Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2073298
Hoi,

Ik weet niet of het helemaal goed staat aangezien er nog niets mis is met zijn gezondheid.

Ik heb nu een 5 maanden oude pup van een groot ras, nl labrador. Hij krijgt KVV van Haaksbarf, Darf, Carnibest en Bibi. Is het verstandig om nog iets toe te voegen zoals Primeval? Of andere dingen?
Laatst gewijzigd door toscak op do 01 sep 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2073306
toscak schreef: Hoi,

Ik weet niet of het helemaal goed staat aangezien er nog niets mis is met zijn gezondheid.

Ik heb nu een 5 maanden oude pup van een groot ras, nl labrador. Hij krijgt KVV van Haaksbarf, Darf, Carnibest en Bibi. Is het verstandig om nog iets toe te voegen zoals Primeval? Of andere dingen?
Nee. Al die merken KVV is ruim voldoende! Ik zou ook in diersoorten goed afwisselen en dan zit je helemaal gebakken hoor. Je hond heeft dan niks extra's nodig. Waarschijnlijk wel onnodig om te zeggen dat Labradors natuurlijk wel hier en daar wat genetische orthopedische problemen hebben... Daar doe je met een pilletje helaas niks aan. De beste basis is rauwe voeding en verstandig bewegen (niet teveel maar ook zeker niet te weinig en je hond in een gouden kooitje stoppen. Maar gladde vloeren, ruw laten spelen met een hond die veel groter is, doodsaaie lange wandelingen aan de riem: allemaal no-no's).
Door Lizzy
#2073308
Oh! Ik zie net in je handschrift dat je al Labs hebt. Vergeet wat ik geschreven heb! (behalve over voeding dan).
Door Lizzy
#2073309
Als extra een rauw eitje en een vet visje (sardientje ofzo) mag natuurlijk altijd wel.
Door toscak
#2073314
Lizzy schreef: Oh! Ik zie net in je handschrift dat je al Labs hebt. Vergeet wat ik geschreven heb! (behalve over voeding dan).
Hihi  ;D, ja ik weet alles van een labrador pup opvoeden qua beweging etc.
Maar ik weet inmiddels teveel denk ik  :D, maakte me al een heel jaar zorgen over Bob en ik merk dat ik me nu misschien nog meer zorgen maak om James. Terwijl Bob gewoon op dezelfde voedingsmanier is opgegroeid. Pffff nog een maand of 6 en dan kan ik weer rustig ademhalen  ::)

Maar ok, niets extra's nodig dus. James (en Bobje ook) krijgt inderdaad twee keer in de week een eitje en af en toe een visje of een visrol van Haaks. Ze krijgen beiden ook olie van Doils.
Door Lizzy
#2073322
toscak schreef: Hihi  ;D, ja ik weet alles van een labrador pup opvoeden qua beweging etc.
Maar ik weet inmiddels teveel denk ik  :D, maakte me al een heel jaar zorgen over Bob en ik merk dat ik me nu misschien nog meer zorgen maak om James. Terwijl Bob gewoon op dezelfde voedingsmanier is opgegroeid. Pffff nog een maand of 6 en dan kan ik weer rustig ademhalen  ::)

Maar ok, niets extra's nodig dus. James (en Bobje ook) krijgt inderdaad twee keer in de week een eitje en af en toe een visje of een visrol van Haaks. Ze krijgen beiden ook olie van Doils.
Ik zag het net op tijd :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Nope, je doet het prima zo. Ik vind merken en diersoorten afwisselen echt een puik idee.
Door Roef & Hidde
#2073393
relaxxx tosca  :),ik kan me niet voorstellen dat jij gekke dingen doet met james.
en idd afwisseling met kvv en visje,eitje komt het echt wel goed.
is bij bob toch ook gelukt?

bij roef was ik ook blij dat hij een jaar was hoor  :-[
Door toscak
#2073456
roefje schreef: relaxxx tosca  :),ik kan me niet voorstellen dat jij gekke dingen doet met james.
en idd afwisseling met kvv en visje,eitje komt het echt wel goed.
is bij bob toch ook gelukt?

bij roef was ik ook blij dat hij een jaar was hoor  :-[
Pfff ik kan niet relaxen hoor  :(, ik sprak vorige week nog de magische woorden 'ik neem nooit meer een labradorpup'  :biggrin2:
Ik ben van het soort 'overbezorgd typetje'  ;)
Door Roef & Hidde
#2073585
toscak schreef: Pfff ik kan niet relaxen hoor  :(, ik sprak vorige week nog de magische woorden 'ik neem nooit meer een labradorpup'  :biggrin2:
Ik ben van het soort 'overbezorgd typetje'  ;)
waarom denk je dat ik zo blij ben met mijn james :biggrin2: die heeft dat eerste jaar al lang en breed achter de rug en als bonus ook nog zijn heupen en ellebogen gecontroleerd(gekheid hoor,maar het is wel relaxter als een pup)
Door sella
#2074088
Ik geef ook geen primeval bij mafketel exemplaren van een groot ras(odh)
Ik geef vette vis, af en toe een eitje erbij naast vlees, orgaan, bot.
Geef wel verhoudingsgewijs meer strotten voor een goede kraakbeenstructuur.
Door toscak
#2098661
Pffff misschien wist ik het al en vroeg ik naar de bekende weg.... Ik liep al een tijdje te klooien met rontgenfoto's etc, maar de CT geeft nu antwoord. James heeft nooit echt mank gelopen, maar ik vond hem niet mooi lopen. James heeft LPC in beide pootjes en wordt binnen een paar dagen geopereerd  :'(  :'(
Mijn kleine zwarte lieve droppie  :'(

