Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door s pekelder
#2073841
hoi hoi

weet iemand wat mijn ventje bezielt
ik heb een hond met een heel slecht verleden er is dan ook nog wel wat gedrag zoals angst in hem die we er niet uit kunnen krijgen
maar nu tilt hij vanavond zijn poot op tegen mijn dochtertje van 4die gewoon met haar blokjes zit te spelen.... :D

waar komt dit vandaan ik weet dat hij zo nu en dan best wel is jaloers kan zijn
wil overal tussen en staat er ook altijd gelijk bij zodra er iets gebeurt
maar heeft absoluut geen aggresief gedrag en is ook niet dominant

wat is dit
wie een idee hebt
ik hoor het graag want volgens mij is die in het warretje

grt siss
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2074156
Idd... Hartstikke dominant! Je schrijft... Hij wil overal tussen. Is dat wanneer je bijv. Je dochter roept en of knuffelt? Mijn dalmaatje (teefje) deed dat ook. Lijkt op t eerste gezicht ook niet dominant maar eerder angstig en onzeker. Maar als je goed kijkt kan ze er echt wat van hoor. Ze duwt bijv. Onze andere hond zo weg bij de leukste plekjes. Bij hem durft ze dat wel.
Door s pekelder
#2074157
hij is nu twee en een half

en het is niet alleen met mijn dochtertje ook met het konijn wat ik effe vast pak enz
het lijkt wel of het erger word

maar het is voor de rest zo een sufferd en angsthaas
hij gaat nog op de loop voor een eend

weet echt niet wat ik hier mee moet!!!
#2074158
Ergens tegenaan plassen komt ook vaak uit onzekerheid voort.

Er tussen gaan staan ook ook een vorm van bezitsagressie zijn, beschermingsdrang.

Kortom er kan vanalles aan de hand zijn.

Ik zou een gedragstherapeut in schakelen. Die kan beoordelen of het allemaal goed gaat tussen je hond en dochter. Adviezen zonder de situatie gezien te hebben vind ik te risicovol in deze situatie.
Door s pekelder
#2074215
het is ook zo dat als je de situatie kent het makkelijker is om hier een oordeel over te vellen

maar als ik kijk dat ik iemand ben die opgegroeit ben met honden
in alle soorten en maten maar allemaal probleem/asiel gevallen
van vals tot zeer schattig
stond ik toch wel even raar te kijken

ik heb rocco nu twee jaar en de afgelopen jaren wel zoveel ervaring opgedaan dat ik wel in kan schatten dat hij geen kwaad in de zin heeft
hij is nadat ik hem in huis gehaald heb heel erg aanhankelijk wat mij betreft beetje verlatingangst denk ik
maar ook put hij daar zekerheid uit juist omdat hij zo bang is
als je het "samen"doet durft die zoveel meer....

wat mijn meisje betreft hij houdt haar ook wel continieu in de gaten maar op een hele vrolijke manier
zij in de zandbak of met water spelen hij staat er kwispelend naast enz

maar dit vond ik gewoon zo raar
alleen al het feit dat hij zijn poot TILT heb die in die twee jaar niet eens tegen een boom gedaan
wist niet eens dat die het kon

maar bedankt voor de reaktie's houdt het zeker in de gaten
en zal anders idd stappen ondernemen

grtjes
Door Monoxxide
#2074595
Heb daar inderdaad ook al meerdere verhalen over gelezen op een bull forum rond die leeftijd met dit ras.
Weet natuurlijk niet of dat opgaat voor jullie hond maar zou hem toch nooit durven alleen laten met de kleine voor je weet hoe en wat.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2074628
Ik denk dat het toch idd wel verstandig van je is dat je er een gediplomeerd gedragstherapeut bij haalt. Ook als je zelf aardig wat ervaring hebt opgedaan, kan iemand met een deskundig oog en die buiten de situatie staat er toch van uit een ander oogpunt naar kijken. Want of het nu dominatie of angst is, je wilt toch niet meemaken dat er iets ergs gebeurd tussen kind en hond.
Door smulpaap
#2074889
ik ben het hierin vooral met Senta eens . Vergis je niet in een Bulldog achtige hoor . Dat kunnen zonder dat je er zelf op tijd erg in hebt ware tirannen worden . Het is in vele opzichten een apart ras . Dus ik zou zeker tijdig een goede GT inschakelen .
Door s pekelder
#2075006
Senta schreef: Is het de hond van de foto? Een amerikaanse bulldog? Die worden rond die leeftijd volwassen, sterker nog ze worden laat volwassen dus het echte karakter komt naar voren rond de drie jaar.
De hond moet zijn plek leren kennen, maar nu ik zo lees dat jij al jaren lange ervaring heb met honden met alle soorten karakters verwacht je toch wel dat je dit incident niet ziet als een hond die in de war is?

