Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#2073748
Hallo

Onze hond willen we graag laten castreren...hij is nu pas 6 maanden, maar we willen graag weten vanaf welke leeftijd dat het beste zou kunnen!
Hij is nu al erg stoer...tilt al vanaf 4 maanden overal zijn poot tegen op(ook tegen onze stoel) zucht....... en probeert ons regelmatig uit!...Vroeg wijs dus!!
;)

We wonen in flevoland en zijn ook op zoek naar een betaalbare goede dierenarts....Iemand een Tip? Een stukje rijden geen probleem!

Ik w8 jullie reacties af

Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2073798
zou in eerste instantie meer tijd en vooral intensief gaan trainen..
hij is 6 mnd zo giga zouden zijn hormonen nog niet opspelen..
die vroege wijsheid kan je gebruiken met trainen!
heb er hier eentje die tilde direct met 8 weken zijn poot op, is een grote sukkel...
wacht zeker totdat ie een jaar is geweest, hij moet zich nog helemaal ontplooien..
zowel lichamelijk als geestelijk
Door El budha
#2073835
Ik sluit me aan bij van Aalst.

Verder mocht je op zoek zijn naar een goede betaalbare dierenarts in Flevoland. Onze dierenarts zit in Dronten, Delta kliniek. Zij nemen echt de tijd voor je huisdier. Onze hond is daar middels gasnarcose geholpen, hier betaal je uiteraard ook iets meer voor.
Verder hebben zij onze bejaarde kat ook uitstekend geholpen. De nazorg is perfect!
Door Suzanne
#2073866
Oh, maar castratie kun je niet zien als vervanging voor opvoeding en training hoor!

Ik ben er niet voor om te snijden in een gezond lichaam zonder goede reden eigenlijk. En ALS je al wilt castreren zou ik daarmee wachten tot de hond geestelijk en lichamelijk is uitgegroeid.

Suzanne
Door M@rina
#2074603
Castratie is zeker geen behandeling van "dominant"gedrag.  In sommige gevallen kan het gedrag zelfs erger worden in plaats van dat het afneemt na de castratie.

Zou zeker wachten tot een jaar of 2 en dan zou je een eerst eens een chip kunnen proberen alvorens je het mes zet in een gezonde hond.
De chip werkt het zelfde als castratie is alleen tijdelijk. Mocht blijken dat je hond er echt van opknapt kan je altijd nog overgaan tot castratie. Maar eerst trainen en discipline aanleren.
Door Ellen44
#2074775
Bedankt voor de reacties....

Uiteraard wachten we met castreren totdat hij goed is uitgegroeid ;)
Hij is vroegwijs.......en we zijn lekker met hem aan het werk!
Nogmaals bedankt voor de tips....

groetjes Ellen
Door sella
#2074806
Ik zou zeggen, neem een implantaat zodat het aapje nog wat kan uitgroeien.
Door sella
#2074820
Nou mijn aap groeit gewoon door op het implantaat.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2074821
sella schreef: Ik zou zeggen, neem een implantaat zodat het aapje nog wat kan uitgroeien.
een implantaat met 6 maanden?
Dat vind ik persoonlijk veel te jong. Het implantaat legt alle hormoonproduktie in de hersenen plat, nog meer dan bij een gewone castratie.
Er staat ook duidelijk in de bijsluiter dat het niet voor de puberteit gegeven mag worden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2074822
sella schreef: Nou mijn aap groeit gewoon door op het implantaat.
tuurlijk groeit ie door, een hond die je op 9 weken castreert blijft immers ook geen pup.
Door sella
#2074924
Buffel heeft met in maart een implantaat gekregen, toen was hij 8 maanden. En hij is gewoon een puber, wordt breder en groter, alleen die hormonale agressie is weg
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2074988
het is niet enkel een lich groei, maar ook een geestelijke groei.....hormonen hebben ze nodig om zich te ontplooien om een karakter meer te vormen..
Door sella
#2075391
Dat weet ik, maar ik geloof dat een hond met een bijna de hele tijd bestaande erectie niet zijn echte karakter kan vormen.

Ik wilde hem niet al met 7 maanden castreren, en toen hij bijna een spaanse kraag had, was dat de druppel voor hem. Ik heb met ijszakken zijn piel moeten koelen, de paniek van het dier...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door