Nu dan maar de volgende vraag. James kreeg dus al Doils Joint, af en toe een sardinietje/Haaksbarf Zalm en regelmatig een eitje. Uiteraard gaat hij een leven tegemoet met een behoorlijk kans op extra artrose. Kunnen jullie me tips geven over evt supplementen voor de artrose of ontstekingsremmend? Misschien nog wat tips voor supplementen net na de operatie?
Ik keek naar Groene Os Speciaal, maar ik zag dat daar ook calcium in zit, en kleine uk is nog maar 6 maanden, dus weet niet of dat zo handig is?

Er is de afgelopen tijd veel gebeurd, hoewel het hele huis vol lag met kleden hadden we nu maar besloten het hele huis moet vloerbedekking te bekleden. Ik wil echt geen centimeter hout meer zien  >:(. Verder hebben we ook al een intake afspraak bij de fysio gehad voor hydrotherapie. De CT scan is gemaakt zodat de orthopeed exact weet waar ze moet opereren en hij krijgt een kijkoperatie. Baas heeft onbetaald verlof gegeven. Volgens mij hoef ik dus alleen nog na te denken over de supplementen...
Door Lizzy
#2098669
toscak schreef: Pffff misschien wist ik het al en vroeg ik naar de bekende weg.... Ik liep al een tijdje te klooien met rontgenfoto's etc, maar de CT geeft nu antwoord. James heeft nooit echt mank gelopen, maar ik vond hem niet mooi lopen. James heeft LPC in beide pootjes en wordt binnen een paar dagen geopereerd  :'(  :'(
Mijn kleine zwarte lieve droppie  :'(

Nu dan maar de volgende vraag. James kreeg dus al Doils Joint, af en toe een sardinietje/Haaksbarf Zalm en regelmatig een eitje. Uiteraard gaat hij een leven tegemoet met een behoorlijk kans op extra artrose. Kunnen jullie me tips geven over evt supplementen voor de artrose of ontstekingsremmend? Misschien nog wat tips voor supplementen net na de operatie?
Ik keek naar Groene Os Speciaal, maar ik zag dat daar ook calcium in zit, en kleine uk is nog maar 6 maanden, dus weet niet of dat zo handig is?

Er is de afgelopen tijd veel gebeurd, hoewel het hele huis vol lag met kleden hadden we nu maar besloten het hele huis moet vloerbedekking te bekleden. Ik wil echt geen centimeter hout meer zien  >:(. Verder hebben we ook al een intake afspraak bij de fysio gehad voor hydrotherapie. De CT scan is gemaakt zodat de orthopeed exact weet waar ze moet opereren en hij krijgt een kijkoperatie. Baas heeft onbetaald verlof gegeven. Volgens mij hoef ik dus alleen nog na te denken over de supplementen...
Oh, balen zeg :'( :'( :'(

Je moet in ieder geval voor de operatie (echt een week ervoor) stoppen met visolie te geven. Visolie verdund het bloed en dat moet je niet hebben tijdens een operatie.

Na de operatie zou ik Traumeel geven. Daar zit Arnica en Hypericum in en dat bevorderd de genezing.

Na de operatie zou ik visolie geven. En glucosamine (een goede). En ik zou geen supplementen geven waar calcium in zit.
Door toscak
#2098680
Owww dat van de visolie wist ik niet... vandaag was dus de laatste keer dan. Dank je.
Hij wordt waarschijnlijk dinsdag geopereerd. Kan Traumeel samen met NSAIDS? Hij krijgt nu Rimadyl om de dagen door te komen. Maar ik verwacht dat hij dat na de operatie ook wel even nodig heeft.

Wat is een 'goede' glucosamine?
Door Lizzy
#2098689
toscak schreef: Owww dat van de visolie wist ik niet... vandaag was dus de laatste keer dan. Dank je.
Hij wordt waarschijnlijk dinsdag geopereerd. Kan Traumeel samen met NSAIDS? Hij krijgt nu Rimadyl om de dagen door te komen. Maar ik verwacht dat hij dat na de operatie ook wel even nodig heeft.

Wat is een 'goede' glucosamine?
Traumeel kan samen met NSAID's. Ik verwacht ook dat hij na de operatie vast Rimadyl nodig heeft ja.

Ik vind glucosamine een lastig ding.... Ik heb bijv. maar met 1 merk goede ervaring en dat is met Corta RX uit de USA. Maar daar zit veel meer in dan alleen glucosamine. Dus of het de combinatie is....? Ik weet het niet. Ik weet wel dat alle zooi van het Kruidvat en de HEMA hier niks nada doet en dat de Extra Sterke Gluco/Chondro van de Tuinen weer wel goed werkt. Nu klinkt de nieuwe glucosamine van Puur Natuur eigenlijk ook wel goed, maar of ie goed werkt? Het hangt in mijn ogen ook wel vaak van de hond zelf af, of iets goed werkt of niet. Dit is die van Puur Natuurlijk: http://www.nmlhealth.com/p,34,2450/PUUR ... lling.aspx

Het is ook een beetje een kwestie van uitproberen, denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door