Goed dat je stappen gaat ondernemen, je zult niet de eersten zijn bij wie dit gedrag overslaat in grijpen van het kind, of bv een ander huisgenoot. Op het bullenforum kom ik dit soort verhalen wel vaker tegen, laatst nog. Hond heeft al die tijd signalen genoeg afgegeven (Wegduwen, overal bij willen zijn, speeltjes van het kindje stukbijten, tegen spullen en het kindje zelf aanpiesen) de hond greep het kind op een dag vol in het gezicht.
Vandaar mijn waarschuwing.

Heb je een bench?




ja ik heb een bench en ja ik weet ook hoe ik met deze hond om moet gaan
en nee het is geen americaan het is een old english
mijn hond kent zijn plek en luistert hier ook naar

hij is voor de rest heel vriendelijk en heel onderdanig
als een hond voor hem gaat leggen legt hij ernaast
als hij uitgelaten word plast die maar één keer als een teefje
aan een paaltje of graspriet snuffelen doet die niet

als ik dit zo opnoem neem ik aan dat je hier ook uit op kan maken dat er van dominantie geen sprake is
dus als hij dit gedrag ineens vertoont
vind ik dat die even in de war is!!!!
#2075028
nu ben absoluut denk 1 van de minste stres hond/kind mensen die ik ken. :P
maar zou toch voorzichtig kijken waar t vandaan komt, want alhoewel ik zelf bull heb, is mijn ervaring met bullen niet super altijd.
en hoewel ik dacht dat mijn bull nooit zou grommen tegen kindje is dat dus wel gebeurd.
een hond plast niet omdat die in de war is tegen een kind aan zo simpel is het gewoon, er is een reden voor en aangezien ik in jou geval bij zo'n onzekere hond dus nog erger zou zoeken waardoor het is voor er straks wel echte problemen komen en je te laat bent en de hond en ook kind natuurlijk de l*l zijn
Door Parelridder
#2075033
Ik heb helemaal geen verstand van Bulldog's en waag me niet aan een interpretatie n.a.v. iets wat ik niet gezien heb als er een kind bij betrokken is, maar ik wil wel graag wat anders met je delen.
Afgelopen winter heeft mijn Merel kort achter elkaar 2 behoorlijk traumatische/bedreigende ervaringen opgedaan. Ik had niet verwacht dat dit consequenties zou hebben voor haar gedrag, maar schrok nog veel meer van de mate waarin haar gedrag omsloeg. Ik kan me je schrik en verbazing dus heel goed voor stellen als je maatje ineens iets doet wat echt totaal niet past binnen z'n gebruikelijke manier van doen.
Ik heb direct contact opgenomen met een dijk van een instructrice en gecertificeerd gedragstherapeut, Jolien Schat. Immers, hoe minder kans ongewensd gedrag krijgt om een gewoonte te worden, hoe makkelijker het te verhelpen is. En ik wilde daarom niet het risico nemen dat ik hierin iets vergat of verkeerd inschatte.
De adviezen gaven waanzinnig snel resultaat, zo snel dat na de eerste training mijn zorgen al plaats maakten voor vertrouwen. Wat een heerlijk gevoel was dat!
De laatste puntjes hebben we op de i gezet met de hulp van Lisette van Zwol-Oord, werkzaam bij dezelfde hondenschool en gedragscentrum (bulldog liefhebber overigens! http://www.honden-gedragscentrum.nl/ove ... sette.html). Dat was een geweldig fijne en leerzame ervaring die onder meer mijn ogen opende voor kwaliteiten van Merel die ik zo gewoon vond dat ik me er niet eens van bewust was. Tevens liet ze me zien dat het laatste restje 'erfenis' uit de traumatische gebeurtenissen niet meer bestond vanuit angst, maar vanuit gewoonte (waarna ook dit omgebogen is tot gewensd gedrag).
Ik ben heel blij dat ik Merel en mij deze hulp heb gegund. Het heeft ons heel veel opgeleverd en het was nog leuk ook!
Door Lil
#2075308
Wat ik ook heel waardevol vind aan een gt is dat ik heel veel kan weten en zien (is even een hypothese en ik zeg dus niet dat ik dat kan), maar dan nog kan ik niet mijn eigen gedrag zien. Ik doe onbewust dingen waar mijn honden op reageren en daar moet iemand je op attent maken. Ook kijkt een buitenstaander zonder emotie naar jou en je hond. Ik ben betrokken bij mijn honden en kan dat dus niet.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2075565
Lil schreef: Wat ik ook heel waardevol vind aan een gt is dat ik heel veel kan weten en zien (is even een hypothese en ik zeg dus niet dat ik dat kan), maar dan nog kan ik niet mijn eigen gedrag zien. Ik doe onbewust dingen waar mijn honden op reageren en daar moet iemand je op attent maken. Ook kijkt een buitenstaander zonder emotie naar jou en je hond. Ik ben betrokken bij mijn honden en kan dat dus niet.
Dat is precies verwoord zoals ik het dus ook bedoel met mijn opmerking dat een GT er vanuit een ander oogpunt naar kijkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door