Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karenM
#2072896
hoi,
mijn jongste lab van 11 maanden is de afgelopen maand héél erg in de rui geweest. Hij begint nu weer vacht te krijgen, maar bijvoorbeeld op zijn schouders zie je zijn huid nog door de vacht heen.
We zijn de laatste twee weken op vakantie geweest in de achterhoek, waar hij een enorme hoeveelheid teken te verwerken heeft gehad. Dagelijks een stuk of 15 teken uit hem halen was geen uitzondering. Hij heeft nu op de plek waar die teken zaten behoorlijk wat bultjes, waar hij flinke jeuk aan heeft.
Ik denk dat dit, in combinatie met de rui en teruggroeiende vacht, maakt dat hij heel erg veel krabt. Hij heeft een paar van die teken-bultjes op zijn schouders en achter zijn oren tot bloedens toe open gekrabt.
Hij krijgt nu sinds gisteren puur jeuk. Wat kan ik verder nog doen om hem minder jeuk te laten hebben? Ik vind hem echt een beetje zielig, hij kan eigenlijk niet echt zijn rust vinden :(
Dankjewel alvast! Groetjes, Karen
Door mysmoothcollies
#2072899
Hoi, Geen tips eigenlijk, het klinkt wel vrij heftig dus ik denk dat ik zelf toch even naar de dierenarts zou gaan, misschien zijn niet alle teken goed verwijderd? Ook de ziekte van Lyme zou ik niet onderschatten.........
Sterkte met je labje, pijn is niet fijn maar jeuk ook niet.
Door Lizzy
#2073087
Een beetje verdunde tea tree inmasseren misschien?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door