Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2074504
Hallo allemaal.

Sinds 2 weken zit onze labrador Hope aan het vers, na 6 jaar brok te hebben gehad.
Reden van overstappen: giga problemen met zijn huid.

Hij heeft eerst een week kvv gehad, en daarna barf.
Het verschil is groot, hoewel het nog maar 2 weken geleden is dat hij geen brok meer kreeg.
Hij ligt 's avonds stil in zijn mand, waar hij voorheen altijd lag te krabben, op zijn poten lag te bijten etc.
Zijn huid is goed aan het bekomen. Hij had heel veel hotspots, zo erg dat we hem volledig hebben geschoren omdat we door de bomen het bos niet meer zagen. De plekken zijn bijna genezen, terwijl we voorheen gewoon niet meer wisten wat we moesten doen. Dachten we dat we er waren, beet hij het weer  open of kwamen er nieuwe plekken bij. Nu al anderhalve week geen nieuwe plekken gezien. Zijn vacht groeit weer aan en hij begint te glanzen.
De binnenkant van zijn oren voelt nu koud. Voorheen altijd klam, en ze waren altijd vies. Deze week heb ik ze niet hoeven schoonmaken.

Hij heeft wel traanogen. Best behoorlijk eigenlijk.

Maar waarvoor ik dit schrijf, zijn lippen en liezen zijn nog altijd roze. Ook de binnenkant van zijn oren zijn licht roze.
Dit is eerst wel witter geweest, maar het is ook vaak veel roder geweest.

De vraag: hoort dit er bij? Of zou er toch nog een soort van allergie kunnen zijn?
Ik ben namelijk op de gok gewoon begonnen met een menu van 4 diersoorten waar ik makkelijk aan kon komen. Hij weegt namelijk nog maar 24,5 kg en ik wil niet dat hij nog meer afvalt.
Ik had een eliminatie plan achter de hand, maar nu vraag ik me eigenlijk af hoelang ik dit menu moet proberen voor ik kan zeggen dat hij het er wel of niet goed op doet.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat de restverschijnselen van de brok niet meer te zien zou moeten zijn?
#2074674
het ontgiften komt meestal tot uiting op de zwakste plekken van de hond. Tranende oogjes en rode oren, liezen zijn idd tekenen van ontgiften. Je lab heeft lang op brok gestaan, dus dat heeft een tijd nodig om het lichaam te verlaten. Ik denk dat je over een week of 6 goed beeld hebt en dat het ontgiften dan wel over zal zijn.

Barfplaats wordt gesponsord door