Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door samantjuh
#2074279
Weet niet zeker of het in deze rubriek geplaatst moet wordne maar denk van wel
Onze Flatcoated retriever heeft denk ik verlatingsangst hij blaft , jankt of sloopt als we weg zijn
gister weer een boze buurman aan de deur dat als die hond zo doorga ze actie gaan ondernemen erge is nog wel dat ipv de flatcoated gelijk onze bullterrier de schuld kreeg  :-\
Heb echt van alles geprobeerd dus van te voren 2 uur met hem intensief lopen (los )
paar keer geprobeerd los in de woonkamer maar dan zoekt die iets om te slopen hij is dan wel stil hij blaf en jankt de hele boel bij elkaar als die in de bench moet (maatje deense dog bench)
Ik laat express me tv aan voor hem zorg dat er voldoende drink water sta en dat die evt wat te kluiven heeft
Zelf denk ik dat de verlatinsangst is gekomen omdat die vroeger van em ma is geweest tot die 6 maanden werd en ze hem niet meer aankon hij werd altijd meegenomen en toen opeens afgestaan
We hebben nu zelfs al een blafband aangeschaft maar dat boeit hem niet blaft die gewoon doorheen  :-\
Wie kan ons helpen ?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2074300
blafband niet meer omdoen maar een gt in schakelen...
heb je het al een gefilmt?
misschien wordt er dan duidelijk waarom ie blaft, of ie echt veel blaft ed...
als je hem vanaf 6 mnd heb heb je er wel op kunnen trainen..
hoevaak zit ie alleen?
misschien ipv in een bench in een aparte kamer, samen met de andere hond, waar ie niks kan slopen?
Door samantjuh
#2074315
Heb hem al een paar keer gefilmd het gebeurd eigenlijk uit het niks
de bench sta ook in een apparte kamer met onze oude bullterrier die de rust zelf is
We laten hem zo min mogelijk alleen
meestal zijn we op vrijdagavond even boodschappen doen (duurt max 2 uurtjes )en soms zaterdag (niet elk weekend) de stad in dit duurt ook nooit langer dan 3 a 4 uurtjes
Verder ben ik  thuis of is me vriend thuis en de korte tijden dat die alleen zit klagen de buren
ik snap een blaffende hond is niet leuk maar het gekrijs van een kind om 5 uur in de ochtend ook niet  :biggrin2:
of de muziek van de buurman op zondag ochtend terwijl er op een radio wel een volume knop zit  :biggrin2:
maar goed ik heb het ook niet erg getroffen met me buren we zijn namelijk ook het enige echt jonge stel in  het blok hier dus ..
Heb ook al een keer zo`n verdamper geprobeerd maar dat werkt ook niet
Heb hem inderdaad vanaf ongeveer 6 maanden en heb hem ook zeker van alles kunnen leren en hij kon ook een tijdje alleen zijn
maar het gedrag keert elke keer terug en blaffen is echt puur als die in de bench zit dus elke keer is het weer afwegen van of een blaffende hond of een kapot bankstel (bijv )
hij is nu bijna 6 jaar dus je zal denken dat die onderhand wel wat rust heeft maar helaas
met gt bedoel je gedrags therapeut neem ik aan ?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2074321
en in een aparte kamer zonder bankstel?
ik bedoel een wat lege kamer, met enkel hun spulletjes?
gordijnen dicht radio aan..
of in de keuken met een hekje ervoor..
zo vaak zit ie niet alleen zo te horen, wat een gezeur dan he...
zou de volgende keer zeggen van hoor je dat dan met die radio zo hard aan ;D
gt is gedragstherapeut..
Door samantjuh
#2074326
jep ook al geprobeerd in een kamer zonder spullen
maar dan trek die evt het behang van de muren en neemt die de deur te grazen hij is nogal hardnekkig  :-[
Vind het een schat van een hond en wil echt met hem werken dit heb ik de buren ook al uitgelegd
ik zit verdorrie zelfs nu me vriend vakantie heeft continu thuis omdat ik niet wil dat hun last hebben
hahaha ja vind het ook knap dat die dat kan horen door de radio heen
Kan je me toevallig een goede gt aanraden we wonen in midden brabant :)
Door Mevroi Kruim
#2074373
Filmen om te kijken wat er precies gebeurt. Na hoeveel tijd hij gaat blaffen/janken/slopen, hoe hij er daarbij uitziet, hoe lang het duurt, hoe het klinkt, allemaal heel belangrijk om te weten wat er aan de hand is. Verder is belangrijk om te weten of hij drinkt of eet als je weg bent, helemaal niet, alleen drinken, heel veel drinken, plassen/poepen, veel kwijlen (plasjes kwijl op de vloer). Daaruit kun je afleiden hoeveel stress hij heeft, of hij bang is of zich verveelt of bv reageert op dingen die in de omgeving gebeuren.
Door mysmoothcollies
#2074711
Ik ken mensen die hun hond hebben geleerd alleen te zijn door middel van een babyfoon. Je bouwt dan langszaam de afstand op, eerst gaat ie regelmatig in de bench terwijl je in de buurt bent. Dan ga je naar boven en dan eerst 5 min. naar buiten en je komt terug wanneer hij nog stil is. Je kunt contact met je hond houden en met stem belonen als ie stil is. Of foei als ie blaft etc. etc.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door