Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
#2072710
Hoi iedereen, deze vraag is ongetwijfeld al duizenden keren gesteld maar nu kom ik weer !

Ik krijg 28 augustus een kitten van 14 week oud. Graag wil ik hem zodra hij een een beetje
gewend is, hopelijk kan het al na een weekje, overzetten op volledig Kvv net zoals Axl,
Izzy blijft op brok, die wil nog steeds niet vaker als èen keer per dag Cb lam eten.

Maar nu vroeg ik mij af hoeveel kvv je een kitten moet geven ? Hoe reken je dit uit want ik
neem aan dat dit anders moet dan bij een volwassen kat ? Een kitten zal meer moeten krijgen lijkt me.
Door Limpy
#2072716
Ik zou  kind gelijk overzetten - kan best, maar das uiteraard jouw keuze.

Kittens hebben 8-10% van hun gewicht nodig, vanaf ± 6 mnd kun je wat gaan minderen.
Je hoeft niet persé kitten-kvv aan te schaffen, dit is alleen maar fijner gemalen dan de gewone kvv (vooral leuk om mee af te spenen)
#2072999
Ik heb de Frummels cold turkey overbezet op CB en barf en dat ging prima. Die waren een stuk jonger, ong. 6 weken, dan zijn ze nog niet zo kritisch gelukkig. Ze vinden hier de barf trouwens duidelijk beter te knagen dan de CB, ze eten nu met 9 weken kuikens, gemepte kippennekken, grof gemalen konijn en parelhoenkarkas, kipfilet en kalkoenfilet en rund in stukken en orgaan in stukken.
Ik weeg niks :-[ ik gooi gewoon 4x daags de bakken vol en meestal gaat het wel op. Wat overblijft na 10 minuten haal ik weg. Ze groeien echt als kool!
Door *Yvje*
#2074371
Ja, ik voer zowieso op zicht, dat doe ik bij al m'n dieren, maar vind een algemene richtlijn ook wel handig.
Al klopt daar volgens mij niet altijd veel van als ik kijk wat Axl dan zou mogen hebben van Cb onder andere,
dan kan ik hem om rollen !
#2074377
Toevallig gisteren de frummels gewogen, 1300 en 1200 g, wsch ong. 9 weken oud nu. Die hebben als ontbijt elk een kippennek plus ong 60 g rund en kip weggewerkt, voor de lunch elk een kuiken, 50 g gemalen konijn met orgaan en nog wat hert, en zoiets krijgen ze vandaag nog 2 keer. En ze zijn nog steeds niet te rollen  :D
Door *Yvje*
#2105773
Liam is nu 15 week oud en zit op zo'n 180 gram per dag denk ik. Misschien iets minder.
Ik ga altijd uit van 200 maar hij laat meestal wat restjes liggen.
Maar dit is toch ook prima voor een kitten van die leeftijd ??
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door