Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2071370
lightning schreef: Ik heb helaas nog steeds gene uitslag. Vanavond moet ik er toch heen voor entingen en dan vraag ik het nog een keertje.
Ik neem aan dat het niet de oude hond is die ingeënt moet worden?

Doof worden kan hele diepe slaap veroorzaken. En idd, het ouder worden kan ineens heel snel gaan, alsof ze het opgeven en berusten in het naderende einde. Moeilijk is dat  :bigarmhug: :bigarmhug:
#2071395
Mevroi Kruim schreef: Ik neem aan dat het niet de oude hond is die ingeënt moet worden?

Doof worden kan hele diepe slaap veroorzaken. En idd, het ouder worden kan ineens heel snel gaan, alsof ze het opgeven en berusten in het naderende einde. Moeilijk is dat  :bigarmhug: :bigarmhug:
Nee hoor er moeten nog wat kittens geent worden. De oude hond niet. Die word alleen maar jaarlijks weil geent en dat was in januari.
#2072504
Ik heb de uitslag gehad en er kwam niet veel bijzonder uit. Heel misschien de schildklier maar dan moet er vervolg test gedaan worden of het met hormonen te maken heeft (dan is het niet van de schildklier of zo)of echt de schildklier. Die vervolg test laat ik dan ook wel doen. Het bloed hebben ze toch nog.

Alleen dat zou niet dat stinken verklaren. Maar ik maak me steeds meer zorgen. Ze is zodra ik zit en ze ligt slaapt ze al heel diep. Kan iemand mij vertellen hoe een hond hoort te ademen? Zer ademt meer alsof ze aan het buikdansen  is meer rollend zeg maar. Ademen honden net zo als mensen? Borst- buik ademhaling (of ik zeg het verkeerdom). Ik ga iig een foto laten maken van haar longen. Ik wil gene ongein net als met mijn vorige hond. Als daar wel iets op te zien is weet ik dat het sowieso snel aflopend is.

Ook stinkt ze nu meer uit beide kanten vind ik. Ook is de stevigheid van de ontlasting minder en dat terwijl de voeding niet veranderd is. Maandag moet ik terug bellen en dan zeggen over de vervolg onderzoek en dan wil ik die longfoto eventueel buikfoto. Voor ene echo zou ik ergens anders heen moeten.

Ze sprak al over doorsturen voor maagonderzoek maar zoals ze nu is en gezien haar leeftijd wil ik haar never onder narcose hebben. Dat doe ik dus ook niet.

Kan iemand mij eens kijken naar jullie gezonden honden want ik zie dingen die ik niet moet zien en ik vind dit niet leuk meer.
#2072519
Een verteringsonderzoek kan door wat ontlasting op te vangen, dat is simpel.
Een echo van haar buik en borstfoto is niet zo belastend..
Is het echt geen rotte kies die stank, ontstoken tandvlees?
Als een hond op z`n zij ligt, gaat de ribbenkast rustig op en neer met ademen !!
#2072524
Mijn oude Jack van 14 heeft een hele normale rustige ademhaling . Uitzondering is warm weer , dan zie ik echt dat dat hem wat zwaarder begint te vallen . Hij is dan trouwens gewoon binnen hoor . Ook Noa onze Engelse Bull van 10 heeft een normale rustige ademhaling , en ook met warmte is ze onrustiger en hijgt wat meer .

En ja wat de onderzoeken betreft ? Kijken wat ze nog aankan denk ik . Het moet wel allemaal haalbaar zijn voor haar denk ik dan maar .
Al kan men uit een zg vooronderzoek natuurlijk al veel halen voordat er tot narcose wordt overgegaan
#2072532
de Meiden schreef: Een verteringsonderzoek kan door wat ontlasting op te vangen, dat is simpel.
Een echo van haar buik en borstfoto is niet zo belastend..
Is het echt geen rotte kies die stank, ontstoken tandvlees?
Als een hond op z`n zij ligt, gaat de ribbenkast rustig op en neer met ademen !!
Nee haar gebit is ge checkt en ze verbaaste hoe schoon en wit ze waren. Ze vroeg ook of ze ooit zijn schoon gemaakt Maar nee zelfs dat niet :). Maar gebit was dus perfect en tandvlees niet onstoken.

Die foto laat ik doen en die echo moet ik even kijken waar. Heb weinig vervoer en wil dat dus of dins en uiterlijk woensdag alles gehad hebben.

Nou erg rustig vind ik haar niet met ademen. Lijkt wel buikdansen af en toe. Niet altijd.
#2072695
Bij onze honden die hartproblemen hadden (vergroot hart), zag je de ademhaling vooral vanuit de buik plaatsvinden. En altijd sneller en onrustiger dan toen ze nog geen problemen hadden. Het hoeft het niet te zijn natuurlijk, maar deze ervaring heb ik.
#2073391
Frank ademde ook onrustiger op z'n oude dag, hij had het erg vlug warm en hoe ouder hij werd hoe erger dat werd. Ben er ook ooit mee naar de Da geweest omdat ik dacht dat hij misschien vocht vasthield, dat was niet zo en hij kreeg gewoon een slechtere conditie en hij was iets te zwaar. Voor dat stinken zou ik echt probiotica gaan geven en dan bij voorkeur eentje die zo veel mogelijk culturen bevat. dat heeft bij Frank zo ontzettend veel geholpen. Ook ben ik toen gestopt met groentemix en het geven van vet vlees als lam en geit.
#2074000
Hebben jullie dat dan nooit? Dat je echt van heel diep van binnen gewoon voelt dat er echt iets niet goed is? Ik had dat met Sheila en ik voel dat nu weer. Met dit schrijven slik ik mijn tranen weg want daar wil ik nog niet aandenken. De enige tip die mijn Da vrijdag gaf is karnemelk iedere dag geven en kijken of dat verschil zou maken. Maar nee maakt geen verschil. Pff morgen weer bellen naar de DA. Van de week maar foto's laten maken.
#2074517
Ja, ik ken het gevoel. Dat had ik met Myrthe, toen ze af en toe hoestte en vrij snel en oppervlakkig ging ademhalen. De DA zei in eerste instantie dat haar hart goed was en haar longen schoon en dacht aan een keelontsteking. Maar ik wist gewoon zeker dat het helemaal, maar dan ook helemaal niet goed was. Ik bleek helaas gelijk te hebben  :-[ En ze was nog maar zeven.
Ik hoop van harte dat jouw gevoel niet klopt. Sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door