Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laki
#2073044
Dag  beste barfers,

Ik geef nu al 2 maand barf en bijna alles verloopt goed.
Ik heb een kangal-mix, reu van +-3 jaar.

Hij heeft vaak last van kleine, harde kaka. (vooral bij vleesbot en lever)
Daarom wil ik een geschikte groentemix maken.

Ik had gedacht aan wortel+loof, sla, brocoli, selderiestelen+blad, paardebloemblad (uit de tuin)

Is dat goed zo?
Ik ga een blender gebruiken en wat gemalen vlees toevoegen om het smeuiger te maken.

Geef ik die groentemix dan elke keer hij vleesbot of lever krijgt?

groetjes
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2073058
Laki schreef: Dag  beste barfers,

Ik geef nu al 2 maand barf en bijna alles verloopt goed.
Ik heb een kangal-mix, reu van +-3 jaar.

Hij heeft vaak last van kleine, harde kaka. (vooral bij vleesbot en lever)
Daarom wil ik een geschikte groentemix maken.

Ik had gedacht aan wortel+loof, sla, brocoli, selderiestelen+blad, paardebloemblad (uit de tuin)

Is dat goed zo?
Ik ga een blender gebruiken en wat gemalen vlees toevoegen om het smeuiger te maken.

Geef ik die groentemix dan elke keer hij vleesbot of lever krijgt?

groetjes
Gewone ijsberg sla ziet weinig voedingwaarde in. Dan is het beter om een sla melange met ook rode en donkergroene sla e.d. te nemen.
Blender gebruik ik ook. Werkt perfect om een mooi papje te krijgen. Wat ik er ook altijd in gooi is komkommer...dat werkt heel goed om het smeuig te krijgen. Ook doe ik er altijd knoflook door. En verder wisselt het wel.
Ik geef eigenlijk elke dag groentemix. Raiko vind het erg lekker. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het enkele dagen per week te geven. Ook is het goed om zowel boven de grond groeiende groente als onder de grond groeiende groente te combineren.
Hier vind je meer over het maken van groentemix: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,85685.0.html
Door Lizzy
#2073063
Laki schreef: Dag  beste barfers,

Ik geef nu al 2 maand barf en bijna alles verloopt goed.
Ik heb een kangal-mix, reu van +-3 jaar.

Hij heeft vaak last van kleine, harde kaka. (vooral bij vleesbot en lever)
Daarom wil ik een geschikte groentemix maken.

Ik had gedacht aan wortel+loof, sla, brocoli, selderiestelen+blad, paardebloemblad (uit de tuin)

Is dat goed zo?
Ik ga een blender gebruiken en wat gemalen vlees toevoegen om het smeuiger te maken.

Geef ik die groentemix dan elke keer hij vleesbot of lever krijgt?

groetjes
Wat is kaka?

Ik vind wortelloof niet echt ideaal. De meeste honden vinden het ook niet te eten. Sla bevat weinig voedingsstoffen. Ik zou eerder een groentenmix maken van wortel, witlof, broccoli, selderij, paardenbloem (niet teveel) en bijv. courgette. En de keer erop biet, waterkers, courgette, paardenbloem, andijvie. Ofzo. Lekker afwisselen iedere keer dus!

In de blender gooie je het liefst iets als een rauw eitje of een scheut yoghurt, om het smeuig te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door