niet echt veel schelen. Zolang hij maar goed is verder. Ik ben gewoon arrogant en discussier niet over voeding met mijn DA want ik weet het gewoon beter ;D
Door Rineke
#206552
Lizzy, je zegt in Hellevoetsluis ken ik geen pro vers dierenarts, maar misschien egens anders wel, het maakt mij niet zo veel uit om te rijden???
Door Lizzy
#206554
Den Haag zit een pro-vers dierenarts (John Woudstra). Almere/Amsterdam zit een pro-vers dierenarts (Tannetje Koning). Limburg zit een pro-vers dierenarts (Wim de Leeuw). Mmmm, ik geloof dat dat ze zo'n beetje zijn.... Tis toch triest!!! Ik ken nog wel een paar "ik keur het niet af" dierenartsen....

Misschien zijn er ook nog andere leden die pro-vers dierenartsen kennen hoor!
Door Ineke
#206967
Ook mijn dierenarts is niet voor vers. Tenminste, dat denk ik niet met een winkels vol Hill's en Eukanuba ;D
Ik heb ooit een keer gezegd dat ze kompleet versvlees krijgen. Hij vroeg toen: Maar ze krijgen toch ook wel brokken? Tuurlijk! zei ik.... 8)
Ik ben op dit moment ook niet zo tevreden over deze arts, maar vind het te riskant om een DA verder weg te gaan zoeken.
Een uur in de auto voor een ontstoken oor of een injectie is niet zo erg, maar wat doe je als er spoed bij is?
De dierenarts bij jou in de buurt ziet je dan al aankomen.

Dit is geen waarschuwing hoor, maar misschien iets om mee te nemen in je beslissing.
Laatst gewijzigd door Ineke op vr 19 nov 2004, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#206999
Je bent toch gewoon een klant? Je kunt toch rustig gebruik maken van meerdere dierenartsen?
Er zitten hier in het dorp twee bakkers. Als ik de ene dag brood bij de ene bakker haal en de volgende dag taart bij de andere, dan stuurt die me ook niet weg omdat ik ook klant ben bij zijn concurrent.
En zo ga ik voor de simpele en/of spoedeisende zaken naar de dierenarts hier om de hoek, en voor de meer ingewikkelde zaken zoek ik het wat verder weg.
Door monky555
#207055
onze dierenarts verkoopt ook alleen maar brok :'( maar hij is er niet tegen in onze situatie (huidproblemen, allergie) hij vindt dat monky er heel goed uit ziet en hij vindt dat hij een heel mooi gebit heeft ;D overigens is hij de enige da waar monky koekkie's van aanneemt dus ook al had ie het niet goedgekeurd blijf ik toch bij hem monky voelt zich niet snel op zijn gemak en laat niet makkelijk iets toe van "vreemde" en hij mag heel veel met hem dus dat vindt ik iets belangrijker
Door Audrina
#207125
Mijn DA (Nijhuis in Delft) zal uit zichzelf niet tegen iemand zeggen dat ie versvlees moet gaan voeren, maar hij is absoluut niet anti vers. Een tijdje geleden had ik het met hem over de arthrose & pootproblemen die alle 3 mijn hondjes hebben en toen begon ie over brokjes met glucosamine er in. Toen heb ik hem verteld dat brokken er hier niet meer in komen en dat de honden vlees krijgen waar ik daar zelf o.a. gluco aan toevoeg. Toen zei hij dat dat helemaal goed was en dat sloeg niet op de gluco maar op het vlees.
Tuurlijk verkoopt ie je liever een zak brokken, maar anti vers issie dus niet. ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#207523
in Arnhem was "pas" de derde DA niet anti-vers, hij vroeg wel even door om zich er van te verzekeren dat Bas wel compleet gevoerd werd.

De enige keer dat ie antivers was, was bij de blaasproblemen van mijn kat. Maar goed, ook die kat eet nog steeds vers.

Bij mijn huidige DA praktijk stonden ze "verbaasd" dat ik vers geef maar waren er zeer zeker over te spreken.

En ach, als deze praktijk antivers was geweest maar verder wel kundig dan had ik dat voor lief genomen. Ik sta volledig achter deze manier van voeren en geen mens die het ooit nog voor elkaar krijgt dat ik mijn beesten weer brokken geef ;D
Door Eidos
#207544
Mijn DA ( kortenoord in wageningen ) zijn niet echt pro maar ook niet tegen. Maar al waren ze wel tegen .. ik geef mijn hond vers, of ze het leuk vinden of niet :D.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door