Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sann_
#2073843
Goedenavond,

afgelopen vrijdag ben ik begonnen met Carnibest light te voeren aan Jack.
Nu heeft hij al deze dagen erg dunne ontlasting. Vanmorgen was het echt diarree.
Vandaag dus maar even geen vlees gegeven. Ook stinkt zijn ontlasting veel meer en ziet het er gedeeltelijk grijzig uit.
Maar waar zou dit aan kunnen liggen? Hij heeft namelijk eerder Carnibest gegeten, wel een ander soort, maar daar nooit last van gehad.
Laatst gewijzigd door Sann_ op zo 31 jul 2011, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#2073886
In CB light zit een erg hoog percentage pens, pens is orgaanvlees en werkt laxerend verders zit er alleen in de CB light een calciumsupplement en in de andere varianten gemalen bot. Sommige honden kunnen hier niet goed tegen. 2 mogelijke redenen waarom je hond dus dunne ontlasting heeft op CB light.
Door charmed
#2074341
Hoe oud is Jack eigenlijk? En heeft hij altijd al vlees gehad? Of is hij net begonnen met vlees?

Als hij net begonnen is met vlees en hij is al wat ouder, kan het zijn dat zijn maag/darmen nog moeten wennen aan het vlees. Het advies is dan van Carnibest. 14 dagen overgieten met kokend water, af laten koelen en dan voeren. Zo ben ik ook begonnen om mijn honden over te zetten op vlees. Het is nog al een verschil verteren van brokken (heel licht) en verteren van vlees (ligt zwaar op de maag) en er moet hard voor gewerkt worden om dat te verteren.
Door Sann_
#2074605
Jack is 8. Ik ben begonnen met de light omdat hij epilepsie heeft en dus geen granen en kip mag.
Hij heeft al meerdere malen vlees gehad, zonder te koken. En heeft hier nooit zo op gereageerd..
Door charmed
#2074636
Ik heb ook meerdere shelties met Epilepsie en die krijgen/kregen ook andere soorten van Carnibest. Toch eerst maar even overgieten met kokend water. Waarom mag hij geen kip?

Als hij de Carnibest Light mag, dan mag hij straks ook de andere soorten van Carnibest, die heeft veel meer soorten, eend/rijst, kalkoen/rijst.
Door Irish
#2074661
[quote="charmed"]
Het is nog al een verschil verteren van brokken (heel licht) en verteren van vlees (ligt zwaar op de maag) en er moet hard voor gewerkt worden om dat te verteren.
[/quote]

Ik dacht dat het juist andersom was? Vlees licht en brokken zwaar?
Door charmed
#2074681
[quote="Irish"]
Ik dacht dat het juist andersom was? Vlees licht en brokken zwaar?
[/quote]Darmen moeten veel meer werk verrichten om vlees te verteren en daarnaast blijft het veel langer in de maag/darmen.
Door Sann_
#2074759
[quote="charmed"]
Ik heb ook meerdere shelties met Epilepsie en die krijgen/kregen ook andere soorten van Carnibest. Toch eerst maar even overgieten met kokend water. Waarom mag hij geen kip?

Als hij de Carnibest Light mag, dan mag hij straks ook de andere soorten van Carnibest, die heeft veel meer soorten, eend/rijst, kalkoen/rijst.
[/quote]

Ik had gelezen dat er bij kip eventueel granen kunnen achter blijven..
Door charmed
#2074938
[quote="Sann_"]
Ik had gelezen dat er bij kip eventueel granen kunnen achter blijven..

[/quote]Alleen als er de maag er in verwerkt is. Maar kipfilet daar kan geen graan in achterblijven.
#2074943
In de kippennekken zou nog graanresten kunnen zitten.  En de maagjes inderdaad, maar ik denk dat ze die wel uitsproelen.  Maar is dat dan niet met elk gekweekt gevogelte?  Dus ook kalkoen, eend , kwartel... enz  Die krijgen toch allemaal graan te eten?
Door charmed
#2075084
[quote="pearlsofpassion"]
In de kippennekken zou nog graanresten kunnen zitten.  En de maagjes inderdaad, maar ik denk dat ze die wel uitsproelen.  Maar is dat dan niet met elk gekweekt gevogelte?  Dus ook kalkoen, eend , kwartel... enz  Die krijgen toch allemaal graan te eten?
[/quote]Kalkoen en kwarter krijgen idd graan, eend weet ik niet of die ook graan krijgt, bij CB hebben ze mij toendertijd gezegd dat echt alle granen uit de magen gespoeld worden. Als er een maag van een vogel in verwerkt was. Andere merken durfden dit niet toe te zeggen, maar bij CB wel. Ik heb nog nooit een graan gevonden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door